Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Romania: 1 din 3 internauti foloseste un ad blocker

ad block 3

In 2016, procentul de utilizatori ai programelor ad block a crescut cu 110,5% pe desktop, in tara noastra, a descoperit un studiu efectuat, pentru al doilea an consecutiv, de TailWind Romania, IAB Romania, BRAT si Oriel si citat de canopy.ro. Studiul a fost realizat in perioada noiembrie – decembrie 2016, a analizat 3.832 de internauti care intra pe 85 dintre cele mai relevante site-uri din tara noastra.

Si a descoperit urmatoarele:

  • la nivel global, procentul de utilizare a programelor de tip ad block este de 18%, iar in Europa se ajunge la 30%
  • in acest moment, 1 din 3 utilizatori de Internet din Romania are instalate programe de blocare a publicitatii (11,86%)
  • la finalul anului trecut, Romania avea un procent de utilizare a ad blocker-erelor de 29,6% pe desktop (fata de 13,9% in 2015), 2,11% pe tableta si 1,36% pe smartphone
  • utilizatorul standard roman este de sex masculin (67,7%), are intre 18 – 44 de ani (65,9%), este angajat/manager/tntreprizator particular (53,7%) si a absolvit studii universitare/post-universitare (61,1%)
    ad block 4
  • motivele pentru instalarea unor astfel de programe sunt faptul ca o reclama este iritanta si agresiva, adica blocheaza continutul site-ului/deranjeaza prin auto-play (64%), marirea vitezei de incarcare a site-urilor (37%) si o mai buna experienta de navigare (34%)

    ad block 2

  • in topul activitatilor online afectate de publicitate sunt, ca si anul trecut, citirea stirilor (55,9%) si vizionarea de filme online (30,6%)
  • 1 din 3 internauti spun ca publicitatea le afecteaza activitatea pe retelele sociale si comunicarea pe chat cu prietenii
  • intrebati daca ar dezinstala programele de tip ad block, conditia respondentilor a fost eliminarea publicitatii care impiedica accesarea continutului paginilor
  • site-urile care inregistreaza cel mai mare procent de utilizare a programelor de blocare, indiferent de dispozitivul folosit, sunt din categoriile Culinar (21%), Video & TV Online (20,7%), Muzica si Audio (15,7%), Stiri si analize locale (15,4%), Recomandari de timp liber (15,2%)
  • top 3 browsere pe care sunt folosite programe de tip ad block sunt Chrome (22,2%), Mozilla Firefox (12,1%) si Internet Explorer (5,3%)
  • 92,9% dintre cei care au instalate programe ad-block vor continua sa le foloseasca si pe viitor si aproape 40% dintre utilizatorii de Internet care nu le au instalate intentioneaza sa isi instaleze o astfel de aplicatie în urmatoarele 6 luni

Canopy.ro propune, ca solutie impotriva ad blocker-elor, investirea in relatia cu utilizatorii pe dispozitivele mobile (unde rata de folosire a acestor programe este foarte mica), sa apeleze la frequency capping (restrangerea frecventei cu care unui anume utilizator i se arata o anume reclama pe un site) si lansarea de campanii de educare a publicului, pentru ca acesta sa inteleaga ca publicitatea le ofera continutul de care ei sunt interesati (introducerea unui abonament lunar pentru cei care vor sa citeasca continut fara reclame).

Comentarii ( 2 )

  1. […] publicitate: sterg e-mail-urile primite inainte de a le deschide si citi, folosesc programe de tip ad-block si inchid cat de repede pot ad-urile din clipurile video. In schimb, SMS-urile au un CTR de aprope […]

  2. […] targetate, 64% dintre barbati si 53% dintre femei folosesc un ad blocker (in Romania, de exemplu, 1 din 3 internauti foloseste […]

Leave a reply