Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Recupereaza cosurile abandonate prin notificari SMS automatizate

recuperare cos abandonat ecommerce

Cel mai recente date arata ca, in medie, 80% dintre cosurile de cumparaturi online sunt abandonate. Printre motive se numara: casual browsing (liste de dorinte), planificari prea costisitoare, costuri prea mari de transport, coduri de reducere care nu functioneaza.

Ca raspuns la aceasta provocare, marketerii incearca adesea sa recupereze cosurile abandonate prin e-mailuri si SMS-uri inteligente. Cum oamenii isi verifica mult mai des telefonul decat e-mailurile, SMS-ul este un instrument de baza in recuperarea cosurilor abandonate. Rata de deschidere pentru SMS-uri este de 98% si 90% dintre mesaje sunt deschise in max. 3 minute, comparativ cu 90 de minute pentru e-mail. Rata medie de click pentru SMS-urile de recuperare a cosului de cumparaturi variaza intre 25% si 45%, fiind de regula mai mare decat cea a e-mailului (8.49% – 10.8%). Desigur, cele doua canale se pot completa sau sustine reciproc.

Consideri ca cele 160 de caractere ale unui SMS clasic nu-ti ofera suficient spatiu pentru a convinge clientul sa revina pe site? Noua generatie de SMS-uri, prin protocolul Rich Communication Services (RCS) permite pana la 8000 de caractere si mesaje rich media: fotografii, video, audio carusele cu optiuni, butoane configurabile, harti. Altfel spus, serviciul RCS Business permite o comunicare mai bogata si mai interactiva intre consumatori si companii. Nu e de mirare ca mesajele RCS au un engagement de pana la 20 de ori mai mare decat SMS-urile clasice.

Exemple de SMS-uri si mesaje RCS pentru recuperarea cosurilor abandonate:

Buna, [Nume], mai esti interesat de [nume-produs]? Daca ai intrebari, te ajut cu placere! [Nume-angajat], de la [Brand]. 

Buna [Nume], mai avem doar 3 [nume-produs] cu X% reducere in stoc. Finalizeaza comanda: [https://ros.ms/cos-abandonat/].

Hey [Nume], am vazut ca nu ai finalizat comanda pe [site]. Ai intrebari despre produse sau ai intampinat probleme tehnice? Nu ezita sa ne contactezi si vom reveni catre tine cat mai repede posibil. Avem pe stoc si alte produse similare:

 [Optiune1 – poza, buton cu link, pret]

 [Optiune2 – poza, buton cu link, pret]

{Buton returnare cos abandonat}

Nu uita ca beneficiezi de 12 luni garantie la [nume-produs] si retur gratuit in 30 de zile.

Cateva recomandari privind recuperarea cosurilor abandonate prin SMS / RCS

  • In primul rand, colecteaza datele clientilor cu acordul lor. Consumatorii trebuie sa bifeze o caseta de inscriere la notificari prin SMS.
  • Cine are timp sa citeasca texte lungi, in special pe un ecran mobil? Creeaza template-uri SMS / RCS cu mesaje scurte, simple, cu un call to action clar. Limiteaza-te la cele mai importante si persuasive avantaje ale magazinului tau online sau ale produselor comercializate (ex. retur gratuit, transport gratuit, garantie).
  • Utilizarea unui sender ID cu numele brandului tau creste probabilitatea ca mesajul SMS/ RCS sa fie citit si ca linkul scurt sa fie accesat.
  • Personalizeaza mesajele RCS incluzand in template-uri variabile precum: produsele din cosul de cumparaturi, ultimele produse cumparate / vizualizate, produse similare.
  • Pentru o rata de conversie optima, trimite mesajele SMS/ RCS in cel mai scurt timp posibil. Fereastra de timp variaza in functie de comportamentul consumatorilor din domeniul tau de activitate si de produsul pe care il cumpara. De ex., in cazul vacantelor se poate reveni si peste 1 luna cu un SMS, in timp ce in cazul unei pizza comandate online, n-ar trebui depasite 30 de minute.
  • In cazul mesajelor de marketing, SMS-urile ar trebui sa includa o optiune de dezabonare; astfel acoperi toate cerintele legale. Acest lucru nu este insa valabil pentru mesajele tranzactionale (status comanda, pin-uri, etc.).

O parte din vizitatorii si utilizatorii magazinelor online isi vor abandona cosul de cumparaturi. Si asta este o problema, mai mica sau mai mare, pentru toti retailerii. Reconectarea cu utilizatorii, cu clientii magazinului tau online printr-un SMS cu un link catre cosul lor abandonat este o metoda foarte puternica de a creste rata de conversie.  

Suna complicat? Nu si cand expedierea de mesaje este complet automatizata, folosind un modul SMS nativ platformei ecommerce sau o platforma web intuitiva.     

Despre Baltoi Liviu

fondator SendSMS.ro

Leave a reply