8 motive pentru abandonul cosurilor online si cum le poti rezolva
Abandondul cosurilor online este una dintre cele mai mari frustari de care se lovesc proprietarii magazinelor e-commerce, noteaza prestashop.com. Cifrele dovedesc si ele gravitatea acestei probleme: se estimeaza ca, la nivel global, intre 55% si 81,4% dintre cosurile virtuale de cumparaturi sunt umplute si apoi abandonate (procentajul mediu fiind de 70%). Cu alte cuvinte, la fiecare cos online care ajunge la checkout, doua sunt abandonate.
Conform unui studiu despre experienta clientelara, marca UPS si comScore, cele mai comune 8 motive pentru abandondul cosurilor virtuale de cumparaturi sunt:
- costurile de livrare neasteptat de mari
- compararea preturilor pe mai lute site-uri e-commerce
- faptul ca persoana in cauza nu e gata sa faca o achizitie, ci doar sa-si pastreze costul pentru mai tarziu
- totalul produselor din cos e mai mic decat suma care garanteaza livrarea gratuita
- costurile de livrare sunt prezentate prea tarziu in procesul de checkout
- pentru a putea cumpara, este necesara crearea unui cont
- site-ul nu ofera metoda de plata preferata
- clientul e distras de altceva si uita de cos
Cum poti reduce rata de abandon a cosurilor?
A intelege de ce pasionatii de shopping pe Internet umplu cosurile virtuale si apoi le lasa balta nu este suficient, insa. Pentru a reduce rata de abandon, comerciantii online trebuie sa elimine motivele din peisaj:
- costurile de livrare trebuie comunicate clar, din start – cea mai usoara solutie pentru reducerea ratei de abandon a cosurilor online este sa oferi livrare gratuita tuturor comezilor, indiferent de valoarea lor; cand asta nu e posibil, asigura-te ca explici clar cat costa livrarea, pentru ca vizitatorii site-ului tau e-commerce sa stie dinainte cat vor plati (nu sa afle asta in ultimul pas al procesului de checkout)
- trimite e-mail-uri despre cosul abandonat – o automatizare esentiala, aceste mesaje de follow-up reamintesc vizitatorului ca are de terminat o achizitie si sunt perfecte in cazul uitucilor sau a persoanelor care nu erau inca pregatite sa comande, cand au umplut cosul virtual; mesajul poate contine si o oferta speciala (vezi foto sus)
- procesul de checkout trebuie sa fie foarte simplu – acesta trebuie sa includa cat mai putini pasi, sa dureze putin (pentru ca persoana in cauza sa nu aiba ocazia sa fie distrasa de altceva si sa-si abandoneze cosul) si sa nu impuna crearea unui cont pe respectivul site (acest pas trebuie sa fie optional)
- cat mai multe optiuni de plata – cu cat un magazin e-commerce are mai mult metode de plata, cu atat scad sansele ca un client sa-si lasa balta cosul virtual, pentru ca nu poate plati asa cum doreste
Comentarii ( 2 )
[…] in diversele stadii ale calatoriei de cumparare. Urmareste aceste date permanent, implementeaza strategii care sa reduca numarul de cosuri abandonate si inregistreaza bilunar modificarile aparute, pentru ca magazinul tau e-commerce sa aiba cat mai […]
[…] 8 motive pentru abandonul cosurilor online si cum le poti rezolva – ECOMpedia […]