Romania: 53% dintre e-tailerii de moda au avut vanzari mai mari, in 2022 (studiu)
GLAMI anunta, intr-un comunicat de presa, ca piata de Fashion ramane fragila, in 2023. In Romania, in 2022, 24% dintre magazinele online de moda au avut vanzari semnificativ mai mari ca in 2021, iar 29% spun ca au vandut marginal mai mult. Asta a scos la iveala cel mai recent sondaj din seria GLAMI Fashion (Re)search.
Comerciantii online au asteptari privind o redresare continua, desi acestea sunt invaluite in incertitudine, cu atat mai mult cu cat se estimeaza ca vanzarile Fashion din segmentul non-lux vor evolua intre -4% si +1%, in Europa (conform unui raport marca Business of Fashion & McKinsey).
Ce mai spun reprezentantii e-commerce autohtoni din segmentul de moda, care au participat la sondajul marca GLAMI:
- 77% dintre respondenti anticipeaza o crestere a afacerilor, in 2023
- aproape jumatate (41%) estimeaza o imbunatatire a conditiilor e-commerce, iar aproximativ 1 din 4 magazine (24%) se asteapta la o deteriorare
- in 2023, e-tailerii de Fashion autohtoni vor sa concentreze asupra provocarilor pe termen scurt, iar prioritatile lor sunt optimizarea proceselor de expediere si retur (94%), adaugarea mai multor canale in mixul de marketing (53%), imbunatatirea strategiei lantului de aprovizionare (41%), adaptarea sortimentatiei in functie de cererile consumatorilor (41%) si inceperea operatiunilor in noi tari (35%)
- pentru profitabilitate si dezvoltarea afacerii, e-tailerii sunt pregatiti si de sacrificii – 29% vor face taieri operationale, iar 12% vor restructura echipele, elimina posturile nenecesare si introduce noi functii
- toti retailerii online de moda care au participat la studiul GLAMI au pus inflatia, cresterile de preturi la energie, chirii si materii prime pe primul loc, in topul provocarilor din e-commerce in 2022 (77%); alte impedimente identificate sunt modificarea preferintelor de cumparare ale clientilor (41%), procesele de livrare si retur (35%) sau consolidarea rezultatelor multor canale de marketing intr-un singur loc (29%)
- ca sa preintampine scaderi semnificative, 71% dintre e-shop-uri au crescut costurile pentru publicitate, iar 53% si-au asumat o marja de profit mai mica din cauza necesitatii de a oferi reduceri mai mari
Leave a reply