Romanii au cumparat online cu 10% mai mult, in timpul pandemiei (studiu)
Trei sferturi dintre consumatorii romani spun ca preferinta lor pentru achizitii online a crescut odata cu pandemia COVID-19, a descoperit studiul Google „Smart Shopper 2021”, citat de startupcafe.ro. 41% dintre romani au spus ca cea mai recenta achizitie facuta de ei a fost una pe Internet, in timp ce in 2019, inainte de pandemie, doar 31% dintre ei spuneau acelasi lucru. Aceasta este o crestere relativ mare fata de alte tari din Uniunea Europeana: suntem in prima jumatate a clasamentului si la crestere, si la ponderea totala. Aceasta tendinta se va mentine si pe viitor: 9 din 10 romani spun ca vor continua sa cumpere online.
Studiul a fost realizat in vara lui 2021, pe un esantion de 1,576 de persoane adulte, din 24 de tari (din Europa si Asia), care au facut cumparaturi online din 5 categorii de produse (Electronice, Casa & Gradina, Imbracaminte/Incaltaminte, Beauty, Mancare & Alimente).
Alte cifre si informatii interesante, din studiul amintit:
- intrebati cum li s-a schimbat comportamentul de cumparare odata cu restrictiile impuse de pandemie, 77% dintre respondentii romani au spus ca acum cumpara mai mult online
- cele mai multe achizitii online recente (facute de conationalii nostri, in 2021) au fost cele de produse electronice (50%) si pentru Casa si gradina (47%), in timp ce verticala Fashion e cumparata cu preponderenta offline (69% vs. 31% online; aici, achizitiile online au crescut semnificativ in 2021, fata de 17% – in 2019)
- cresterea apetentei pentru comertul online a avut loc in cazul tuturor categoriilor de varsta, in Romania – cea mai mare crestere, fata de 2019, se vede la persoanele de peste 55 de ani (39% vs. 24%); tinerii de 25-34 de ani cumpara cel mai mult online (44%)
- aproape trei sferturi (73%) dintre cumparatorii din Romania nu au o preferinta pentru online sau offline, alegand de unde cumpara in functie de ocazie si oportunitate (fata de 61%, inainte de pandemie); ponderea celor care au o preferinta exclusiva pentru magazinele fizice a scazut semnificativ, de la 27% (in 2019), la 10% (in 2021)
- romanii aleg achizitiile pe Internet pentru ca le e la indemana sa comande online (89%), le primesc direct acasa (40%) si le gasesc la promotie/mai ieftin (38%)
- principala nemultumire a clientilor cand fac achizitii online e legata de recenziile despre produsul cautat
- telefonul mobil e din ce in ce mai important in procesul de documentare si achizitie – 90% dintre romani il folosesc pentru informare, in cazul produselor electronice (90%) si 56% in cazul verticalei Fashion (care inregistreaza, in schimb, cel mai mare procent de achizitii pe mobile, 59%); in plus, romanii incep sa se mute de pe site-urile e-commerce ale brandurilor, pe aplicatiile de brand (jumatate dintre cei care au cumparat de pe mobil au folosit aplicatia unui brand/retailer, in timp ce 44% au cumparat de pe site-ul furnizorului, fata de 51%, in 2019)
Leave a reply