Suedia: in 2023, au avut loc vanzari online in valoare de 11,75 miliarde € (-2% YoY)
Vanzarile online nete in Suedia au totalizat 133 de miliarde de coroane suedeze (11,75 miliarde €), anul trecut, anunta ecommercenews.eu. Suma reprezinta o usoara scadere (de 2%) fata de 2022, cand totalul a fost de 12 miliarde €. Dar se pare ca vanzarile digitale anuale nete din tara nordica se stabilizeaza, avand in vedere ca suma din 2022 a fost cu 7% mai mica decat cea din anul anterior. Cifrele au drept sursa raportul anual despre comertul digital din Suedia al companiei PostNord, care include date despre vanzarile e-commerce B2C de produse din tara respectiva.
„2023 a inceput cu rate de crestere reduse, inflatie si cresterea costului dobanzilor, ceea ce a dus la orientarea comertului electronic dinspre crestere spre profitabilitate. Companiile suedeze low-cost de pe piata s-au descurcat bine si am observat o concurenta crescuta din partea companiilor globale”, transmite Marie Rudolfsson (Head of Parcel, PostNord Suedia).
Raportul noteaza ca, in a doua jumatate a anului trecut, vanzarile digitale si-au revenit usor. Si ca, analizand diferitele sectoare din industria de retail digitala, se observa cateva diferente in ratele de crestere. Sectorul de Beauty a crescut cu 18%, comparativ cu anul anterior, pana la vanzari nete de 353,4 milioane €. Un fenomen care a contribuit la aceasta dezvoltare? Comunitatile online aparute in ultimii ani, in Suedia: in aceste spatii digitale, consumatorii lasa recenzii si isi recomanda reciproc anumite produse, incurajand comertul online.
Medicamentele cumparate pe Internet s-au plasat pe locul 2, in clasamentul cresterilor YoY, cu 17% si vanzari nete de 1,06 miliarde €. Sectorul de Fashion a crescut cu doar 3% fata de 2022, pana la 1,7 miliarde €, iar celelalte nise e-commerce au inregistrat scaderi (cea mai mare fiind cea a materialelor de constructii, -19% YoY).
Leave a reply