Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

In S1 2021, peste 8 milioane de romani au cumparat produse online (raport)

Conform unor statistici compilate de Retargeting Biz (si anuntate intr-un comunicat de presa), peste 8 milioane de romani au cumparat produse online, in primul trimestru din 2021. Categoriile cu cele mai mari cresteri asteptate in 2021 sunt: Casa & Gradina, Medicamente & Suplimente alimentare, Moda & Accesorii (sursa – ECOMpedia). Dispozitivul preferat pentru cumparaturi este telefonul mobil.

Primul trimestru din 2021, in cifre:

  • 8,34 milioane de oameni au cumparat produse online, in Romania (sursa – Eurostat)
  • 2,04 miliarde € – valoarea pietei online de bunuri de consum (sursa – Eurostat)
  • +38,7% – cresterea valorii pietei online de bunuri de consum fata de 2020 (sursa – Datareportal)
  • 207,73 RON – valoarea medie a cumparaturilor online anuale facute de utilizatorii romani (sursa – ECOMpedia)
  • 87,7% dintre utilizatori au cautat produse si servicii online, in vederea achizitionarii (sursa – Datareportal)
  • 76,1% frecventeaza magazine online (sursa – Datareportal)
  • 55,5% au folosit o aplicatie de cumparaturi pe mobil (sursa – Datareportal)
  • 19,2% realizeaza plati si tranzactii online (18,8% barbati; 19,6% femei) (sursa – Eurostat)

Cine realizeaza cele mai multe cumparaturi online (procentul de utilizatori care au cumparat cel putin un produs online in ultimul an, in functie de sex si grupe de varsta; sursa – Eurostat):

  • 16-24 de ani – 53% barbati; 54% femei
  • 25-54 de ani – 46% barbati; 47% femei
  • 55-74 de ani – 15% barbati; 13% femei

Totalul cumparaturilor online in 2020, pentru fiecare categorie de produse (sursa – Datareportal):

  • Turism si transport – 1,17 miliarde euro (-44,8% fata de 2019)
  • Moda si frumusete – 813 milioane € (+37,9% fata de 2019)
  • Electronice & IT – 523,45 milioane € (+38,3% fata de 2019)
  • Nutritie si sanatate – 287,3 milioane € (+44,5% fata de 2019)
  • Mobilier si electrocasnice– 178,11 milioane € (+42,4% fata de 2019)
  • Jucarii si hobby-uri – 233,57 milioane € (+33,3% fata de 2019)
  • Jocuri video: 144,47 milioane € (+24,2% fata de 2019)

Procentul de utilizatori care descopera noi branduri/produse prin intermediul urmatoarelor canalele de comunicare (sursa – Datareportal):

  • 40,4% – reclame TV
  • 36% – motoare de cautare
  • 30,8% – e-mail marketing
  • 29,1% – recomandari personale
  • 27,7% – reclame pe retelele sociale
  • 23,8% – reclame pe diverse site-uri
  • 23,5% – site-urile brandurilor

Tendinte in e-commerce: e-mail marketing/newslettere personalizate

  • la nivel mondial, 61% dintre afacerile care ofera recomandari de produse personalizate obtin profituri mai mari, 58% isi cresc traficul de pe site, iar 55% observa imbunatatiri in privinta loialitatii clientilor (sursa – Infosys)
  • 86% dintre cumparatori sustin ca personalizarea le influenteaza deciziile de cumparare, 45% din acestia preferand sa cumpere de pe un site care dispune de o astfel de tehnologie (sursa – Invesp)

Mobile commerce (sursa – Meghisan-Toma, G.-M.; Puiu, S.; Florea, N.M.; Meghisan, F.; Doran, D., Generation Z’ Young Adults and M-Commerce Use in Romania. J. Theor. Appl. Electron. Commer. Res. 2021, 16, 1458–1471, https://doi.org/10.3390/jtaer16050082):

  • la nivel global, 70,4% din piata e-commerce se datoreaza m-commerce, iar acest procent este asteptat sa cresca la 72,9%, in 2021
  • 58% dintre membrii Generatiei Y (Millennials) sunt adepti m-commerce, comparativ cu 49% din Generatia Z

Leave a reply