Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

8 motive pentru abandonul cosurilor online si cum le poti rezolva

Abandondul cosurilor online este una dintre cele mai mari frustari de care se lovesc proprietarii magazinelor e-commerce, noteaza prestashop.com. Cifrele dovedesc si ele gravitatea acestei probleme: se estimeaza ca, la nivel global, intre 55% si 81,4% dintre cosurile virtuale de cumparaturi sunt umplute si apoi abandonate (procentajul mediu fiind de 70%). Cu alte cuvinte, la fiecare cos online care ajunge la checkout, doua sunt abandonate.

Conform unui studiu despre experienta clientelara, marca UPS si comScore, cele mai comune 8 motive pentru abandondul cosurilor virtuale de cumparaturi sunt:

  1. costurile de livrare neasteptat de mari
  2. compararea preturilor pe mai lute site-uri e-commerce
  3. faptul ca persoana in cauza nu e gata sa faca o achizitie, ci doar sa-si pastreze costul pentru mai tarziu
  4. totalul produselor din cos e mai mic decat suma care garanteaza livrarea gratuita
  5. costurile de livrare sunt prezentate prea tarziu in procesul de checkout
  6. pentru a putea cumpara, este necesara crearea unui cont
  7. site-ul nu ofera metoda de plata preferata
  8. clientul e distras de altceva si uita de cos

Cum poti reduce rata de abandon a cosurilor?

A intelege de ce pasionatii de shopping pe Internet umplu cosurile virtuale si apoi le lasa balta nu este suficient, insa. Pentru a reduce rata de abandon, comerciantii online trebuie sa elimine motivele din peisaj:

  • costurile de livrare trebuie comunicate clar, din start – cea mai usoara solutie pentru reducerea ratei de abandon a cosurilor online este sa oferi livrare gratuita tuturor comezilor, indiferent de valoarea lor; cand asta nu e posibil, asigura-te ca explici clar cat costa livrarea, pentru ca vizitatorii site-ului tau e-commerce sa stie dinainte cat vor plati (nu sa afle asta in ultimul pas al procesului de checkout)

  • trimite e-mail-uri despre cosul abandonat – o automatizare esentiala, aceste mesaje de follow-up reamintesc vizitatorului ca are de terminat o achizitie si sunt perfecte in cazul uitucilor sau a persoanelor care nu erau inca pregatite sa comande, cand au umplut cosul virtual; mesajul poate contine si o oferta speciala (vezi foto sus)
  • procesul de checkout trebuie sa fie foarte simplu – acesta trebuie sa includa cat mai putini pasi, sa dureze putin (pentru ca persoana in cauza sa nu aiba ocazia sa fie distrasa de altceva si sa-si abandoneze cosul) si sa nu impuna crearea unui cont pe respectivul site (acest pas trebuie sa fie optional)
  • cat mai multe optiuni de plata – cu cat un magazin e-commerce are mai mult metode de plata, cu atat scad sansele ca un client sa-si lasa balta cosul virtual, pentru ca nu poate plati asa cum doreste

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Comentarii ( 2 )

  1. […] in diversele stadii ale calatoriei de cumparare. Urmareste aceste date permanent, implementeaza strategii care sa reduca numarul de cosuri abandonate si inregistreaza bilunar modificarile aparute, pentru ca magazinul tau e-commerce sa aiba cat mai […]

  2. […] 8 motive pentru abandonul cosurilor online si cum le poti rezolva – ECOMpedia […]

Leave a reply