Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Romania: Black Friday 2020 – cifre si recorduri (UPDATE)

Am strans laolalta toate informatiile primite in diverse comunicate de presa, in perioada reducerilor de Black Friday 2020, pentru a va oferi o privire de ansamblu asupra acestui eveniment atat de important pe piata e-commerce din Romania. Vom updata lista pe masura ce primim noi informatii.

eMAG.ro (13 noiembrie)

ORA 08:00:

  • la startul Black Friday (ora 07:37), 260.000 de vizitatori au intrat in aplicatia eMAG si pe site (cu 18% mai mult YoY) si au comandat peste 55.000 de produse in primele 10 minute (in valoare de peste 33 milioane de lei)
  • peste 95% din comenzile inregistrate de eMAG in primele 10 minute au fost plasate de pe telefoane mobile, un record al celor 10 editii de pana acum
  • tot in primele 10 minute ponderea platilor cu cardul a ajuns la 86%, un record al tuturor editiilor de Black Friday
  • in primul minut de la start au fost comandate 8.260 de produse (in valoare de 4,7 milioane de lei)
  • secunda de aur – 07:37:42 (333 produse vandute/secunda)
  • minutul de aur – 07:38 (8.503 produse comandate, in valoare de 5,6 milioane de lei)
  • peste 15.000 de produse vor putea fi ridicate din easybox chiar pe 13 noiembrie
  • clientii si-au comandat, in medie, 2 produse/comanda
  • cele mai multe comenzi la mia de locuitori au venit din Bucuresti (majoritatea din partea clientilor Genius, care au livrare gratuita), Cluj-Napoca si Slatina
  • s-au inregistrat 2 de milioane vizite pe site in prima jumatate de ora; la 30 de minute de la incepere, plata cu cardul avea o pondere de 57% din total comenzi, clientii facusera cumparaturi de 124 milioane de lei (mai mult decat comandau intr-o zi intreaga de Black Friday, acum 7 ani – 102 milioane de lei)

ORA 10:30:

  • comenzi de 312 milioane de lei, de la startul evenimentului
  • dupa primele 3 ore, clientii au cumparat deja peste 312 milioane lei, in crestere fata de anii anterior
  • peste 150.000 de produse au fost vandute de sellerii din Marketplace (+20% YoY)
  • clientii au optat in special pentru livrarea in easybox si 44% dintre cei care au optiunea disponibila au ales aceasta modalitate de a primi cumparaturile
  • aproape 54% dintre comenzi au fost platite cu cardul
  • 83% dintre vizite au fost de pe dispozitive mobile
  • cea mai mare comanda inregistrata – un Ford Kuga, de 37.100 € (cu o reducere de 10.050 €)

ORA 14:30:

  • la 7 ore de la startul campaniei, romanii au plasat comenzi in valoare de 433 milioane de lei (cu 60 de milioane mai mult, comparativ cu 2019)
  • 42,7% dintre comenzi merg la easybox, in orasele disponibile
  • produse vandute de partenerii din Marketplace sunt in crestere cu 26% YoY
  • procentul de plati cu cardul a atins nivelul record de 54% (+42,6% fata de editia din 2019)
  • cresterile importante vin din categoriile care tin de confortul casei, ingrijire personala si petrecerea timpului in familie
  • pana acum, 50.314 colete au iesit deja din depozitul eMAG.ro si au fost predate curierilor
  • cea mai complexa comanda include 97 de produse distincte din categorii precum Bacanie, Bauturi si Produse pentru ingrijirea locuintei
  • cel mai valoros produs vandut – un BMW 220d, de 200 € (cu o reducere de 13.440 €)
  • de Black Friday editia cu nr. 10 au fost plasate peste 1.000 de comenzi care contin exact 10 articole

FINAL DE CAMPANIE:

  • in total, s-au inregistrat 12,4 milioane de vizite (+1,6 milioane YoY) si comenzi in valoare de 585,7 de milioane de lei (+17% YoY si de 17 mai mare fata de prima editie, de acum 10 ani)
  • in total, au fost peste 1,7 de milioane de produse comandate, din 3.000 de categorii (+30% YoY)
  • 54,58% dintre comenzi au fost platite cu cardul online, prima data cand cardul bate plata cash
  • 70% dintre comenzi vor fi expediate in primele 5 zile
  • 38,62% dintre produse sunt alocate la easybox-uri, in localitatile disponibile; comanda ridicata in cel mai scurt timp de la un easybox a fost in sectorul 4, de Black Friday, la ora 15:42, in doar 7 minute de la incarcare
  • clientii au cumparat, in medie, 3 produse – unul cu o valoare mai mare, iar celelalte din categorii ca Fashion, Decoratiuni pentru casa, Bauturi sau Cadouri de Craciun
  • comanda cu cele mai multe produse a fost platita online cu cardul si a continut 97 de produse din categorii ca Bacanie, Bauturi si Produse pentru ingrijirea locuintei
  • printre altele, s-au vandut 271.000 de produse pentru casa si ingrijirea casei (aproape dublu fata de anul trecut), 197.000 de produse pentru ingrijirea personala (dublu fata de 2019), 90.000 de jucarii, 1.881 de teste RT-PCR si servicii medicale, 15 masini, 1.220 de nopti de cazare, 8,8 kg monede si lingouri de aur

evoMAG.ro (30 octombrie – 26 noiembrie):

  • 68% dintre comenzi au fost facute de barbati si doar 32% de catre femei
  • 65% dintre comenzile plasate de Black Friday au fost deja platite online, cu cardul
  • in campania de anul acesta, aproape 70% dintre comenzi au fost plasate de pe dispozitive mobile
  • cele mai vandute produse – telefoane mobile, televizoare LED, laptopuri, electrocasnice mari si componente PC
  • comenzile vor fi procesate non-stop, iar showroom-ul (din Splaiul Unirii, nr. 257-259) va fi deschis in perioada 13-14 noiembrie (intre orele 08:00-20:00) si pe 15 noiembrie (intre orele 08:00-16:00)

WatchShop.ro (13-15 noiembrie)

13 noiembrie, ORA 13:00:

  • traficul a fost de aproximativ 12 ori mai mare decat intr-o zi obisnuita
  • vanzarile depasesc de 10 ori media unei zile obisnuite
  • valoarea medie a comenzii este cu 40% mai mare YoY
  • cel mai scump ceas vandut – un Tissot, de 15.800 de lei
  • cele mai multe comenzi sunt plasate din Bucuresti, Timis si Cluj
  • circa 75% din traficul in site este generat de barbati (in mod obisnuit, raportul este 2/3 barbati vs. 1/3 femei)
  • aproape 8 din 10 utilizatori acceseaza WatchShop.ro de pe dispozitive mobile

Vivre.ro (13-15 noiembrie): 

  • dupa aproximativ 48 de ore de la lansarea campaniei, s-au inregistrat peste 70.000 de comenzi, in valoare totală de aproximativ 5,5 milioane €
  • mai mult de jumatate dintre ele au fost achitate cu cardul sau prin transfer bancar

PhotoSetup.ro (13-15 noiembrie):

  • pana pe 14 noiembrie, la ora 17:00, volumul de vanzari a crescut de 250% YoY
  • 30% dintre comenzi au fost cu ridicare din showroom-ul din Bucuresti, 70% fiind cu expediate prin curier
  • 60% dintre comenzi au fost plasate de barbati si 40% de catre femei
  • 80% dintre comenzi au fost platite online, cu cardul
  • aproape 70% dintre comenzi au fost plasate de pe dispozitive mobile si doar putin peste 30% de pe desktop
  • 30% dintre clienti au solicitat informatii tehice telefonic si solutii dedicate pentru transmisii live
  • livrarile se fac din stoc propriu si expedierile au inceput deja de vineri urmand ca toate livrarile sa fie finalizate pana la sfarsitul saptamanii

PayU Romania (13 noiembrie)

ORA 08:30:

  • volume tranzactionate – aproximativ 61 de milioane (+64% YoY)
  • numar de tranzactii – aproximativ 78.000, cu 57% mai mult decat anul trecut
  • minutul de aura fost inregistrat la 07:44-07:45, cu 4.792 de tranzactii
  • top 3 tranzactii inregistrate in platforma – 25.373 lei (produse IT&C), 23.247 lei (eTail), 17.023 lei (produse IT&C)
  • tarile straine din care vin tranzactiile – Marea Britanie, Ucraina, SUA
  • valoare medie cos de cumparaturi – 909 lei, cu 60% mai mare decat in 2019 (plata integrala); 1.263 lei, cu 25% mai mare decat in 2019 (card in rate)
  • metode de plata  plata cu un singur click reprezinta 63% (+93% YoY), iar plata cu un card in rate are un share de 29% din total

ORA 10:30:

  • volume tranzactionate – aproximativ 150,58 de milioane (+72,84% fata de anul trecut)
  • numar de tranzactii – aproximativ 184.286 (cu 68,11% mai mult YoY)
  • top 3 tranzactii inregistrate in platforma – 37.429 lei (eTail), 27.823 lei (produse IT&C), 27.019 lei (produse IT&C)
  • valoare medie cos de cumparaturi – 816 lei, cu 43% mai mare decat in 2019 (plata integrala); 1.142 lei, cu 13% mai mare decat in 2019 (card in rate)
  • metode de plata  plata cu un singur click, 758  milioane (+101,13% YoY); plata cu un card in rate, 41 de milioane (27% din total)

ORA 12:00:

  • volume tranzactionate – aproximativ 184 de milioane (+64% fata de anul trecut)
  • numar de tranzactii – aproximativ 237.000 (cu 64% mai mult YoY)
  • top 3 tranzactii inregistrate in platforma – 37.429 lei (eTail), 33.681 lei (eTail), 29.251 lei (eTail)
  • valoare medie cos de cumparaturi – 775 lei, cu 35% mai mare decat in 2019 (plata integrala); 1.115 lei, cu 11% mai mare decat in 2019 (card in rate)
  • metode de plata  plata cu un singur click, 54% (+79% YoY); plata cu un card in rate, 50 de milioane (29% din total)

ORA 13:15:

  • volume tranzactionate – aproximativ 215 milioane (+71% fata de anul trecut)
  • numar de tranzactii – aproximativ 290.000 (cu 76% mai mult YoY)
  • top 3 tranzactii inregistrate in platforma – 37. 429 lei (eTail), 33.681 lei (eTail), 32.362 lei (eTail)
  • valoare medie cos de cumparaturi – 743 lei, cu 30% mai mare decat in 2019 (plata integrala); 1.095 lei, cu 9% mai mare decat in 2019 (card in rate)
  • metode de plata  plata cu un singur click, 54% (+99% YoY); plata cu un card in rate, 57 de milioane (27% din total)

ORA 16:00:

  • volume tranzactionate – aproximativ 254 milioane (+72% fata de anul trecut)
  • numar de tranzactii – aproximativ 358.000 (cu 80% mai mult YoY)
  • tarile straine din care vin tranzactiile – Marea Britanie (80%), Ucraina (8%), SUA (2%)
  • valoare medie cos de cumparaturi – 715 lei, cu 25% mai mare decat in 2019 (plata integrala); 1.079 lei, cu 7% mai mare decat in 2019 (card in rate)
  • metode de plata  plata cu un singur click, 52% (+103% YoY); plata cu un card in rate, 67 de milioane (26% din total)

ORA 18:00:

  • volume tranzactionate – aproximativ 275 milioane (+72% fata de anul trecut)
  • numar de tranzactii – aproximativ 396.000 (cu 83% mai mult YoY)
  • valoare medie cos de cumparaturi – 696 lei, cu 22% mai mare decat in 2019 (plata integrala); 1.073 lei, cu 6% mai mare decat in 2019 (card in rate)
  • metode de plata  plata cu un singur click, 50% (+106% YoY); plata cu un card in rate, 73 de milioane (26% din total)

CIFRE FINALE: 

  • valoarea totala a volumelor tranzactionate online– 349 de milioane, cu 78% mai mult YoY
  • numarul de tranzactii online– 539.000  (aproape dublu fata de anul precedent, cu o rata de crestere de 95%)
  • valoarea medie a cosului de cumparaturi – 647 lei (in scadere cu 8%); cel in rate este de 1.028 lei, in urcare cu 2% si mai mare cu 60% decat cosul mediu
  • tranzactiile cu plata printr-un singur click au crescut cu 117% YoT, iar ponderea lor se aproprie de 50% din total tranzactiilor cu cardul
  • romanii au cumparat online in rate in valoare de 90 de milioane de lei, cu +15% YoY
  • principalele categorii de produse cumparate de romani (in ordinea vanzarilor) – IT&C, Home & Deco (inclusiv decoratiuni de Craciun), Fashion, Parfumuri & Beauty, Carti si jocuri, Jucarii
  • posesorii de carduri emise in alte tari au facut 10% din totalul tranzactiilor (+124% YoY)

PentruAnimale.ro (13 noiembrie):

  • a fost cea mai mare editie Black Friday de pana acum – vanzari de circa 12 ori mai mari ca intr-o zi obisnuita, de 2,5 ori mai multe comenzi YoY si 65 de tone de hrana pentru animalele de companie vandute intr-o singura zi
  • cea mai mare comanda facuta a fost in valoare de 3.900 de lei (aceasta fiind si comanda cu cele mai multe produse – 310)
  • 3 din 10 clienti (28%) au ales plata online – peste 6% au cumparat cu cardul, in rate (depasind de 3 ori media unei zile obisnuite)
  • aproximativ 70% din comenzile plasate in Black Friday au fost deja procesate si expediate
  • 65% din produsele cumparate au fost destinate cainilor, iar 30% – pisicilor
  • magazinul online continua perioada de reduceri cu campania CyberDog Monday, in cadrul careia doneaza catre animalele din adaposturile partenere cate 1 kg de mancare pentru fiecare comanda plasata pe 16 noiembrie de clientii site-ului

Libris.ro (13 noiembrie):

  • crestere cu 32% YoY a vanzarilor
  • valoarea medie a comenzii a crescut cu 19% fata de anul precedent
  • mai mult de jumatate dintre comenzi au fost plasate de pe dispozitive mobile
  • o treime dintre clienti au ales plata cu cardul
  • cele mai multe vanzari s-au inregistrat in Bucuresti, Timis si Cluj
  • cea mai mare comanda plasata de Black Friday a fost de 9.537 de lei (508 carti) si a venit din localitatea Valea Marului, jud. Galati; aceasta este si cea mai mare comanda, ca valoare si volum, inregistrata pana acum in cadrul unei campanii de Black Friday, pe Libris.ro
  • cel mai bine vandut autor a fost Ioana Chicet-Macoveiciuc, cu mai multe titluri pentru copii, dar si beletristica
  • comenzile de Black Friday au fost deja predate pentru livrare in proportie de 50%, iar estimarile Libris.ro arata ca toate vor fi livrate pana pe 18 noiembrie

MerchantPro – Black Friday si Cyber Monday (13-16 noiembrie):

  • cele peste 1.500 de magazine ce functioneaza pe MerchantPro (platforma e-commerce romaneasca SaaS) au raportat cresteri de aproape 50% in valoarea vanzarilor; pentru multe dintre acestea, cresterea echivaleaza cu vanzarile dintr-o luna medie
  • contextul actual a reorientat comerciantii catre online, iar anul 2020 a fost marcat de promotii si reduceri constante; in acest context marcat de discount-uri, rezultatele arata ca reducerile de Black Friday nu au fost influentate negativ de promotiile precedente, dimpotriva – la nivel de valoare a vanzarilor si numar de comenzi, in perioada 13-15 noiembrie s-au inregistrat cresteri de 47%, respectiv de 31%, fata de Black Friday 2019
  • de Black Friday, cele mai dinamice domenii au fost IT, Fashion, Beauty, Home&Deco, dar si Produse de ingrijire si curatenie
  • Cyber Monday, crestere de 70% a valorii comenzilor si de 44% a numarului comenzilor – dinamica pozitiva a continuat si luni (16 noiembrie), pe fondul faptului ca multe magazine au ales sa continue promotiile si in aceasta zi; unele au facut o promotie speciala, respectand traditia din comertul american, cu reduceri noi, marcate Cyber Monday, insa cele mai multe au preferat sa pastreze campania existenta, de Black Friday

2Performant (9-15 noiembrie):

  • conform statisticilor platformei, digitalizarea si-a spus cuvantul, iar de Black Friday romanii s-au aflat in numar mai mare online, au facut cumparaturi din categorii de produse adaptate la noua realitate si au generat vanzari mai mari YoY
  • in saptamana Black Friday, a crescut si apetitul pentru afiliere – platforma 2Performant a inregistrat o crestere cu 17,22 % a numarului de afiliati care au castigat comisioane in aceasta perioada
  • in total, de Black Friday, 1.225 de romani au castigat 1,17 milioane de lei din comisioane (+15,25% YoY), prin promovarea ofertelor magazinelor online si generand pentru acestea vanzari mai mari decat anul trecut – peste 63.600 de vanzari online (+14,2% YoY), in valoare totala de aproape 21,2 milioane de lei (TVA inclus, +12% YoY)
  • in acelasi timp, rata de conversie a crescut la 2,29%, ceea ce inseamna ca reclamele pe care le fac afiliatii pentru magazinele online sunt din ce in ce mai relevante pentru publicul tinta
  • pentru fiecare euro investit in afiliere, un magazin online a castigat in aceasta perioada, in medie, 15,1 euro + TVA
  • peste 2,8 milioane de click-uri au fost inregistrate in platforma.com, in crestere cu 5,8% fata de 2019
  • top vanzari in saptamana 9-15 noiembrie (conform statisticilor 2Performant) – Carti, Muzica si Filme; Fashion ( desi a scazut ca numar de vanzari, cu 8,35% YoY, are un cos mediu cu 15,37% mai mare, ceea ce sustine trend-ul mutarii in online pentru cumparatorii de brand-uri de nisa si achizitia hainelor de calitate mai mare); Beauty (+92,7% YoY ca volum si +90,7% YoY ca valoare)
  • cea mai mare vanzare inregistrata via 2Performant – o camera foto Sony + acumulator si o drona DJI Mavic 2 Pro + acumulator, in valoare de 34.123 de lei (TVA inclus), de la F64.ro
  • cel mai scump obiect vandut a fost un laptop Apple MacBook Pro, de 17.135 de lei (TVA inclus)
  • cele mai multe cumparaturi s-au facut vineri, 13 noiembrie, intre orele 09:00-10:00, un varf comparabil (ca numar de vanzari) inregistrandu-se vineri seara, intre 23:00-00:00

a2t.ro (13-15 noiembrie):

  • vanzari de peste 1 milion €, in crestere cu 40% fata de anul trecut
  • traficul pe site a crescut cu 30%
  • valoarea cosului mediu de cumparaturi a crescut cu 10% YoY
  • cele mai multe comenzi au venit de pe dispozitivele mobile (72%)
  • cel mai scump produs achizitionat – un kit de detectie al temperaturii, in valoare de 20.000 de lei
  • cea mai mare comanda – 140 de produse (camere video, DVR-uri, NVR-uri, accesorii CCTV multiple, sisteme anti-incendiu, automatizari de porti si accesorii pentru acestea), in valoare de 45.000 de lei

elefant.ro – Singles’ Day si Black Friday (11, 12-13 noiembrie):

  • vanzari cu 40% mai mari fata de anul anterior, in cele doua mari evenimente de shopping din aceasta toamna
  • peste 2,3 milioane de clienti unici au intrat pe elefant.ro de Singles’ Day si Black Friday
  • comenzile de pe telefoane mobile si tablete s-au ridicat la 84% din total, cel mai mare procent de pana acum
  • plata cu cardul a reprezentat 40% din total
  • cele mai multe comenzi au fost plasate din Bucuresti, Timis, Iasi, Cluj si Brasov
  • cea mai mare comanda – 4.700 de lei (66 de produse), de Singles’ Day; 38.880 de lei (plasata de un cumparator din Bucuresti), de Black Friday
  • cele mai multe produse comandate intr-o singura tranzactie – 227
  • cel mai scump produs vandut – un carucior pentru bebelusi (aproximativ 2.200 de lei)
  • au fost comandate sute de mii de carti
  • produsele cele mai cautate – jucariile, parfumurile, cartile (au fost comandate sute de mii de carti), ceasurile, produsele Home&Deco si cele din categoria Vin&Gourmet
  • in orasele unde sunt deschise puncte de livrare ro sau easybox, peste 40% dintre comenzi au fost plasate cu ridicare de acolo

ContentSpeed (13-15 noiembrie):

  • platforma locala e-commerce ContentSpeed a analizat cifrele pentru top 100 magazine online care folosesc serviciile sale si a observat o crestere de la 234% YoY a valorii comenzilor
  • au fost inregistrate 048 de comenzi (cu 154% mai multe si cu o valoare cu 136% mai mare decat cu o saptamana in urma)
  • romanii au un apetit ridicat de shopping, mai ales in perioada reducerilor masive – in platforma, s-au acumulat 048 de comenzi, in doar 3 zile
  • peste 50% dintre comenzi au fost achitate online, cu cardul
  • cea mai mare comanda – 33.016 lei (piese auto-moto)
  • valoarea medie a unei comenzi – 852 de lei, in crestere cu 350% YoY
  • regiunile din tara cu cele mai multe comenzi au fost Bucuresti, Cluj, Ilfov, Iasi si Timis
  • cele mai bune momente de cumparare (dupa numarul de comenzi) – 13 noiembrie, in intervalul orar 00:20-00:30, cand au fost inregistrate 262.000 vizualizari pe toate cele 100 de magazine online; orele de varf ale comenzilor s-au inregistrat pe aceeasi data, in intervalele 00:00-01:00 si 09:00-12:00
  • in domeniile Fashion & Beauty, magazine online ca Sephora, Teilor, Cellini si Mizar au avut o crestere de 205% fata de weekendul precedent, iar valoarea medie pentru un cos de cumparaturi a fost de 538 lei (+303% fata de 2019)
  • in sectorul Casa & Gradina, magazine precum Romstal, Regata si Vinca au avut comenzi cu o valoare mai mare cu 72% fata de weekendul precedent; comanda medie a fost de 1.879 lei (+534% YoY)
  • nici domeniul Pharma nu a fost mai prejos, fiind o nisa care a avut cresteri de peste 1.000% inca din martie; niciuna dintre farmaciile analizate (Remedium Farm, Professional FarmaLine, DucFarm sau OptiFarm) nu a avut campanii speciale de reduceri, acestea au beneficiat de cresteri cu 51% fata de weekendul anterior; valoarea medie a comenzii a fost de 161 lei (+265% YoY)
  • in domeniul Gifts & Hobby, analizat prin prisma retailerilor Diverta, NovaPan, Chocolat, comanda medie a fost de 350 lei (+262% fata de anul trecut)
  • sectorul dedicat copiilor, Kids & Toys, reprezentat de magazinele Chicco, Editura Diana, Libraria Compas, a fost in crestere cu 175% fata de weekendul anterior si cu 93% fata de Black Friday 2019; valoarea medie a comenzii a fost de 190 lei (intr-o usoara scadere fata de anul precedent)
  • sectorul de distributie B2B este o nisa surpriza in comertul electronic, pentru ca afacerile traditionale au inceput transformarea digitala, iar rezultatele incep sa apara – portalurile B2B Nexxon, BladeMotors, Merkur, Ravenol, Omfal si Lila Rossa aua ajuns la o valoare medie a comenzilor de 1.791 lei (+262% YoY)

Flanco.ro (23 octombrie – 30 noiembrie):

  • pana pe 19 noiembrie, s-a inregistrat o crestere de 40% la vanzarile online (in conditiile in care traficul in magazinele fizice a continuat sa fie in scadere cu aproximativ 25%, din cauza normelor de distantare sociala impusa de autoritati, pe final de an)
  • in total, in magazine fizice si online, televizoarele 4K (cu diagonale mari) au avut cresteri de peste 65%, laptopurile MacBook – de peste 40%, purificatoarele de aer au inregistrat vanzari de 6 ori mai mari, dezumificatoarele au avut o crestere cu pana la 4,5 ori mai mare, aspiratoarele robot si cele verticale au avut cresteri de peste 60%, mopurile cu aburi – de peste 65%, aparatele electrice de facut paine au avut cresteri de peste 80%, blenderele – peste 55%, iar gratarele electrice – peste 90%
  • romanii au pus in cosurile fizice/virtuale in jur de 20.000 produse din categoria IT&C – s-a dublat numarul de tablete vandute, PC-urile au avut cresteri de peste 60%, vanzarile de camere web au crescut de 20 de ori fata de anii trecuti, routerele – de peste 4,5 ori si smartwatch-urile au crescut cu peste 70%
  • nici produsele care, in mod normal, erau cele mai cautate de Black Friday (frigidere si masini de spalat rufe) nu au inregistrat o scadere, din contra – frigiderele si congelatoarele au crescut cu peste 50%, iar masinile de spalat rufe cu uscator incorporat au crescut cu peste 40%
  • 25% dintre vanzari sunt finantate de institutii financiare bancare si banci

BIANO.ro (13-22 noiembrie):

  • o crestere de pana la 300% a vanzarilor pentru parteneri, in plin sezon Black Friday
  • in 2019, in aceeasi perioada, printre categoriile de preferate de cumparatori au fost patuturile pentru bebelusi, cafetierele, covoarele, corpurile de iluminat si mesele de cafea, dar in 2020 romanii sunt mai interesati de amenajarea caseicumparatorii locali s-au concentrat pe achizitiile de decoratiuni (in special brazi de Craciun), accesorii pentru bucatarie si scaune de bucatarie, accesorii pentru telemunca si scoala online
  • cosul mediu de cumparaturi – 500 lei

Leave a reply