Recomandari promovare magazin online

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Buna tuturor,

Am un magazin online din 2012, am incercat sa-l promovez in aproape toate directiile: SEO, Google Ads, Fb .
Am renuntat la SEO pentru ca dupa mii de euro investiti site-ul nu a ajuns pe pozitiile dorite si nici nu aveam nr. de comenzi asteptat.. efectiv am ajuns sa sustin aceasta modalitate de promovare cu “bani de acasa” .
Am renuntat la Google Ads pentru ca investitia era foarte mare in comparatie cu rezultatul.
Pentru ambele, atat SEO cat si Google Ads am lucrat teoretic cu unele dintre cele mai bune firme.. cel putin asa m-am documentat.
Campanii pe Facebook am incercat si singura si cu diverse firme.. am lucrat in ultimul timp cu cei de la Retargeting.
Din pacate dupa atata timp in care am investit atat financiar cat si emotional in acest magazin online si am incercat sa mearga lucrurile bine, nu sunt multumita de rezultate.
Ce as putea sa mai fac? Cum as putea sa-l mai promovez? Sunt foarte atenta la micile detalii ( atentia fata de client, functionarea corecta a site-ului..etc ). Este vorba despre un magazin online cu inaltaminte la comanda.
Va multumesc!

Deschis 0
Campanii in Social Media Comparatoarele de Preturi E-mail marketing PPC & Adwords SEO Ana Maria R. 4 luni 16 raspuns 999 vizualizari 0

Răspunsuri ( 16 )

  1. Buna Ana Maria,

    Daca ai cheltuit multi bani in canalele respective de marketing nu inseamana neaparat ca au fost folositi asa cum trebuie. E foarte usor sa pierzi mii sau chiar sute de mii de euro in marketing online.
    Sfatul meu: apeleaza la profesionisti si externalizeaza.
    Incearca agentii acreditate si recunoscute pentru calitatea serviciilor acordate.
    Incearca sa apelezi si la un expert in UX & UI pentru a analiza site-ul. Poate tie iti place cum arata dar ceva nu functioneaza chiar dupa standarde.

    Incepe prin a comanda un audit la ceea ce ai facut deja. Expertii o sa iti explice analizand datele de ce nu ai ajuns la rezultatele dorite cu banii investiti (sau in cazul asta cheltuiti).

    Multa bafta

  2. Buna Marian,

    Multumesc pentru raspuns si recomandari.
    Atat pentru SEO cat si Google Ads am ales sa lucrez cu unele din cele mai bune agentii, am citit mult inainte sa le aleg, am fost atenta si la portofoliu..etc. si nu am facut SEO cateva luni.
    Pe langa asta, de cate ori am facut SEO am ajuns in punctul in care am primit raspuns: nu stim de ce nu se poate mai mult..
    Ai dreptate in legatura cu site-ul insa poti sa imi si recomanzi pe cineva?
    O sa incerc si cu un audit – aici poti sa imi recomanzi pe cineva?

    Multumesc!

    • Buna Ana Maria,

      E clar in cazul asta ca acele companii sunt mari doar pe hartie (din pacate). Niciodata nu exista nu pot mai mult ci doar nu vreau mai mult.

      Referitor la auditul de UX ti-l pot recomanda pe Eugen Potlog de la UX Studio (https://www.uxstudio.ro/) . El sau unul dintre colegii lui sigur te vor ajuta si cu un verdict care cred eu ca o sa te descalceasca putin.

      Multa bafta.

    • Interesant ! insa trebuie sa stii ca inainte sa ap[elezi la o firma acestia au cel putin 20-50 clienti in portofoliu !
      daca fiecare client are cate 2000 produse in magazin cand oare poti face SEO pentru 40.000 sau 100.000 produse
      Am o propunere ( consider foarte buna )
      incercam o colaborare gratuita si mergem pe rezultate ! Adica eu iti fac SEO si AdWords iar tu nu platesti nimic ! decat comision din vanzari generate !
      merge >?
      de ce sa daibani degeaba la firme care de care mai laudaroase doar ca sa ” te jumuleasca ” de buzunar !
      cum iti faci treaba , asa iti primesti bani !
      ne bagam ?

  3. Buna Ana Maria,

    Uneori lipsa de rezultate a tehnicilor clasice (SEO, FB Ads etc) se poate datora si unuia sau mai multora dintre urmatorii factori:
    – piata foarte mica
    – produsul nu este cautat in Google (deci SEO sau Google Ads Search ar putea sa para ineficiente – si sunt)
    – concurenta mare (combinat cu piata mica – se mai intampla)
    – concurenti care au brand mai puternic decat al tau
    – concurenti care au varietate mai mare a produselor
    – concurenti cu produse substituibile – incaltaminte ready-made
    – concurenti care au preturi mai mici sau egale cu ale tale
    – site care are multe obstacole, lipsa de informatii, red flags, design invechit etc
    – altele

    Evident, unele dintre problemele de mai sus pot fi depasite prin marketing (alocari pentru brand awareness, pentru a promova serviciul/produsul atipic si a crea cerere pentru el etc) dar de multe ori asta inseamna bugete semnificativ mai mare si rezultate slabe in primele 4-6 luni.
    Daca problema principala este piata insuficienta, singura solutie pe care o vad este schimbarea pietei sau o pivotare a businessului spre ceva cu o piata mai mare, in care exista cerere pentru ceea ce vinzi. Si acea cerere se fie suficient de mare incat sa iti permita sa acoperi costurile de promovare in mod confortabil.

    O prima deficienta pe care o vad in site este ca singurul loc vizibil in care apare ca vinzi incaltaminte la comanda este pe homepage. Daca ai folosit Google Ads sau Facebook Ads, foarte probabil nu ai adus vizitatorii pe homepage ci in pagini de categorii sau de produse (la remarketing dinamic), unde nu apare indicatia de incaltaminte la comanda. Si in acest caz intri in concurenta directa cu magazinele mari, care au si avantajul increderii (brand cunoscut = de incredere). Ecranul de finalizare comanda e simplificat si dragutz, dar as recomanda sa elimini din el al doilea camp de adresa, cel de cod postal, tara si mai ales Fax 🙂

  4. Buna, Recomandarea mea este să încerci:
    https://olivian.ro/content-marketing/

    E o metodă de creștere organică, poate da rezultate foarte bune.

  5. Buna. Vreau sa vad și eu Site-ul.
    S-ar putea problema #1 sa fie chiar “încălțăminte la comanda”.
    Asta ducând la o rata de conversie foarte mica din simplu motiv ca clientul nu vrea sa aștepte și prefera sa găsească ceva in loc, care ii este livrat chiar maine.
    Cu alte cuvinte dacă ai încercat mai multe canale și toate au avut o rata mica de conversie, mai mult ca sigur ca problema este la afacere, termen de livrare mare, preț mare, etc.
    Ori nu targetezi corect audienta.
    De exemplu:
    Daca vinzi pantofi scumpi, titlu trebuie sa sune ceva de genu – Pantofi Piele Naturala pe Toc Inalt de Clasa Premium Culoare Albaștri. Pui accent pe Natural, Calitate, Materiale
    Daca vinzi pantofi ieftin titlu ar trebui sa sune ceva de genu – Pantofi de Zi Piele Ergonomica Culoare Albastra Toc Mic. Pui accent pe utilizare zilnica, comoditate, relaxare etc.

    1. Intra pe platforma 2performant, profitshare. Acolo exista Oameni bloggeri care iti pot promova produsele pentru un comision de 5-10%
    2. Contactează influenceri, fete care au abonați, urmăritori, propune-le sa-și aleagă orice model de încălțăminte de pe site, gratuit, contra unui review pe platforma lor.
    3. Intra in contact cu agenții de moda și propune produsele tale cu condiția afișării mărcii.
    4. Deschide un cont de Instagram, roagă clienții sa te eticheteze in postările lor cu încălțămintea. La orice vânzare adaugă in cutie o ceva cu adresa de instagram.
    5. publica pe OLX, lajumate si alrte site-uri de genu
    6. Propune următorul lucru: Daca îmi aduci un client primești 10%, clienților, prietenilor, colegilor, oricui.
    Aici pot adauga pana la 100 din puncte.
    Din acestea 100 de puncte sigur o sa fie 10 cele mai profitabile, e care le vei folosi in continuare.
    Succes

    • Multumesc pentru recomandari, le voi avea in vedere.
      Punctul 1 si punctul 2 le-am folosit odata insa nu pot sustine si firma de SEO si un blogger foarte bun :))
      Doar un blogger cunoscut te costa cam 1000 euro minim pentru o postare…

  6. “Am renuntat la SEO pentru ca dupa mii de euro investiti site-ul nu a ajuns pe pozitiile dorite si nici nu aveam nr. de comenzi asteptat…”.
    Am verificat acum cautarile medii pe pantofi la comanda, incaltaminte la comanda, pantofi pe comanda, pantofi dama la comanda, pantofi barbati la comanda si pot spune ca sunt de la foarte mici la medii.
    Nu stiu ce sa zic, o firma de seo cu traditie nu are cum sa nu ajunga in top pe ele. Idee de moment: schimba firma de seo, uneori sun aglomerati si pot avea scapari de strategie.

    • Multumesc pentru recomandari. Am renuntat deja la firma de SEO si incerc sa caut o alta varianta de promovare pentru a ajunge la rezultatele dorite… poate ceva ce nu am mai incercat. SEO nu am facut doar cu o firma, in acesti ani am lucrat cu mai multe firme si de fiecare data raspunsul dupa o anumita perioada, a fost acelasi. Problema nu este la produse sau la faptul ca se realizeaza la comanda, spun asta pentru ca daca investesc mai mult in Facebook de ex., am si vanzari. Produsele s-ar vinde daca ar fi promovate corect. Firmele cu care am lucrat au adus in discutie ca si asta ar putea fi problema.

  7. Eu iti recomand sa ai grija si ce hosting folosesti. Este importat ca hostingul sa fie stabil si disponibil non-stop la aceleasi viteze.
    Am avut si eu probleme cu magazinul online in special legata de rata de conversie google/facebook care era foarte mica si tindea spre zero. Am schimbat compania de gazduire si am inceput sa observ rezultate surpinzatoare inca dupa prima saptamana. Folosesc gazduirea de la https://www.ixcloud.ro si pot spune ca inca de la inceput (aprox 6 luni) campaniile de marketing si reclame platite ce implica mai multi furnizori de servicii (google, facebook,chatbot messenger, email marketing, etc.) au rezultate pozitive care cresc exponential de la o saptamana la alta.

  8. Referitor la comentariul precedent: Este neaparat nevoie sa ai IP dedicat si certificat SSL premium pentru o mai buna vizibilitate SEO/SEM.

  9. Hello Ana,

    Am citit ce ai scris, chiar si comentariile. Voi fi direct, cu scopul de a te ajuta: poate tu esti problema, viziunea ta poate fi gresita. Din 2012 pana acum s-au schimbat foarte multe, au aparut foarte multi concurenti iar piata s-a deschis; ai tinut trendul? Poti sa ai cele mai tari agentii de partea ta, dar daca nu tii pasul cu piata si nu te adaptezi, te-ai dus…
    Ca Owner de agentie am vazut multe si bineinteles ca n-am avut succes cu toti clientii mei… motive multiple. Legat de vanzari si de cresteri, am avut clienti care au investit si 3 luni in magazinul online fara NICI O COMANDA. Au bagat bani in promovare si ne-au platit, insa vanzari deloc. Noi am tot muncit, am venit cu recomandari, dar vanzarile tot nu veneau… Ownerul site-ului se tot implica si era foarte optimist, iar intr-o zi, a inceput usor usor sa mearga treaba.
    Nu stiu ce recomandari sa-ti dau, presupun ca din 2012 ai incercat si tu foarte multe; dar in tine ce ai investit? Cursuri, workshopuri de dezvoltare a afacerii?

    Oricum ar fi, din punctul meu nu exista afaceri ce nu au succes. Doar antreprenori care renunta sa incerce

    Succes!

Lasă un răspuns