Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Raport: olandezii au cheltuit 34,7 miliarde € online, in 2023 (+3% YoY)

Anul trecut, consumatorii olandezi au facut achizitii pe Internet in valoare de 34,7 miliarde €, ne informeaza ecommercenews.eu, citand raportul recent „Thuiswinkel Market Monitor”. Comparativ cu 2022, suma reprezinta o crestere de 3% – aproape cat estimau analistii, in vara anului trecut. Cu un procent modest (de doar 1%) a crescut si numarul de achizitii digitale (pana la 365 de milioane). Cresterea a fost motivata in principal de serviciile cumparate online.

In 2022, valoarea e-commerce-ului olandez a fost de 33,3 miliarde €, iar numarul de achizitii online a fost de 347 de milioane (-5% fata de 2021). Prin urmare, anul trecut, acesta din urma a revenit la nivelul din 2021, mai noteaza raportul marca Thuiswinkel.org. In tara in care exista mai multe magazine online decat offline au avut loc cu 4% mai multe achizitii digitale de servicii, in 2023, cheltuindu-se cu 10% mai mult, fata de anul precedent.

„Cresterea sectorului serviciilor este motivata in principal de achizitiile online din nisa Travel. Anul trecut, de exemplu, am cheltuit cu 21% mai mult pe pachete de vacanta cumparate online si cu 15% mai mult pe bilete de avion si cazare cumparate individual. Aceste procente sunt mai mari ca pana acum. Evident, si inflatia a jucat un rol, dar la inceputul acestui an, monitorul de rezervari ANVR/GfK indica faptul ca in 2023 s-au inregistrat cele mai multe rezervari de vacanta din istorie. In plus, niciodata pana acum nu am cheltuit atat de mult pe bilete pentru atractii si evenimente online, +10%”, a transmis Marlene ten Ham (CEO Thuiswinkel.org).

Conform raportului, cheltuielile digitale transfrontaliere au crescut cu 13 procente, fata de 2022. Cu alte cuvinte, olandezii au scos din buzunare aproape 4 miliarde €, cheltuiti pe 40 de milioane de comenzi făcute pe website-uri e-commerce din alte tari (+17% YoY). Asta inseamna ca 12 procente din totalul sumelor cheltuite pe achizitii facute pe Internet au mers este hotare. Tarile preferate? Germania si China.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply