Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Tips&tricks la care poti apela pentru un continut de calitate

Conform statisticilor, peste 90% dintre oamenii de marketing considera partea de content un assset foarte important al business-ului, insa doar in jur de 60% pun mai mult accent pe crearea acestuia intr-o forma super atractiva si provocatoare pentru cei care citesc. Provocarea de a scrie continut bun, atractiv si de calitate nu este una deloc usoara. In primul rand, trebuie sa cunosti foarte bine domeniul despre care scrii si, in al doilea rand, sa iti cunosti publicul, audienta foarte bine, pentru ca sa-ti creezi strategia si structura dupa care vei aborda textul.

Pe langa asta, trebuie mereu sa adaugi valoare textului, cu ajutorul unor mici (dar importante) artificii, pentru a livra peste nivelul de asteptare pe care l-ai creat. Pentru ca asta vrem, sa depasim asteptarile, astfel incat sa cream incredere si sa fim perceputi ca o autoritate in domeniul in care activam.

Fii cuprinzator

Asta inseamna, in primul rand, putina munca. Research, studiu, experienta. Oamenilor le place sa citeasca un material complex legat de un anumit subiect. Asadar este important sa stabilim de la inceput de ce abordam subiectul respectiv, de ce scriem despre el, care este scopul, unde vrem sa ajunga aceste informatii, pe cine ajutam, etc. si, atunci cand il creionam, sa ne asiguram ca am acoperit pe cat posibil toate informatiile si omul nu va mai trebui sa caute in alte 3 parti sau sa-si puna inca 5 intrebari.

Redu pe cat posibil „bla-bla-ul”

Plecand de la ideea ca vrei sa acoperi cat mai mult din subiect, nu inseamna ca articolul trebuie sa fie interminabil. Un material cu foarte multe cuvinte nu inseamna automat ca este si un material foarte bun. Sunt subiecte care pot fi abordate si explicate foarte bine si succint in 10 cuvinte, nu e nevoie sa mai adaugam inca 20, doar pentru a impopotona si ingreuna textul.
Fii la subiect si abordeaza explicatiile cat mai clar, pentru ca una dintre chestiile care deranjeaza foarte tare este atunci cand cititorul simte ca bati campii si isi pierde timpul citind si mult bla-bla pe langa subiect.

Adauga povesti si studii de caz

Un lucru care iti va creste autoritatea in fata celor care citesc materialul este abordarea unor povesti personale, experimentate pe propria piele, din care sa vii cu exemple si concluzii. Acest lucru va face acel material mai personal si mai uman. La fel de buna e si impartasirea unor povesti despre tine sau despre brand-ul pe care il reprezinti. Astfel vei conecta emotional cititorul.
Pentru unii oameni, o companie reprezinta doar un lung sir de procese, automatisme si alte lucruri de genul. Venind cu o poveste despre brand, despre ce e in interior, vei dizolva acel „scut” dintre companie si client, acesta din urma putandu-si crea o alta imagine odata ce te umanizezi.

Vino cu solutii si exemplifica-le

Atunci cand abordezi probleme mai tehnice sau noutati, pe langa solutiile pe care le propui si le sustii, vino tot timpul si cu exemple de „how to”. Eu incerc in majoritatea cazurilor, scriind in general despre PPC (atat Google Ads, cat si Facebook Ads, unde sunt chestiuni mai complexe) sa pun screenshot-uri cu pasii care trebuie facuti sau o captura de ecran, astfel incat oamenii sa inteleaga mai bine si mai rapid solutia.
Pentru ca suntem formati sa punem accent mai mare pe partea asta vizuala, atunci cand cititorul vede un subiect exemplificat si prin imagini, ii va da un imbold, ii va da mai multa incredere sa incerce sa faca acel lucru, decat daca ar fi descris doar in scris.

Detaliile si structura

E simplu: trebuie sa punem mult accent pe detalii si structura in care prezentam solutiile. Omul e invatat sa citeasca structurat un material. Sa stie care e inceputul, unde se termina primul pas, care sunt subpunctele, unde incepe partea a doua si tot asa. Astfel ca atunci ca concepem structura materialului, trebuie sa avem in vedere sa o impartim corespunzator, in pasi actionabil (dupa ce ai citit prima parte, sa ai niste informatii care te ajuta si cu care poti face ceva, nu e doar un text fara valoare).

Creeaza un continut interactiv

Omul e cu atat mai interesat si atras de un material, cu cat simte mai mult ca il provoci. Peste jumatate dintre cei care scriu continut au folosit cel putin o data in materialele lor o strategie de interactiune.
Pentru a crea acest continut interactiv poti apela la mai multe artificii: creeaza o evaluare, un quizz, un sondaj, apeleaza la diferite tool-uri online, GIF-uri, concursuri, etc. Sunt multe idei de a interactiona cu cititorul, iar o parte dintre aceste idei le poti gasi la BuzzSumo.

Adauga imagini si video

Dupa cum am spus si mai devreme, omul pune accent mai mult pe partea vizuala. Si, cum probabil ai mai auzit, trend-ul pentru foto si video este in continua crestere, astfel ca nu putem omite aceasta parte. Unde mai pui ca un articol ilustrat e mult mai aspectuos si interesant decat unul fara imagini.
Din ce am vazut, se recomanda adaugarea unei imagini cam dupa fiecare 500 de cuvinte, dar nu e o regula. Mai important, cred eu, e ca imaginile sa fie relevante si cat se poate de utile si personale, pentru ca de cele stock ne-am cam saturat. La GIF putem apela atunci cand dam o nota de umor textului, iar la un video – atunci cand exemplificam ceva, asa, mai in detaliu.

Acestea fiind spuse…

Incearca (pe cat posibil) ca in incheierea materialului sa recomanzi posibile idei de punere in practica a solutiilor recomandate. Fa un mic rezumat, o idee principala cu care ar trebui sa ramana cel care citeste. Cand vine vorba despre materiale scrise, mai ales cu exemple si solutii de gemul „Cum sa…”, e indicat sa ne axam mai mult pe calitate, sa il facem pe om sa inteleaga cat mai usor cum sa faca acel lucru, cum sa foloseasca tool-urile, unde sa apese si de cate ori. Acest lucru va crea o legatura intre noi si, pe langa faptul ca va reveni, multumit fiind, ne va recomanda mai departe.

Succes!

Alex Jivan (Marketing Manager, Spy Shop Romania)

Despre Alex Jivan

Marketing Manager at Spy Shop. 50% creative - 50% analytical. I love Digital Marketing and working with datas, reports, making data analysis and taking decisions based on conclusions: if you can measure, you can improve. Currently focused on Social Media, PPC and improving myself.

Follow Me

Leave a reply