SUA: de Black Friday 2023, s-au cheltuit online 9,8 miliarde $ (+7,5% YoY)
De Black Friday (24 noiembrie), in Statele Unite s-au cheltuit 9,8 miliarde $ online, transmite cnbc.com, citand date marca Adobe Analytics. Asta inseamna o crestere de 7,5% fata de 2022. Acest total reflecta faptul ca pe Internet consumatorii au putut compara mai usor reducerile de pret si au profitat de promotii, in aceasta perioada in care au grija la bugetele lor. Americanii au fost mai dispusi sa cheltuie ca anul trecut, cand preturile la mancare si combustibil erau extrem de mari.
Adobe Analytics a ajuns la aceste cifre in urma analizarii unui numar de 1 trilion de vizite pe website-uri e-commerce americane, care vand 100 de milioane de produse, din 18 categorii diferite. O analiza marca Mastercard a descoperit ca vanzarile in magazinele fizice au crescut cu doar 1% YoY, iar cele in magazinele online – cu 8%, fata de 2022.
„Am observat ca in ultimul an au aparut consumatori foarte strategici, care incearca sa profite de aceste zile de reduceri, pentru a maximiza discount-urile. Cred ca s-a schimbat paradigma apropo de experienta Black Friday din magazinele fizice”, a transmis Vivek Pandya (Lead Analyst, Adobe Digital Insights).
Un rol important l-au jucat achizitiile spontane (5,3 miliarde $ au fost vanzari online pe mobil), iar metodele de plata flexibile au fost alese de 47% mai mult ca in 2022. 79 de milioane $ din suma totala cheltuita pe Internet au fost plati Buy Now, Pay Later/BNPL. Categoriile de produse care au avut cel mai mare succes, de Black Friday 2023, au fost: electronicele (ceasurile si televizoarele smart), jucariile si produsele de gaming.
De Cyber Monday 2023 (27 noiembrie), Adobe Analytics estimeaza ca aceasta suma va fi depasita, ajungandu-se la 12 miliarde $; sambata si duminica (25 si 26 noiembrie) se estimeaza ca suma cheltuita online va fi de 10 miliarde $.
Comentariu ( 1 )
[…] vine la scurt timp dupa ce, de Black Friday (24 noiembrie), in State s-au cheltuit pe Internet 9,8 miliarde $ (in crestere de 7,5% fata de […]