Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Tarile de Jos: vanzari online in valoare de 33,3 miliarde €, in 2022 (infografic)

Anul trecut, consumatorii olandezi au facut achizitii de pe Internet in valoare de 33,3 miliarde €, citim pe ecommercenews.eu. Suma reprezinta o crestere de 9%, comparativ cu anul anterior (cand totalul anual era de 30,6 miliarde €). Cu toate acestea, numarul de achizitii olnline a scazut cu 5% YoY (pana la 347 de milioane), in timp ce valoarea medie/comanda a fost mai mare cu 15%, fata de 2021. La fel ca in 2021, 97% dintre olandezi fac cumparaturi e-commerce.

Cifrele provin din cel mai recent raport „Thuiswinkel Market Monitor”, al asociatiei e-commerce olandeza Thuiswinkel.org. Ce mai noteaza raportul amintit:

  • numarul de achizitii online de servicii a crescut cu 49%, in 2022 (datorita cresterii numarului de bilete de avion si la evenimente, dar si a asigurarilor cumparate online), in timp ce numarul de produse cumparate pe Internet a fost mai mic cu 10%; la fel, sumele cheltuite pe produse achizitionate digital a fost mai mare cu 54%, in timp ce pe produse s-au dat cu 7% mai putini bani
  • scaderea apropo de produse e-commerce a fost valabila la toate categoriile, in afara de nisa alimentelor, care a crescut cu 3% YoY si ramane populara in randul olandezilor
  • 12% dintre toate achizitiile facute anul trecut, in Tarile de Jos, au avut loc online (cu 1% mai putin fata de 2021); prin contrast, e-commerce-ul a reprezentat 32% din toate sumele cheltuite de olandezi in retail (cu 1% mai mult YoY)
  • numarul achizitiilor transfrontaliere a scazut cu 5%, comparativ cu 2021,dar sumele totale cheltuite cross-border au fost mai mari cu 20%
  • numarul achizitiilor online facute pe un smartphone a crescut de la 29% (in 2021), la 33% (in 2022); comparativ, in 2017, procentul era de doar 13%
  • ca in 2021, 70% dintre cumparaturile digitale au fost platite cu iDeal

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply