Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Temu a intrat in top 15 cei mai de succes retaileri de moda din Franta

Platforma online chineza Temu castiga teren in Franta, anunta ecommercenews.eu. Aplicatia a intrat in top 15 cei mai mari vanzatori cu amanuntul de moda din tara, in functie de volumul de unitati vandute, plasandu-se imediat dupa Zara. Vinted ramane pe primul loc. Aceste date provin dintr-un barometru al consumatorilor, realizat recent de Institutul Francez al Modei (IFM), cu date pentru prima jumatate a anului 2025.

Comparativ, in primul trimestru al acestui an, Vinted se afla pe primul loc. La acea vreme, Amazon era pe locul al doilea, iar Kiabi pe locul al treilea. Acum, acesti doi retaileri si-au inversat pozitiile in top. Pe de alta parte, in Q1, Temu ocupa locul 24 in Franta, iar acum se afla pe locul 15. Potrivit IFM, Amazon, Shein si Temu insumeaza acum 23% din achizitiile online de moda (ca valoare), in tara vest-europeana. Asta echivaleaza cu 7% din consumul total de imbracaminte din tara.

Raportul mai arata ca re-commerce-ul (vanzarea online de bunuri second-hand) este in crestere: in Q2 2025, a reprezentat 11,8% din piata modei din Franta, dup ace in primul trimestru, ponderea era de 10,9%. Produsele la mana doua vandute pe Internet cresc ca popularitate in special in randul consumatorilor tineri, de 18-34 de ani. Acestia au cheltuit 17,5% din bugetul propriu pe moda second-hand – cu 5,8% peste media intregii populatii franceze. In contrast, cumparatorii de 55 de ani si peste au cheltuit doar 3,7% din buget pentru produse fashion la mana a doua.

Potrivit IFM, piata franceza de moda trece printr-o transformare structurala. Pe de o parte, vanzarile online de moda second-hand cresc. Pe de alta parte, vanzatorii fast-fashion cu preturi reduse se dezvolta rapid. Guvernul francez lucreaza in prezent la o lege impotriva acestora din urma, care ar putea avea efecte asupra modului in care platforme precum Temu si Shein se vor dezvoltare pe viitor, in Franta.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply