Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Romanii au cumparat online cu 10% mai mult, in timpul pandemiei (studiu)

Trei sferturi dintre consumatorii romani spun ca preferinta lor pentru achizitii online a crescut odata cu pandemia COVID-19, a descoperit studiul Google „Smart Shopper 2021”, citat de startupcafe.ro. 41% dintre romani au spus ca cea mai recenta achizitie facuta de ei a fost una pe Internet, in timp ce in 2019, inainte de pandemie, doar 31% dintre ei spuneau acelasi lucru. Aceasta este o crestere relativ mare fata de alte tari din Uniunea Europeana: suntem in prima jumatate a clasamentului si la crestere, si la ponderea totala. Aceasta tendinta se va mentine si pe viitor: 9 din 10 romani spun ca vor continua sa cumpere online.

Studiul a fost realizat in vara lui 2021, pe un esantion de 1,576 de persoane adulte, din 24 de tari (din Europa si Asia), care au facut cumparaturi online din 5 categorii de produse (Electronice, Casa & Gradina, Imbracaminte/Incaltaminte, Beauty, Mancare & Alimente).

Alte cifre si informatii interesante, din studiul amintit:

  • intrebati cum li s-a schimbat comportamentul de cumparare odata cu restrictiile impuse de pandemie, 77% dintre respondentii romani au spus ca acum cumpara mai mult online
  • cele mai multe achizitii online recente (facute de conationalii nostri, in 2021) au fost cele de produse electronice (50%) si pentru Casa si gradina (47%), in timp ce verticala Fashion e cumparata cu preponderenta offline (69% vs. 31% online; aici, achizitiile online au crescut semnificativ in 2021, fata de 17% – in 2019)

  • cresterea apetentei pentru comertul online a avut loc in cazul tuturor categoriilor de varsta, in Romania – cea mai mare crestere, fata de 2019, se vede la persoanele de peste 55 de ani (39% vs. 24%); tinerii de 25-34 de ani cumpara cel mai mult online (44%)
  • aproape trei sferturi (73%) dintre cumparatorii din Romania nu au o preferinta pentru online sau offline, alegand de unde cumpara in functie de ocazie si oportunitate (fata de 61%, inainte de pandemie); ponderea celor care au o preferinta exclusiva pentru magazinele fizice a scazut semnificativ, de la 27% (in 2019), la 10% (in 2021)
  • romanii aleg achizitiile pe Internet pentru ca le e la indemana sa comande online (89%), le primesc direct acasa (40%) si le gasesc la promotie/mai ieftin (38%)
  • principala nemultumire a clientilor cand fac achizitii online e legata de recenziile despre produsul cautat

  • telefonul mobil e din ce in ce mai important in procesul de documentare si achizitie – 90% dintre romani il folosesc pentru informare, in cazul produselor electronice (90%) si 56% in cazul verticalei Fashion (care inregistreaza, in schimb, cel mai mare procent de achizitii pe mobile, 59%); in plus, romanii incep sa se mute de pe site-urile e-commerce ale brandurilor, pe aplicatiile de brand (jumatate dintre cei care au cumparat de pe mobil au folosit aplicatia unui brand/retailer, in timp ce 44% au cumparat de pe site-ul furnizorului, fata de 51%, in 2019)

Leave a reply