Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Tendinte e-commerce pentru 2024, de la GPeC SUMMIT (31 octombrie 2023)

Cea de-a doua editie a GPeC SUMMIT de anul acesta (cea de 18 ani) a adus pe scena evenimentului speakeri internationali, specialisti locali si regionali. Sintetizand ideile principale ale evenimentului, reiese un an in care e-commerce-ul a fost in crestere si in care cumparatorii au ramas fideli mediului online, insa au fost mai precauti si mai cumpatati. Pentru 2024, reteta succesului include ingrediente precum: brandul personal & clientul ca marketer, promovare via multichannel, eficientizarea prin integrarea AI si automatizarilor si gandirea neconventionala.

Pe 31 octombrie, in cadrul celui mai important eveniment de e-commerce si marketing digital din Europa Centrala si de Est, speakerii autohtoni Andrei Canda (Managing Partner iSense Solutions), Cristi Movila (PreSedinte ARMO & General Manager VTEX Eastern Europe), Elena Gheorghe (Country Manager PayU GPO), Elena Oprea (Director Acceptance & Acquirers Visa Europe), Oana Dumitrescu (Industry Head & Retail Lead Google), Tudor Manea (CEO eMAG), Andrei Bereanda (Head of Digital Pro TV), Catalin Emilian (Country Manager RTB House), Sabin Belusica (Performance Lead Httpool), Virgil Pascu (PPC Strategy Director Publicis), Mihai Petroff (Client Service Director 2 Performant), Arthur Radulescu (Fondator & CEO MerchantPro), Georgi Georgiev (Cofondator & CEO Releva.ai), Vlad Dulea (Partener CloudCart Romania), Vlad Stoica (Commerce Cloud Client Director Salesforce CEE) si Raul Durma (CEO PayPo Romania) au transmis urmatoarele concluzii despre comertul online autonton si tacticile de promovare online, intr-un context de piata din ce in ce mai dificil:

  • piata e-commerce din Romania valoreaza 9 miliarde €
  • in ciuda inflatiei care a atins cifre record, sectorul online se bucura de perspective pozitive – per ansamblu, valoarea totala a serviciilor din totalul ponderilor de tranzactii online a crescut, ca si numarul de clienti, magazine si investitii online, schimbarile datorate pandemiei s-au pastrat, tot mai multe magazine internationale se adreseaza clientilor din Romania
  • nisele Fashion si Beauty au fost vedetele e-commerce-ului, in 2023 (cu un focus special pe platile online cu cardul VISA), alaturi de generatorii de crestere, Ticketing, Travel, Asigurari (+35% YoY), Food & Delivery
  • 80% dintre posesorii de VISA platesc pentru servicii, cu o crestere notabila in sectoare precum calatorii, transport, imbracaminte si bunuri
  • oamenii sunt mai atenti la preturi, amana cumpararea produselor considerate neesentiale si cumpara mai mult de la magazinele cu produse ieftine din afara (ca Shein, noul TikTok al comertului online; procentul tinerilor care au instalata aplicatia este de 50%)
  • evaluarea performantei eMAG.ro – anul acesta, o performanta deosebit de buna au avut-o Produsele pentru casa (farfuriile, de exemplu), zona de Beauty, Jucarii si Fashion
  • desi e o platforma utila in awareness & consideration, live-urile locale pe TikTok nu aduc valoare semnificativa
  • specialistii recomanda campaniile pentru afiliati, de Black Friday, evidentiind importanta implicarii acestora in aceasta perioada de varf; acestia sunt adevarati supereroi in zona de Pay-Per-Click/PPC, avand o contributie semnificativa la strategiile de marketing online
  • pentru a creste eficienta in conversii, e importanta automatizarea cosului abandonat
  • viteza de incarcare este esentiala pentru comercianti, avand un impact direct asupra experientei utilizatorului si conversiilor
  • comertul social poate avea succes pentru ca ajunge acolo unde sunt clientii, in special pe platforme ca Instagram si TikTok
  • actualizarile constante la nivelul magazinelor online limiteaza expunerile la riscurile de securitate
  • AI-ul este un instrument-cheie atat in operatiuni (unde contribuie la reducerea costurilor si imbunatatirea experientei clientului), cat si in marketing (unde faciliteaza procesarea eficienta a volumelor mari de date, oferind perspective strategice valoroase)

Alte informatii relevante apropo de comertul si marketingul digital, din cadrul GPeC SUMMIT 2023, din prezentarile facute de Ayat Shukairy, Mark Schaefer, Martin Greif, Sam Tomlinson (nume importante in marketingul online si autori de bestsellere):

  • testarea A/B, ca instrument de masurare a rezultatelor, este o unealta esentiala in evaluarea eficacitatii strategiilor online si a modului in care acestea afecteaza comportamentul vizitatorilor; dar aceasta nu este eficienta fara o strategie bine definita (e crucial sa stii exact ce vrei sa analizezi si sa compari, pentru a obtine cele mai bune rezultate)
  • in optimizarea site-urilor, vizitatorii trebue motivati prin evidentierea ofertei reale (claritatea si atractivitatea ofertei pot avea un impact semnificativ asupra angajamentului vizitatorilor)
  • unicitatea perceputa de clienti (ce acestia considera a fi unic in legatura cu brandul/oferta) ofera indicii esentiale pentru adaptarea si imbunatatirea strategiilor de marketing
  • brandul personal devine echivalent cu brandul in sine, deci identitatea si reputatia personala devin esentiale pentru succesul unei marci; elemente-cheie pentru brandul personal – defineste-ti unicitatea si ceea ce te diferentiaza de ceilalti, identifica mesajul principal pe care il transmiti, descopera pasiunile care te definesc si iti dau energie, motivatie
  • clientul este marketer – transferul de putere catre consumatori, care devin marketeri, avand un rol activ in promovarea si influentarea brandurilor, prin intermediul experientelor si povestilor lor
  • pentru a avea impact, a captiva si crea o conexiune cu publicul, fiecare poveste de brand trebuie sa fie autentica, interesanta si relevanta
  • metricii-cheie pentru a evalua eficienta unui site – engagement rate, numarul de pagini vizitate si rata de conversie
  • recomandari pentru optimizarea homepage-ului – afisarea navigatiei vizuale, plasarea simbolurilor de incredere in antet si realizarea unui redesign tactic, pentru a imbunatati experienta utilizatorului
  • bannerele statice sunt preferabile celor rotative, deoarece miscarea poate distrage vizitatorii, iar cele din urma imping continutul in jos
  • abordarea diferita poate genera succes in peisajul digital in continua schimbare
  • adevarata creativitate umana joaca un rol esential in atingerea succesului si depasirea provocarilor
  • excelenta in aspectele de baza, fundamentale ale business-ului este esentiala pentru succesul in mediul digital

Leave a reply