Shein lanseaza o platforma second-hand proprie, in Europa
Gigantul fast-fashion Shein isi extinde operatiunile europene, odata cu lansarea unei platforme de moda second-hand in Franta, Marea Britanie si Germania, anunta us.fashionnetwork.com. Informatia a fost anuntata de Donald Tang (Executive Chairman Shein Group), intr-un interviu pentru publicatia Les Echos.
Aceasta platforma de economie circulara se numeste Shein Exchange si va permite utilizatorilor sa vanda si sa cumpere online doar produse achizitionate de pe Shein, spre deosebire de alte aplicatii second-hand, ca Vinted. „Tranzactia este foarte simpla, deoarece istoricul cumparaturilor este inregistrat, asa ca e nevoie doar de un click pentru a vinde un produs”, a transmis Tang. Compania este atacata frecvent din cauza impactului modelului sau de afaceri asupra mediului inconjurator, iar Tang a transmis ca – pe viitor – Shein vrea sa produca mai multa marfa in Europa, reducand numarul importurilor chinzesti.
Miscarea este una inspirata, in conditiile in care piata re-commerce europeana are o estimata de 94 de miliarde €. Suma reprezinta 12,3% din piata online totala (procent care va creste la 14%, in urmatorii 3 ani, dezvoltandu-se de 5 ori mai rapid decat cea a vanzarilor cu amanuntul).
Shein Exchange exista deja in Statele Unite, unde are peste 4 milioane de utilizatori. Shein a aparut in 2012 in China, acum are sediul la Singapore, a cucerit rapid piata e-commerce americana si europeana si a avut un profit de peste 2 miliarde $ si o valoare bruta a marfii vandute pe platforma de 45 miliarde $ (in 2023). Acum, gigantul chinez se pregateste de listarea la bursa din Londra.
Leave a reply