In S1 2021, peste 8 milioane de romani au cumparat produse online (raport)
Conform unor statistici compilate de Retargeting Biz (si anuntate intr-un comunicat de presa), peste 8 milioane de romani au cumparat produse online, in primul trimestru din 2021. Categoriile cu cele mai mari cresteri asteptate in 2021 sunt: Casa & Gradina, Medicamente & Suplimente alimentare, Moda & Accesorii (sursa – ECOMpedia). Dispozitivul preferat pentru cumparaturi este telefonul mobil.
Primul trimestru din 2021, in cifre:
- 8,34 milioane de oameni au cumparat produse online, in Romania (sursa – Eurostat)
- 2,04 miliarde € – valoarea pietei online de bunuri de consum (sursa – Eurostat)
- +38,7% – cresterea valorii pietei online de bunuri de consum fata de 2020 (sursa – Datareportal)
- 207,73 RON – valoarea medie a cumparaturilor online anuale facute de utilizatorii romani (sursa – ECOMpedia)
- 87,7% dintre utilizatori au cautat produse si servicii online, in vederea achizitionarii (sursa – Datareportal)
- 76,1% frecventeaza magazine online (sursa – Datareportal)
- 55,5% au folosit o aplicatie de cumparaturi pe mobil (sursa – Datareportal)
- 19,2% realizeaza plati si tranzactii online (18,8% barbati; 19,6% femei) (sursa – Eurostat)
Cine realizeaza cele mai multe cumparaturi online (procentul de utilizatori care au cumparat cel putin un produs online in ultimul an, in functie de sex si grupe de varsta; sursa – Eurostat):
- 16-24 de ani – 53% barbati; 54% femei
- 25-54 de ani – 46% barbati; 47% femei
- 55-74 de ani – 15% barbati; 13% femei
Totalul cumparaturilor online in 2020, pentru fiecare categorie de produse (sursa – Datareportal):
- Turism si transport – 1,17 miliarde euro (-44,8% fata de 2019)
- Moda si frumusete – 813 milioane € (+37,9% fata de 2019)
- Electronice & IT – 523,45 milioane € (+38,3% fata de 2019)
- Nutritie si sanatate – 287,3 milioane € (+44,5% fata de 2019)
- Mobilier si electrocasnice– 178,11 milioane € (+42,4% fata de 2019)
- Jucarii si hobby-uri – 233,57 milioane € (+33,3% fata de 2019)
- Jocuri video: 144,47 milioane € (+24,2% fata de 2019)
Procentul de utilizatori care descopera noi branduri/produse prin intermediul urmatoarelor canalele de comunicare (sursa – Datareportal):
- 40,4% – reclame TV
- 36% – motoare de cautare
- 30,8% – e-mail marketing
- 29,1% – recomandari personale
- 27,7% – reclame pe retelele sociale
- 23,8% – reclame pe diverse site-uri
- 23,5% – site-urile brandurilor
Tendinte in e-commerce: e-mail marketing/newslettere personalizate
- la nivel mondial, 61% dintre afacerile care ofera recomandari de produse personalizate obtin profituri mai mari, 58% isi cresc traficul de pe site, iar 55% observa imbunatatiri in privinta loialitatii clientilor (sursa – Infosys)
- 86% dintre cumparatori sustin ca personalizarea le influenteaza deciziile de cumparare, 45% din acestia preferand sa cumpere de pe un site care dispune de o astfel de tehnologie (sursa – Invesp)
Mobile commerce (sursa – Meghisan-Toma, G.-M.; Puiu, S.; Florea, N.M.; Meghisan, F.; Doran, D., Generation Z’ Young Adults and M-Commerce Use in Romania. J. Theor. Appl. Electron. Commer. Res. 2021, 16, 1458–1471, https://doi.org/10.3390/jtaer16050082):
- la nivel global, 70,4% din piata e-commerce se datoreaza m-commerce, iar acest procent este asteptat sa cresca la 72,9%, in 2021
- 58% dintre membrii Generatiei Y (Millennials) sunt adepti m-commerce, comparativ cu 49% din Generatia Z
Leave a reply