Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

SUA: 5 statistici-cheie legate de TikTok Shop


In Statele Unite, aplicatia de clipuri video TikTok este interzisa pe dispozitivele mobile ale Congresului, fortelor armate si guvernului federal. Aproximativ jumatate dintre toate statele o interzic pe dispozitivele oficiale, iar recent presedintele Joe Biden a semnat o lege care va interzice app-ul in State, daca ByteDance nu il vinde altei companii, in urmatoarele 9-12 luni. Miscarea este motivata de faptul ca guvernul american se teme ca aplicatia chineza foloseste datele utilizatorilor din State pentru activitati de supraveghere.

In acest context, emarketer.com noteaza ca disparitia TikTok Shop din peisajul comertului social american nu ar fi o veste tocmai buna pentru brandurile care il folosesc activ. Conform unui raport marca Earnest Analytics, de la lansarea sa in SUA (in septembrie 2023), TikTok Shop a fost folosit de peste 11% dintre gospodariile americane pentru a achizitiona ceva online.

5 statistici-cheie legate de TikTok Shop, in SUA:

  1. TikTok Shop este regele comertului social. Pe TikTok Shop s-a vandut 68,1% din valoarea bruta a marfii din nisa de shopping social, in februarie 2024, conform raportului amintit (care nu a inclus date legate de Facebook Marketplace). Pe locurile urmatoare s-au plasat aplicatia de livestream shopping Whatnot (31%) si Instagram Checkout, Facebook Shop si Flip App (sub 1%, combinate). Deci consumatorii folosesc TikTok pentru inspiratie, dar si achizitii.
  2. TikTok Shop sta bine la capitolul clienti recurenti. 81,3% dintre vanzarile de pe TikTok Shop au venit de la clienti vechi, in februarie 2024 (fata de 64%, in noiembrie 2023), conform Earnest Analytics.
  3. Consumatorii din Generatia Z cumpara cel mai des pe TikTok. Tinerii de 18-24 de ani sunt de 3,2 ori mai predispusi sa achizitioneze ceva pe TikTok Shop decat populatia adulta generala din SUA. Deci brandurile care vand tinerilor trebuie sa fie prezente pe TikTok Shop.
  4. Utilizatorii TikTok Shop iubesc reducerile si fast-fashion-ul. In perioada februarie 2023 – februarie 2024, consumatorii de pe TikTok Shop au cheltuit 26% din bugetul destinat hainelor in magazine fizice de tip discount si 11% pe produse de tip fast-fashion. Deci acestia cauta preturi mici si reduceri exclusive.
  5. Clientii Shein si Temu = clientii TikTok Shop. In jur de 28% dintre clientii Shein au cumparat ceva via TikTok Shop in primele luni de la lansarea acestuia in State. In cazul Temu procentul de suprapunere este de 25%. Alte exemple: Etsy (17%), eBay (14%), Amazon(12%). Asta inseamna ca marketplace-urile au parte de o competitie serioasa, iar interzicerea TikTok ar insemna un concurent in minus pentru ceilalti retaileri de pe piata americana.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply