Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Romania: evolutia Black Friday, din 2011 incoace

Ajunsa la a opta editie autohtona, sarbatoarea reducerilor Black Friday a evoluat frumos de-a lungul anilor, citim pe economie.hotnews.ro: cumparam din ce in ce mai mult online, platim din ce in ce mai des folosind cardurile, iar vanzarile eMAG.ro au crescut de 12 ori. Site-ul mai sus amintit a recapitulat evolutia Black Friday, din 2011 pana astazi:

  • 2011 – eMAG.ro a fost varful de lance al Black Friday-ul autohton, dar site-ul a pierdut 1 milion €, depasit fiind de trafic si de cererea mare; restul magazinelor online nu au fost nici ele mai pregatite, efortul fiind unul timid
  • 2012 site-urile s-au organizat mai bine, si-au promovat reducerile in multe domenii (electro-IT, bilete la concerte, incaltaminte, anvelope, parfumuri, imobiliare, mobila), dar tot au existat neajunsuri (site-urile au picat, coletele au ajuns si dupa trei saptamani)
  • 2013 Black Friday a fost pregatit temeinic, in 2 etape (21 si 28 noiembrie) sau pe o perioada de 8 zile intre aceste date, unele site-uri (evomag.ro, eMAG.ro) furand astfel startul; site-urile au mers mai bine; s-au vandut online si produse atipice (masini si motociclete)
  • 2014 campanii au avut multe magazine online si offline din majoritatea domeniilor, timp de 1 – 3 zile; au existat insa si campanii de 1 saptamana
  • 2015 – au aparut mai multe campaniile de tip Black Friday pe parcursul anului; eMAG.ro a vandut lingouri si monede de aur, tot mai multe site-uri au vandut masini, iar stocurile de gadget-uri cu preturi bune s-au epuizat rapid, in primele minute; s-a cumparat de 100 milioane €
  • 2016 eMAG.ro a livrat peste 1 milion de produse, in valoare de 302 milioane lei, pe FashionDays.ro s-au cumparat genti de peste 6.000 de lei, iar pe f64.ro s-a vandut un obiectiv foto de 17.000 de lei; s-a platit din ce in ce mai des cu cardul (26% dintre comenzi, pe eMAG.ro); conform PayU, au fost cu 67% mai multe tranzactii online fata de 2015; s-a cumparat de 130 milioane €
  • 2017 unele magazine au anuntat reduceri de la 1 noiembrie, reduceri adresate companiilor si un Black Friday american (pe 24 noiembrie); eMAG.ro a vandut de 360 milioane lei; FashionUp.ro a avut o crestere e 44% a vanzarilor; niciun site mare nu a picat (cu exceptia elefant.ro, care si-au cerut scuze ulterior, pe e-mail); s-a cumparat de 200 milioane €

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply