Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Redu abandonul cosurilor online, apeland la „cartalytics”

Abandonarea cosurilor online este o practica la ordinea zilei pentru orice retailer e-commerce. Conform unui studiu global (marca Baymad), 69% dintre amatorii de shopping pe Internet isi lasa balta cosul virtual de cumparaturi si nu mai ajung la checkout. Dintre cei care ajung pana la etapa de plata si livrare, 41% nu mai dau comanda, din diverse motive, citim pe ecommercetimes.com.

Rata de abandon a cosurilor virtuale de cumparaturi se calculeaza cu urmatoarea formula: numarul de produse adaugate in cos/(numarul de produse adaugate in cos + numarul de produse cumparate). Si reprezinta procentajul de clienti care au renuntat la produsele alese, din totalul celor care au adaugat produse in cos. De exemplu, daca 100 de oameni pun ceva in cosul virtual, pe un site, dar doar 25 le si cumpara, rata de abandon = 100/(100 + 25)= 0,8 = 80%. La fel se calculeaza si rata de abandon la checkout: numarul de persoane care au inceput checkout-ul/(numarul de persoane care au inceput checkout-ul + numarul de persoane care au dat comanda). Aceasta reprezinta procentajul de clienti care au renuntat sa plateasca produsele alese si sa dea comanda, din totalul celor care au adaugat produse in cos.

Pentru a imbunatati aceste rate, magazinele digitale pot apela la „cartalytics”, a.k.a. analiza datelor incluse in Google Analytics, in sectiunea Conversions and Shopping Behavior. Raportul respectiv detaliaza diversele etape din calatoria clinetelara on-site, in perioada de timp selectata. privind cifrele de la stanga la dreapta, vezi clar vati vizitatori au renuntat la produsele alese, in diversele stadii ale calatoriei de cumparare. Urmareste aceste date permanent, implementeaza strategii care sa reduca numarul de cosuri abandonate si inregistreaza bilunar modificarile aparute, pentru ca magazinul tau e-commerce sa aiba cat mai multe comenzi si cat mai putine cosuri lasate balta.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply