Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

6 mituri legate de fulfillment

Ai un magazin online si simti ca poti face mai mult pentru a-ti creste business-ul? Ai auzit tot felul de pareri despre externalizarea si/sau automatizarea fluxurilor din cadrul unui magazin online si vrei sa afli mai multe informatii despre cum poti face acest lucru? E-fulfillment-ul sau fulfillment este, pe scurt, serviciul care permite owner-ilor de shop-uri online sa isi eficientizeze mai bine resursele prin faptul ca acestia pot efectiv externaliza toate fluxurile operationale de logistica, ce tin de livrarea comenzilor clientilor proprii. Dar care sunt temerile si, prin urmare, miturile pe care le intampini atunci cand te gandesti sa iti cauti un partener de fulfillment? Sa le luam pe rand.

1. Impacteaza marja de profit, prin:

  • existenta unei taxe lunare, chiar daca numarul de comenzi este mic (aceasta taxa se poate referi doar la un mic cost lunar legat de depozitarea stocului tau); nu toate companiile de fulfillment percep taxe extra pentru a-si asigura un venit minim atunci cand tu ai o luna cu putine comenzi
  • taxe extra din costul total al transporturilor efectuate – la fel ca mai sus, nu toate companiile de fulfillment percep un procent din valoarea totala a transportului comenzilor date de tine lunar

2. Timp mai mare de livrare versus in regim propriu

Exista un mit legat de faptul ca in cadrul unei companii de fulfillment se centralizeaza toate comenzile si doar atunci cand se ajunge la un numar prestabilit li se da drumul. In realitate acest lucru se intampla doar daca este o cerinta expres din partea clientului. Altfel, la fel ca si in regim propriu, comenzile date pana intr-o anumita ora (functie de modalitatea de transport aleasa de tine sau de clientul tau) sunt predate catre curier in aceeasi zi, iar cele dupa aceasta ora sunt predate a doua zi. Mai departe, timpul de livrare a comenzii catre client poate varia de la curier la curier doar din cauza: conditiilor meteo, distantei, sarbatorilor legale etc.

3. Teama de copiere a afacerii

Este ca atunci cand sustii ca nu vrei sa se afle despre afacerea ta pentru ca poti fi copiat. Si daca nimeni nu afla despre afacerea ta, atunci tu cum vei vinde? In plus, sa copiezi nu garanteaza succesul. Un business evolueaza in timp, iar increderea clientilor in tine se dobandeste, de asemenea, in timp.

4. Neincrederea in a lasa fluxurile operationale pe mana unui tert

Orienteaza-te catre un partener care este pe piata de multa vreme. Doar acest lucru ii permite, real, sa isi automatizeze procesele si sa eficientizeze fluxurile operationale. Astfel ai o garantie a faptului ca a invatat in timp cum sa   opereze mai repede, mai integrat si mai bine. Miturile legate de acest subiect sunt:

  • incurcarea comenzilor – desigur, mereu atunci cand vorbim despre oameni exista si eroare umana; daca cineva sustine contrariul cel mai probabil nu stie despre ce vorbeste si nu iti poate fi un partener de incredere; insa automatizarea din cadrul companiilor de fulfillment face aproape imposibila incurcarea produselor, chiar daca coletele in sine sunt manevrate de oameni
  • nu exista acces la produse sau la stoc – cauta un fulfillmentist cu depozit la care sa ai acces; nu te va impiedica nimeni sa il vizitezi; stocul il vei putea controla in permanenta, chiar si de la distanta, prin intermediul aplicatiei partenerului tau de fulfillment
  • daca apar probleme, nu pot fi rezolvate rapid – un partener de fulfillment ideal pune la dispozitia clientilor sai un account dedicat pentru tine, dar si un Call Center pentru suportul clientilor tai
  • nu exista control asupra experientei pe care clientul o are cu tine – produsele cu un raport bun calitate-pret si o experienta buna atunci cand clientii fac o comanda la tine sunt, de fapt, cele mai importante motive pentru care acestia revin; daca sansele sa incurci comenzile scad, produsele sunt si ele ce s-a promis, de ce nu ar creste si satisfactia clientului in raport cu tine?

5. Modalitate inflexibila de receptionare a marfii

Produsele care intra in gestiunea unui depozit primesc un cod intern in baza caruia sunt stocate. Procesul prin care codul primit intern si codul de produs din magazinul tau online sunt corelate nu este deloc unul complex. Sansele sa fie incurcate produsele sunt aproape zero. Cauta un fulfillmentist care are pus la punct un astfel de sistem.

6. Conditiile de depozitare sunt proaste

Companiile prestatoare de servicii de fulfillment, cu experienta in piata, nu isi  permit sa aiba un depozit in care umezeala este la ea acasa. Asa cum nu isi permit sa depoziteze produsele la gramada, unele peste altele.

Concluzie

Motivele pentru care ar trebui sa ai in vedere o posibila externalizare a fulfillment-ului sunt legate de faptul ca astfel vei avea mai mult timp ca sa te ocupi de promovarea business-ului tau, iar in timp vei economisi si din punct de vedere buget. In concluzie, ca in orice business, alegerea unui partener este foarte importanta. Costul aferent, dar si termenii contractuali atunci cand vorbim despre externalizarea serviciilor de fulfillment catre un partener potrivit te vor surprinde placut daca temerile tale sunt cele de mai sus. Nu te costa nimic sa incepi sa iti aduni oferte pentru a face alegerea cea mai potrivita pentru tine si business-ului tau.

Leave a reply