SUA: DoorDash, Uber Eats, Instacart ar putea intrece marii retaileri, pana in 2025
Pana in 2025, companiile de livrare de mancare on-demand (ca DoorDash, Instacart si Uber Eats) ar putea ajunge sa aiba vanzari e-commerce mai mari decat unii dintre cei mai mari retaileri americani, citim pe supermarketnews.com. Concluzia vine dintr-un studiu recent, marca Edge by Ascential si Edge Retail Insight: „Sizing the Delivery Intermediary Opportunity”.
In urmatorii 4 ani, valoarea bruta a marfii (GMV) vandute in SUA de Instacart va fi de 27,33 miliarde $ si GMV-ul Uber Eats va fi de 27,58 miliarde $, depasind vanzarile Target.com (estimate la 24,44 miliarde $). Expansiunea este motivata de extinderea Instacart si in alte domenii in afara celui alimentar (livrarea de produse sportive, pentru casa, de infrumusetare sau pentru pictura) si de faptul ca Uber Eats livreaza nu doar mancare de la numeroase restaurante, ci si cumparaturi alimentare, crede Edge Retail Insight. Pana in 2025, DoorDash (cel mai mare serviciu de livrare de la restaurante din SUA) va depasi eBay.com, devenind al treilea nume in comertul online american, dupa Amazon.com si Walmart.com. De aceea, va atinge un GMV de 48,57 miliarde $ (practic, vanzarile din 2020 se vor dubla).
Analistii Retail Insight estimeaza ca, in aceasta perioada de timp, afacerile B2C din State ale Ebay.com vor creste pana la 34,6 miliarde $ (in 2025), fata de 30,55 miliarde $ (in 2020). Vanzarile e-commerce ale Amazon vor ajunge la 498,4 miliarde $ (de la 277,94 miliarde $), iar GMV-ul Walmart va ajunge la 61,9 miliarde $ (de la 29,65 miliarde $).
„E-commerce-ul creste si se dezvolta rapid. Comportamentul consumatorilor si obiceiurile de cumparare s-au schimbat definitiv din cauza pandmeiei COVID-19 si acum traim in viitorul retailului. Piata intermediarilor care fac livrari este un spatiu foarte interesant”, explica Deren Baker (CEO Edge by Ascential). Raportul estimeaza ca GMV-ul din domeniul comenzilor de mancare vor creste, in SUA, de la 63,83 miliarde $ (in 2020), la 138,77 miliarde $ (in 2025) – adica vor avea o rata de crestere de aproape 1,7% mai rapida decat a pietei e-commerce americane totale. „Felia” reprezentata de livrarile prin intermediari (platforme care fac parteneriate cu restaurante, supermarketuri si alte magazine) se va dubla in aceeasi perioada: de la 5,4% (in 2020), la 11,2% (in 2025).
Leave a reply