Romania: 1 din 3 internauti foloseste un ad blocker
In 2016, procentul de utilizatori ai programelor ad block a crescut cu 110,5% pe desktop, in tara noastra, a descoperit un studiu efectuat, pentru al doilea an consecutiv, de TailWind Romania, IAB Romania, BRAT si Oriel si citat de canopy.ro. Studiul a fost realizat in perioada noiembrie – decembrie 2016, a analizat 3.832 de internauti care intra pe 85 dintre cele mai relevante site-uri din tara noastra.
Si a descoperit urmatoarele:
- la nivel global, procentul de utilizare a programelor de tip ad block este de 18%, iar in Europa se ajunge la 30%
- in acest moment, 1 din 3 utilizatori de Internet din Romania are instalate programe de blocare a publicitatii (11,86%)
- la finalul anului trecut, Romania avea un procent de utilizare a ad blocker-erelor de 29,6% pe desktop (fata de 13,9% in 2015), 2,11% pe tableta si 1,36% pe smartphone
- utilizatorul standard roman este de sex masculin (67,7%), are intre 18 – 44 de ani (65,9%), este angajat/manager/tntreprizator particular (53,7%) si a absolvit studii universitare/post-universitare (61,1%)
- motivele pentru instalarea unor astfel de programe sunt faptul ca o reclama este iritanta si agresiva, adica blocheaza continutul site-ului/deranjeaza prin auto-play (64%), marirea vitezei de incarcare a site-urilor (37%) si o mai buna experienta de navigare (34%)
- in topul activitatilor online afectate de publicitate sunt, ca si anul trecut, citirea stirilor (55,9%) si vizionarea de filme online (30,6%)
- 1 din 3 internauti spun ca publicitatea le afecteaza activitatea pe retelele sociale si comunicarea pe chat cu prietenii
- intrebati daca ar dezinstala programele de tip ad block, conditia respondentilor a fost eliminarea publicitatii care impiedica accesarea continutului paginilor
- site-urile care inregistreaza cel mai mare procent de utilizare a programelor de blocare, indiferent de dispozitivul folosit, sunt din categoriile Culinar (21%), Video & TV Online (20,7%), Muzica si Audio (15,7%), Stiri si analize locale (15,4%), Recomandari de timp liber (15,2%)
- top 3 browsere pe care sunt folosite programe de tip ad block sunt Chrome (22,2%), Mozilla Firefox (12,1%) si Internet Explorer (5,3%)
- 92,9% dintre cei care au instalate programe ad-block vor continua sa le foloseasca si pe viitor si aproape 40% dintre utilizatorii de Internet care nu le au instalate intentioneaza sa isi instaleze o astfel de aplicatie în urmatoarele 6 luni
Canopy.ro propune, ca solutie impotriva ad blocker-elor, investirea in relatia cu utilizatorii pe dispozitivele mobile (unde rata de folosire a acestor programe este foarte mica), sa apeleze la frequency capping (restrangerea frecventei cu care unui anume utilizator i se arata o anume reclama pe un site) si lansarea de campanii de educare a publicului, pentru ca acesta sa inteleaga ca publicitatea le ofera continutul de care ei sunt interesati (introducerea unui abonament lunar pentru cei care vor sa citeasca continut fara reclame).
Comentarii ( 2 )
[…] targetate, 64% dintre barbati si 53% dintre femei folosesc un ad blocker (in Romania, de exemplu, 1 din 3 internauti foloseste […]
[…] publicitate: sterg e-mail-urile primite inainte de a le deschide si citi, folosesc programe de tip ad-block si inchid cat de repede pot ad-urile din clipurile video. In schimb, SMS-urile au un CTR de aprope […]