Tarile de Jos: vanzari online in valoare de 33,3 miliarde €, in 2022 (infografic)
Anul trecut, consumatorii olandezi au facut achizitii de pe Internet in valoare de 33,3 miliarde €, citim pe ecommercenews.eu. Suma reprezinta o crestere de 9%, comparativ cu anul anterior (cand totalul anual era de 30,6 miliarde €). Cu toate acestea, numarul de achizitii olnline a scazut cu 5% YoY (pana la 347 de milioane), in timp ce valoarea medie/comanda a fost mai mare cu 15%, fata de 2021. La fel ca in 2021, 97% dintre olandezi fac cumparaturi e-commerce.
Cifrele provin din cel mai recent raport „Thuiswinkel Market Monitor”, al asociatiei e-commerce olandeza Thuiswinkel.org. Ce mai noteaza raportul amintit:
- numarul de achizitii online de servicii a crescut cu 49%, in 2022 (datorita cresterii numarului de bilete de avion si la evenimente, dar si a asigurarilor cumparate online), in timp ce numarul de produse cumparate pe Internet a fost mai mic cu 10%; la fel, sumele cheltuite pe produse achizitionate digital a fost mai mare cu 54%, in timp ce pe produse s-au dat cu 7% mai putini bani
- scaderea apropo de produse e-commerce a fost valabila la toate categoriile, in afara de nisa alimentelor, care a crescut cu 3% YoY si ramane populara in randul olandezilor
- 12% dintre toate achizitiile facute anul trecut, in Tarile de Jos, au avut loc online (cu 1% mai putin fata de 2021); prin contrast, e-commerce-ul a reprezentat 32% din toate sumele cheltuite de olandezi in retail (cu 1% mai mult YoY)
- numarul achizitiilor transfrontaliere a scazut cu 5%, comparativ cu 2021,dar sumele totale cheltuite cross-border au fost mai mari cu 20%
- numarul achizitiilor online facute pe un smartphone a crescut de la 29% (in 2021), la 33% (in 2022); comparativ, in 2017, procentul era de doar 13%
- ca in 2021, 70% dintre cumparaturile digitale au fost platite cu iDeal
Leave a reply