Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

JD.com si Taobao (Alibaba) au lansat o politica de rambursare fara retur

 

Gigantii e-commerce chinezi JD.com si Taobao (detinut de Alibaba) au implementat o politica de rambursare fara retur pentru clientii nemultumiti, intensificand astfel rivalitatea cu Pinduoduo (detinut de DD Holdings, la fel ca Temu), anunta scmp.com. Ambele companii au facut miscarea in aceeasi saptamana, introducand pe platformele proprii aceasta politica pe care Pinduoduo.com o are inca din 2021.

Rambursarea se aplica in cazul produselor de care clientii nu sunt multumiti, dar pe care le pot pastra si primi inapoi si banii cheltuiti pe ele. Competitia din peisajul comertului digital chinez este pe cale sa se intensifice si mai mult, in urma aparitiei acestei politici de rambursare. JD.com mentioneaza ca returnarea banilor se va face incepand cu data de 29 decembrie 2023, in cazul produselor care nu sunt conforme cu descrierea de pe website. Taobao a facut o miscare similara, apropo de produsele cu informatii inexacte sau contrafacute.

Prin comparatie, Pinduoduo poate interveni in disputele dintre comerciantii de pe platforma si cumparatori fara acordul celor dintai, acordand atomat banii inapoi clientilor care ii cer, daca sellerul nu a facut asta in 48 de ore. Aceasta politica de rambursare fara returul produsului respectiv a fost considerata controversata, determinand vanzatorii sa protesteze si chiar sa dea Pinduoduo in judecata, deoarece puteau fi exploatati de clientii care se alegeau astfel cu produse gratuite. Dar politica a jucat un rol esential in imbunatatiea experientei clientelare si a atras numerosi consumatori asiatici, care au preferat cumparaturile pe Pinduodu.com, in defavoarea JD.com si Taobao.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply