SUA: peste jumatate dintre cautarile online incep pe Amazon (studiu)
Majoritatea angajatilor din departamentul de marketing pun semnul egal intre cautarea online a unui produs/serviciu si motorul de cautare Google, dar majoritatea cautarilor comerciale ale consumatorilor se fac direct pe site-uri de retail – mai exact, pe Amazon, in cazul americanilor, conform emarketer.com. Din 2016 incoace, studiile in domeniu indica aceasta platforma online drept punctul de plecare al cautarilor pentru o mare parte dintre cumparatorii din SUA:
- in septembrie 2015 procentul acestora era de 44%, iar un an mai tarziu crescuse la 55% (conform raportului Bloomreach „State of Amazon 2016”); motoarele de cautare au inregistrat procente de 34%, respectiv 28%
- 61% dintre amatorii de cumparaturi online americani au spus ca se documenteaza despre brand-uri, produse/servicii pe Amazon, iar 69% – pe motoare de cautare (conform studiului Kibo Commerce si Watermelon Research din ianuarie 2018)
- 46,7% dintre internauti au spus ca primul loc unde intra online, cand cauta un produs este site-ul Amazon, urmat de Google – cu 34,6% (conform chestionarului Adeptmind, din mai 2018)
- 49% dintre americanii de peste 13 ani chestionati anul trecut spun ca, in mod tipic, atunci cand fac shopping online, intra prima data pe Amazon (conform cercetarii CivicScience, din iunie 2019); cei care nu sunt abonati Amazon Prime incep in mod egal cautarile pe Amazon si Google (37%), iar cei care sunt abonati (si le folosesc cel putin 1 data/saptamana) incep cautarile in 79% dintre cazuri (comparativ cu 12% care aleg Google), sursa estimand ca 51,6% dintre gospodariile americane au avut abonamente Amazon Prime in 2019
Leave a reply