Sfaturi, tendinte & idei principale, de la GPeC SUMMIT 2023 (22-23 mai)
GPeC SUMMIT 2023 a avut loc pe 22-23 mai, la Teatrul National din Bucuresti, reunind aproape 1.200 de profesionisti in domeniu. Organizatorii anunta, intr-un comunicat de presa, ca elementele-cheie ale anului 2023 in e-commerce, evidentiate in cadrul evenimentului, au fost: intelegerea motivatiilor de natura emotionala din spatele deciziei de achizitie, strategii centrate pe client si adaptarea la nevoile lui, temperarea cresterii pietei online si grija fata de mediu (reflectata in mai multa atentie in procesul logistic si de livrare).
In primele 4 luni ale anului, in e-commerce-ul romanesc:
- numarul de tranzactii a crescut cu 5%, dar s-a inregistrat o crestere de 20% a sumelor tranzactionate; s-a inregistrat si o crestere a livrarilor in weekend (Catalin Maftei, Fondator C-Solution)
- s-a observat o crestere a pietei cu 10%, insa nu va mai ajunge la un procent de 30%, ca in pandemie (Adrian Mihai, CEO FAN Courier)
- s-a inregistrat o scadere a valorii comenzii medii, dar o crestere a numarului de comenzi, deci mai multe livrari, inclusiv la nivel transfrontalier (Lucian Baltaru, CEO Sameday)
- cresterea gamei de produse in e-commerce, vanzarile transfrontaliere, mai putin focus pe categorie si mai mult pe produs; varietatea metodelor de plata si de livrare faciliteaza intrarea pe cat mai multe piete, reusind personalizarea experientei fiecarui cumparator (Stejara Pircan, Senior VP eMAG)
Principalele subiecte abordate de catre speakerii prezenti pe scena GpeC SUMMIT 2023:
1. Atentia tot mai mare acordata sferei emotionale a acestuia, ca trigger al deciziei de cumparare:
- emotiile influenteaza deciziile, deciziile afecteaza conversiile, iar conversiile influenteaza veniturile; tocmai de aceea, dincolo de varsta, localizare geografica, trebuie sa intelegem emotiile clientilor (Talia Wolf, Conversion Optimization Specialist, GetUplift); 4 pasi pentru cresterea conversiilor cu targetare emotionala – documentare, audit funnel, adaugarea emotiei in copy & design si oferirea unui scop consumatorilor (astfel incat sa fie o achizitie cu care sa se identifice)
- 6 bias-uri care influenteaza decizia de cumparare – euristica categoriei, puterea momentului, dovezi sociale, biasul raritatii, particularitatea autoritatii si puterea gratuitatilor (Oana Dumitrescu, Industry Manager Retail & Travel, Google)
- ca business online, ar trebui sa vorbesti foarte putin si sa asculti foarte mult – asta inseamna research, ceea ce ajuta la intelegerea modului prin care cumparatorii cauta, gasesc si decid asupra unui produs si asupra unui magazin (Els Aerts, User Testing & Usability Evangelist, AGConsult)
- nu suntem ghidati de ceea ce gandim, ci de ceea ce simtim – emotie, aversiunea fata de risc, mandria apropo de ceea ce detinem (Nancy Harhut, Behavioral Marketing Expert & Author, HBT Marketing)
2. Concentrarea pe client, care trebuie plasat in centrul strategiei de dezvoltare a business-ului:
- cireasa de pe tort este clientul insusi; opriti-va din a vinde asa cum va doriti sa vindeti si vindeti asa cum clientul isi doreste sa cumpere (Karl Gilis, Top 3 Most Influential CRO-Expert in the World | AGConsult)
- livrarea la punct fix e vedeta preferintelor clientilor
- zona de lockere este din ce in ce mai preferata ca modalitate de livrare, din dorinta de a nu mai interactiona neaparat cu curierii sau de a depinde de un interval orar pentru primirea coletului; retururile se pot face mult mai usor la lockere (Adrian Mihai, CEO FAN Courier)
- clientii cauta flexibilitate si livrare la timp (Lucian Baltaru, CEO Sameday)
- exista deja o tendinta spre alegerea pachetomatului preferat (33% din tranzactii & rata mica de retur); pachetomate cu temperatura controlata pentru cosmetice, de 15-20°C (Catalin Maftei, Fondator C-Solution)
- clientii isi doresc sa aiba un desfasurator mult mai clar al transportului, astfel incat sa urmareasca curierul pana in momentul livrarii (Oana Mandicescu, Chief Sales Officer Cargus)
- clientul are nevoie de senzatia de control – avand optiuni, cumparatorii sunt mai predispusi sa aleaga, iar alegerile ii fac pe oameni sa simta ca detin controlul (Nancy Harhut, Behavioral Marketing Expert & Author, HBT Marketing)
- imbunatatirea descrierilor de produse, focusul pe produs, personalizarea de landing-pages, automatizarea vor fi intotdeauna un pariu sigur pentru un magazin online; cele mai bune performante de conversie vin via social media & e-mail marketing (Jon Quinton, Performance Marketing & Paid Media Specialist)
- cata vreme aduce valoare clientilor tai, afacerea ta va ramane sustenabila (Bogdan Colceriu, CEO Frisbo)
3. Dezvoltarea business-urilor online, prin investitii/finantare, tehnologie, comunicare si solutii de plata:
- fie ca e vorba de un pitch de 1 minut sau de 5 minut, povestiti despre echipa, iar abia dupa aceea despre problema pe care o rezolvati si cat de departe puteti ajunge in cativa ani cu aceasta solutie (Bogdan Colceriu, CEO Frisbo)
- investiti timp, nu uitati sa faceti foarte bine documentare si sa creati o comunitate in jurul vostru, un grup de sustinere cu care impartasiti pasiuni si viziuni comune, fiind manati de aceeasi misiune (Daniel Nicolae, Cofondator & Managing Partner Innoship)
- concentrati-va timpul si energia, astfel incat prin business-ul vostru sa rezolvati o problema, iar ulterior, investitia sa fi una buna pentru companie, nu pentru VC (George Moroianu, Cofondator Flip.ro)
- invatati sa mergeti mai departe cand primiti un „Nu!”; primele etape ale investitiei nu sunt niciodata despre bani, ci despre cum expuneti povestea si cum creionati viitorul; la fel de mult conteaza timpul si valoarea acordate business-ului (Mihai Bocai, CEO Flaminjoy)
- o solutie de tipul „cumpara acum, plateste mai tarziu” (BNPL) inseamna o crestere semnificativa a ratelor de conversie (de la 2-3%, pana la 40%), creste cosul de cumparaturi si scade rata de abandon (Ionut Sabadac, VP Merchant Solutions TBI Bank)
- diversificarea metodelor si tehnologiilor de plata ajuta la recuperarea platilor pierdute, protejeaza comerciantii de frauda si combate refuzul la plata si pe partea de conversie, personalizare si raportare plati (Augustin Dobre, CEO Capital Financial Services)
- ChatGPT poate ajuta in cresterea unei companii, pentru intelegerea anumitor business-uri mai nisate, buyer personas (Mihai Vinatoru, Managing Partner DWF)
- AI-ul nu trebuie vazut ca o competitie, ci mai degraba ca un ajutor, pentru maximizarea ROI sau ROAS (Olimpia Norsesovici, Senior Business Development Manager MGID)
Comentarii ( 2 )
[…] Sfaturi, tendinte & idei principale, de la GPeC SUMMIT 2023 (22-23 mai) – ECOMpedia […]
[…] Sfaturi, tendinte & idei principale, de la GPeC SUMMIT 2023 (22-23 mai) – ECOMpedia https://ecompedia.ro/sfaturi-tendinte-idei-principale-de-la-gpec-summit-2023-22-23-mai/?nzm_re=51143… […]