Primele 6 piete e-commerce europene genereaza 72% din incasari (raport)
In 2022, cele mai mari 6 piete ecommerce din Europa au generat 72% din sumele cheltuite in comertul online, informeaza ecommercenews.eu, citand date din raportul „E-commerce in the Post-Pandemic Era”, marca CBRE. Acestea sunt: Marea Britanie (28%), Germania (18%), Franta (10%), Italia (6%), Spania (5%) si Tarile de Jos (5%). Pietele cu cea mai mare penetrare e-commerce sunt Marea Britanie si Tarile de Jos, care au revenit la tendintele de crestere de dinaintea pandemiei COVID-19. In schimb, pietele emergente (ca Italia si Spania) au un ritm de dezvoltare mai mare, in prezent.
Raportul a analizat impactul pandemiei provocate de noul coronavirus si a concluzionat ca in toatele pietele analizate consumatorii prefera cumparaturile in magazinele fizice. Populatia din tarile care au inregistrat cea mai mare dezvoltare e-commerce inainte de pandemie are acum cea mai mare preferinta pentru achizitiile offline: in Spania si Italia, 65% dintre consumatori prefera mgazinele traditionale (media europeana fiind de 60%, iar procentele din Marea Britanie si Germania fiind de 52%, respectiv 55%).
Experienta omnichannel ramane vitala pe toate pietele analizate de raport: o proportie semnificativa de consumatori prefera sa vada un produs intr-un magazin offline, iar apoi sa-l comande pe Internet. Mai exact, 50% dintre europeni si aproape 60% dintre spanioli si italieni. O tendinta similara se observa apropo de returnarea comenzilor digitale in magazinele fizice. Spania, Marea Britanie si Franta conduc clasamentul, in acest caz.
Leave a reply