Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

8 motive pentru abandonul cosurilor online si cum le poti rezolva

Abandondul cosurilor online este una dintre cele mai mari frustari de care se lovesc proprietarii magazinelor e-commerce, noteaza prestashop.com. Cifrele dovedesc si ele gravitatea acestei probleme: se estimeaza ca, la nivel global, intre 55% si 81,4% dintre cosurile virtuale de cumparaturi sunt umplute si apoi abandonate (procentajul mediu fiind de 70%). Cu alte cuvinte, la fiecare cos online care ajunge la checkout, doua sunt abandonate.

Conform unui studiu despre experienta clientelara, marca UPS si comScore, cele mai comune 8 motive pentru abandondul cosurilor virtuale de cumparaturi sunt:

  1. costurile de livrare neasteptat de mari
  2. compararea preturilor pe mai lute site-uri e-commerce
  3. faptul ca persoana in cauza nu e gata sa faca o achizitie, ci doar sa-si pastreze costul pentru mai tarziu
  4. totalul produselor din cos e mai mic decat suma care garanteaza livrarea gratuita
  5. costurile de livrare sunt prezentate prea tarziu in procesul de checkout
  6. pentru a putea cumpara, este necesara crearea unui cont
  7. site-ul nu ofera metoda de plata preferata
  8. clientul e distras de altceva si uita de cos

Cum poti reduce rata de abandon a cosurilor?

A intelege de ce pasionatii de shopping pe Internet umplu cosurile virtuale si apoi le lasa balta nu este suficient, insa. Pentru a reduce rata de abandon, comerciantii online trebuie sa elimine motivele din peisaj:

  • costurile de livrare trebuie comunicate clar, din start – cea mai usoara solutie pentru reducerea ratei de abandon a cosurilor online este sa oferi livrare gratuita tuturor comezilor, indiferent de valoarea lor; cand asta nu e posibil, asigura-te ca explici clar cat costa livrarea, pentru ca vizitatorii site-ului tau e-commerce sa stie dinainte cat vor plati (nu sa afle asta in ultimul pas al procesului de checkout)

  • trimite e-mail-uri despre cosul abandonat – o automatizare esentiala, aceste mesaje de follow-up reamintesc vizitatorului ca are de terminat o achizitie si sunt perfecte in cazul uitucilor sau a persoanelor care nu erau inca pregatite sa comande, cand au umplut cosul virtual; mesajul poate contine si o oferta speciala (vezi foto sus)
  • procesul de checkout trebuie sa fie foarte simplu – acesta trebuie sa includa cat mai putini pasi, sa dureze putin (pentru ca persoana in cauza sa nu aiba ocazia sa fie distrasa de altceva si sa-si abandoneze cosul) si sa nu impuna crearea unui cont pe respectivul site (acest pas trebuie sa fie optional)
  • cat mai multe optiuni de plata – cu cat un magazin e-commerce are mai mult metode de plata, cu atat scad sansele ca un client sa-si lasa balta cosul virtual, pentru ca nu poate plati asa cum doreste

Comentariu ( 1 )

  1. […] 8 motive pentru abandonul cosurilor online si cum le poti rezolva – ECOMpedia […]

Leave a reply