Piata re-commerce europeana valoreaza 94 de miliarde €
In 2022/23, piata re-commerce europeana a avut o valoare estimata de 94 de miliarde € (ceea ce reprezinta 12,3% din piata online totala), informeaza ecommercenews.eu. In urmatorii 3 ani, acest procent va creste la 14% (adica pana la 120 de miliarde €, o crestere de 27%), conform estimarilor Cross-Border Commerce Europe, aceasta piata dezvoltandu-se de 5 ori mai rapid decat cea a vanzarilor cu amanuntul.
Termenul de „re-commerce” se refera la produse second-hand vandute pe Internet (inchiriate sau reparate, reconditionate si vandute din nou). Conform studiului, 76% dintre cumparatorii online cred ca stigmatul legat de cumparaturile second-hand a scazut. Iar 41% spun ca achizitia de astfel de produse a devenit un simbol al statutului social. In ultimul an, cel putin 85% dintre europeni au cumparat sau vandut produse folosite deja (27% dintre ei, pentru prima data).
Cele mai mari 10 marketplace-uri europene care vand astfel de produse sunt: OLX (Tarile de Jos), AutoScout 24 (Germania), eBay (SUA), AbeBooks (SUA), Facebook Marketplace (SUA), Etsy (SUA), Catawiki (Tarile de Jos), Delcampe (Belgia), Rent the Runway (SUA) si Vinted (Lituania).
Asa cum am scris deja, piata globala a produselor second-hand este impulsionata de pasiunea Generatiei Z (tinerii de pana la 24 de ani) pentru sustenabilitate, economie circulara, protectia mediului si produse unice. Conform unui raport marca ThredUp, piata mondiala de produse folosite va valora 350 de miliarde $, pana in 2027!
Leave a reply