Raport: olandezii au cheltuit 34,7 miliarde € online, in 2023 (+3% YoY)
Anul trecut, consumatorii olandezi au facut achizitii pe Internet in valoare de 34,7 miliarde €, ne informeaza ecommercenews.eu, citand raportul recent „Thuiswinkel Market Monitor”. Comparativ cu 2022, suma reprezinta o crestere de 3% – aproape cat estimau analistii, in vara anului trecut. Cu un procent modest (de doar 1%) a crescut si numarul de achizitii digitale (pana la 365 de milioane). Cresterea a fost motivata in principal de serviciile cumparate online.
In 2022, valoarea e-commerce-ului olandez a fost de 33,3 miliarde €, iar numarul de achizitii online a fost de 347 de milioane (-5% fata de 2021). Prin urmare, anul trecut, acesta din urma a revenit la nivelul din 2021, mai noteaza raportul marca Thuiswinkel.org. In tara in care exista mai multe magazine online decat offline au avut loc cu 4% mai multe achizitii digitale de servicii, in 2023, cheltuindu-se cu 10% mai mult, fata de anul precedent.
„Cresterea sectorului serviciilor este motivata in principal de achizitiile online din nisa Travel. Anul trecut, de exemplu, am cheltuit cu 21% mai mult pe pachete de vacanta cumparate online si cu 15% mai mult pe bilete de avion si cazare cumparate individual. Aceste procente sunt mai mari ca pana acum. Evident, si inflatia a jucat un rol, dar la inceputul acestui an, monitorul de rezervari ANVR/GfK indica faptul ca in 2023 s-au inregistrat cele mai multe rezervari de vacanta din istorie. In plus, niciodata pana acum nu am cheltuit atat de mult pe bilete pentru atractii si evenimente online, +10%”, a transmis Marlene ten Ham (CEO Thuiswinkel.org).
Conform raportului, cheltuielile digitale transfrontaliere au crescut cu 13 procente, fata de 2022. Cu alte cuvinte, olandezii au scos din buzunare aproape 4 miliarde €, cheltuiti pe 40 de milioane de comenzi făcute pe website-uri e-commerce din alte tari (+17% YoY). Asta inseamna ca 12 procente din totalul sumelor cheltuite pe achizitii facute pe Internet au mers este hotare. Tarile preferate? Germania si China.
Leave a reply