Rata de deschidere VS platforma utilizata, email marketing si SMS marketing

Intrebare
Salut,
 
Am cateva intrebari si sper ca membrii comunitatii sa-mi dea o mana de ajutor 🙂
 
1. Stiti cumva daca rata de deschidere a email-urilor trimise, este influentata de platforma folosita (MailChimp, SendinBlue sau ActiveCampaign) ?
 
2. In acest moment folosesc MailChimp, varianat free, dar am nevoie de mai mult decat ofera varianta free: integrarea cu magazinul, marketing automation, …
Ati avut experiente cu cel putin 2 dintre platformele enumerate mai sus si daca da, de ce ati alege-o pe una in detrimentul celeilate ?
 
3. Intreb cele de mai sus pentru ca sunt foarte dezamagit de rata de deschidere a emailurilor trimise si ma gandesc ca poate, cumva (desi nu prea cred), rata de deschidere este influentata de platforma folosita.
 
Rata de deschidere este undeva la 7% iar rata de click este de 1%. Este adevarat ca baza de clienti nu este mare dar, cred ca proportiile se vor pastra indiferent ca vorbesc de 500 de email-uri, de 5000 ori 10.000 de email-uri.
 
Pe de alta parte am incercat, doar de 2 ori, sa comunic si prin SMS, fiind aproape suta la suta convins ca SMS-urile se deschid aproape toate. Nu pot spune ca am fost incantat de rezultat. De ce  ? O sa dau un exemplu: daca trimit 100 de email-uri se deschid 7 si fac o vanzare. Daca trimit 100 de SMS-uri se deschid 90 si fac tot o vanzare. E doar un exemplu dar sunt sigur ca intelegeti ce vreau sa spun.
 
Deci cu SMS-ul desi rata de deschidere este de multe ori mai mare decat cea a email-urilor, rezultatul final (vanzarea), este acelasi. Asa ar trebui sa fie ?
 
4. Mi s-a parut interesant sa combin email marketingul cu SMS marketingul, adica crearea unei automatizari de genul trimit email, daca nu dechide (peste 2 zile sa zicem) mai trimit unul si daca nici pe asta nu-l deschide sa trimit SMS in care sa-i spun, sa-i reamintesc daca se poate spune asa, ca i-am trimis un email.
 
De ce aceasta abordare ? Clientii s-au abonat singuri la newsletter deci nu-i suspectez ca nu deschid emailul intentionat. Daca te-ai abonat la ceva ma gandesc ca doresti sa aflii, macar din cand in cand, ce spune cel la care te-ai abonat. Deci, daca si-au dorit abonarea inseamna ca altele sunt motivele pentru care nu deschid: ori primesc prea multe email-uri si se “incurca” in ele ori utilizarea emailului (postei electronice) nu inseamna prea mult pentru clientii mei.
 
Personal inclin spre a doua varianta. Adica nu sunt ca mine, stau la birou cu email-ul in permanenta deschis si scriu cel putin un email pe zi. Sunt absolut sigur ca foarte multe persoane au o adresa de email doar pentru ca este necesara la crearea unui cont pe ici sau pe colo dar nu il folosesc ca un instrument de comunicare (ca telefonul sau sms-ul). Exista pentru ca a fost nevoie de el si nu pentru ca l-ar folosi cu adevarat. Aici cred ca se incadreaza clientii carora ma adresez.
 
De aceea as vrea sa integrez email-ul cu SMS-ul. Pentru ca SMS-ul aproape sigur il deschid si in felul acesta poate se duc si spre email-ul ce li l-am trimis.
 
Prima platforma pe care am gasit-o care are integrat email si SMS este SendinBlue dar mi se pare destul de greu de folosit. Am vazut ca si Active Campaign are SMS dar cred ca e mai “costisitoare” decat SendinBlue.
Din acest punct de vedere, integrare email cu SMS marketing si platforma care face treaba asta, aveti vreun sfat sa-mi dati ?
 
Sper ca raspunsurile voastre sa-mi fie de folos atat mie cat si intregii comunitati Ecompedia.
 
Cu respect,
Cristian
Topic deschis 0
E-mail marketing Cristian Fasie 2 ani 2 raspunsuri 46 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 2 )

  1. Am lucrat cu mailchimp, whiteimage, hitmail si newsmann. Au fost diferențe însă nu foarte mari. Din cate îmi amintesc cel mai bun open rate l-am avut la hitmail, dar eram si intr-o campanie de “reactivare” a abonaților care nu interactionau, asa ca nu stiu cat de corecta e comparația.
    Un alt motiv pt care abonații nu deschid nl e si pt ca ajung in folderul promotions la gmail de ex.
    Soțul meu care lucrează în it (deci folosește intens mailul) deschide promotions o dată pe lună pt ca acolo ajunge extrasul de cont. Da, se abonează singurel la unele newslettere, dar atât.
    E doar un exemplu ca să înțelegi că motivele nu sunt chiar simple.
    Pt îmbunătățirea open rate-ului îți sugerez sa te joci cu subiectul emailul. Fa A/B testing. Segmenteaza în functie de interese. Captează cât mai multe info la abonare, da-le un voucher. Vino in întâmpinarea lor și scrie-le ce vor sa citească.
    Legat de SMS, l-as trimite doar cand ai ceva f important de comunicat, gen o super promoție, un cod de reducere, un la multi ani de ziua lui. SMS ca nu am deschis nu stiu ce mail, eu personal, nu as vrea sa primesc.
    Repet, părere personală. Eu așa am făcut când mă ocupam de email marketing.

  2. Multumesc pentru raspuns !

Lasa un raspuns

Nu ai permisiuni pentru a vedea aceasta intrebare.