Romania: evolutia Black Friday, din 2011 incoace
Ajunsa la a opta editie autohtona, sarbatoarea reducerilor Black Friday a evoluat frumos de-a lungul anilor, citim pe economie.hotnews.ro: cumparam din ce in ce mai mult online, platim din ce in ce mai des folosind cardurile, iar vanzarile eMAG.ro au crescut de 12 ori. Site-ul mai sus amintit a recapitulat evolutia Black Friday, din 2011 pana astazi:
- 2011 – eMAG.ro a fost varful de lance al Black Friday-ul autohton, dar site-ul a pierdut 1 milion €, depasit fiind de trafic si de cererea mare; restul magazinelor online nu au fost nici ele mai pregatite, efortul fiind unul timid
- 2012 – site-urile s-au organizat mai bine, si-au promovat reducerile in multe domenii (electro-IT, bilete la concerte, incaltaminte, anvelope, parfumuri, imobiliare, mobila), dar tot au existat neajunsuri (site-urile au picat, coletele au ajuns si dupa trei saptamani)
- 2013 – Black Friday a fost pregatit temeinic, in 2 etape (21 si 28 noiembrie) sau pe o perioada de 8 zile intre aceste date, unele site-uri (evomag.ro, eMAG.ro) furand astfel startul; site-urile au mers mai bine; s-au vandut online si produse atipice (masini si motociclete)
- 2014 – campanii au avut multe magazine online si offline din majoritatea domeniilor, timp de 1 – 3 zile; au existat insa si campanii de 1 saptamana
- 2015 – au aparut mai multe campaniile de tip Black Friday pe parcursul anului; eMAG.ro a vandut lingouri si monede de aur, tot mai multe site-uri au vandut masini, iar stocurile de gadget-uri cu preturi bune s-au epuizat rapid, in primele minute; s-a cumparat de 100 milioane €
- 2016 – eMAG.ro a livrat peste 1 milion de produse, in valoare de 302 milioane lei, pe FashionDays.ro s-au cumparat genti de peste 6.000 de lei, iar pe f64.ro s-a vandut un obiectiv foto de 17.000 de lei; s-a platit din ce in ce mai des cu cardul (26% dintre comenzi, pe eMAG.ro); conform PayU, au fost cu 67% mai multe tranzactii online fata de 2015; s-a cumparat de 130 milioane €
- 2017 – unele magazine au anuntat reduceri de la 1 noiembrie, reduceri adresate companiilor si un Black Friday american (pe 24 noiembrie); eMAG.ro a vandut de 360 milioane lei; FashionUp.ro a avut o crestere e 44% a vanzarilor; niciun site mare nu a picat (cu exceptia elefant.ro, care si-au cerut scuze ulterior, pe e-mail); s-a cumparat de 200 milioane €
Leave a reply