YouTube mizeaza masiv pe e-commerce, cu ajutorul Shopify
Pana in 2026, in SUA, 1 din fiecare 5 $ cheltuiti in retail vor insemna achizitii facute pe Internet (cu 5% mai mult decat acum), citim pe fool.com. Iar YouTube vrea si el o felie din afacerea e-commerce: compania a batut palma cu Shopify, pentru a permite mai usor creatorilor de continut sa prezinte produse pe canalele lor sociale, ajutandu-si urmaritorii sa aiba acces direct la acestea. Astfel, YouTube spera se se transforme, dintr-o platforma video unde consumatorii descopera produse, intr-o destinatie de shopping importanta.
Prin intermediul acestui parteneriat, platforma video a introdus instrumente noi in cadrul tab-ului Shopping din YouTube Studio, care ajuta creatorii/comerciantii sa managerieze mai usor tag-urile de produs de pe canalele lor (dupa ce si-au conectat magazinul Shopify cu propriul canal de YouTube, in cativa pasi simpli). In plus, toti creatorii eligibili pot accesa caracteristici de live shopping (pot da tag unui produs intr-un livestream direct din Live Control Room panel).
De saptamana viitoare, platforma video va introduce o noua destinatie de shopping in tab-ul Explore, care va include continut shoppable relevant de pe canalele unor creatori din SUA, Brazilia si India (urmand sa adauge si alte tari, anul acesta). Cele doua companii vor oferi, practic, o experienta de checkout fara obstacole, care va permite privitorilor sa cumpere ceva fara sa paraseasca platforma YouTube. „Credem ca urmatoarea generatie de comercianti este reprezentata de creatori, iar YouTube a fost de mult timp lider in promovarea accestui noi grup de antreprenori”, a transmis Kaz Nejatian (Vice-presedinte Shopify, intr-o postare de blog.)
Creatorii de continut nu sunt curtati doar de YouTube si Shopify – Amazon vrea sa atraga mai si multi influenceri, oferindu-le bonusuri si vacante, pentru a-si dezvolta latura de livestream shopping – pe care gigantul e-commerce o considera viitorul vanzarilor cu amanuntul.
Comentarii ( 2 )
[…] legate de live shopping si isi va concentra atentia pe Reels. In paralel, Pinterest si YouTube investesc in shopping-ul social, pe propriile […]
[…] Shopify a dat afara 10% din totalul de angajati la nivel global, la o saptamana dupa ce a anuntat o integrare importanta cu YouTube. CEO-ul si cofondatorul Tobias Lutke a anuntat vestea intr-un e-mail intern, citat de […]