Germania: 530 de milioane de comenzi online au fost returnate, in 2021 (studiu)
Anul trecut, 1 din 4 colete cu produse cumparate pe Internet, in Germania, au fost returnate, informeaza ecommercenews.eu, citand un studiu al Universitatii din Bamberg. Asta inseamna 1,3 miliarde de produse, care vin la pachet cu un cost crescut pentru retaileri, o amprenta de carbon crescuta (care afecteaza mediul inconjurator) si deranj pentru cumparatori.
Universitatea din Bamberg a luat la intrebari 411 de manageri din companii de retail europene, cu o cifra de afaceri online in jur de 60 de milioane €, pentru aceasta cercetare; in plus, a evaluat date de la asociatii e-commerce, companii de logistica si servicii de livrare ale coletelor.
Germania este campioana retururilor online, pe batranul continent: in 2021, nemtii au comandat pe Internet produse in valoare de 99 de miliarde de €. Din totalul de 1,3 miliarde de produse trimise inapoi la vanzatorii online, 91% au fost din nisa imbracaminte si incaltaminte. Motivul pentru care 1 din 4 colete sunt returnate? Conform cercetatorilor, doar 1 din 10 magazine e-commerce din tara europeana are o taxa pe retururile online, ceea ce inseamna un procent semnificativ mai mic decat in restul Europei, unde 1 din 2 magazine digitale face asta. Alt motiv este fereastra mare de timp in care poti face un retur online, in Germania, dar si faptul ca majoritatea cumparatorilor platesc prin factura fiscala.
Costul mediu pentru transport si procesare pentru un retur este de 6,95 €, iar retailerii germani se pricep la reciclarea acestora. Proportia de produse aruncate este mai mica in Germania decat in restul Europei (doar 1%), deci au un cost/retur mai mic si un avantaj competitiv mai mare (peste 93% sunt revandute imediat, sub forma de produse noi). Restul sunt vandute ca produse second-hand, donate sau achizitionate de utilizatori industriali.
Leave a reply