SUA: reduceri mai mici, de Black Friday 2021 (26 noiembrie), din cauza pandemiei
Anul acesta, in SUA, Black Friday (care are loc pe 26 noiembrie 2021) va insemna reduceri mai mici si mai putine, informeaza bloomberg.com. Cauza? Pandemia COVID-19, care a determinat scaderea stocurilor, in special in cazul produselor ieftine (companiile prefera sa chleuie bani pe transportul produselor scumpe, care le aduc un profit mai mare).
Conform datelor Adobe Inc. (carea comparat schimbarile, fata de 2020, in preturile online in perioada 1 octombrie – 6 noiembrie), discount-urile la electronice sunti – in medie – de 8,7% (comparativ cu 13,2%, anul trecut), iar preturile articolelor sportive se vor reduce doar cu 2,8% (fata de 11,2%, de Black Friday 2020). In cazul altor categorii (unelte), discounturile sunt inexistente.
In octombrie, americanii au primit 2 miliarde de mesaje despre faptul ca produsul dorit nu este in stoc, mai noteaza Adobe Inc., iar procentul de webpage-uri care nu aveau produse in stoc a fost mai mare cu 300% fata de 2019. Comerciantii mizeaza pe faptul ca cererea de Black Friday va fi mare, iar lipsa inventarului inseamna ca reducerile nu trebuie sa fie si ele la fel de mari ca in anii trecuti. Strategia – care e logica, teoretic – vine la pachet si cu riscuri: americanii au facut economii anul trecut, in plina pandemie, dar in 2021 au vrut sa cheltuiasca si se estimeaza ca vanzarile, de Sarbatori, vor fi mai mari cu 6-10% fata de 2020. In paralel, inflatia YoY a crescut cu 6,2% in octombrie (cea mai mare crestere din 1990 incoace), iar in crestere sunt si preturile la lumina, benzina si mancare – ceea ce a scazut increderea consumatorilor in consum. Expertii spun ca acest sezon va fi unul imprevizibil.
Leave a reply