Planul de marketing. Cum il elaboram?(I)
Vrem sa incepem o campanie de marketing si trebuie sa facem un plan. Cum il elaboram? Luam in calcul doar partea de online sau si offline? Marketingul online necesita mai multa atentie si concentrare decat cel offline.Strategiile de marketing online intotdeauna se elaboreaza dupa ce sunt urmasi pasii esentiali:
1.Analizam contextul si definim problema.
2. Stabilirea obiectivelor cheie
3. Crearea de strategie
4. Definirea si finalizarea planului de atac
Sunt patru puncte mari si late si esentiale pentru a elabora o strategie de marketing online bine pusa la punct. Azi veti citi despre primele doua urmand ca in cursul saptamanii sa cititi si ultimele parti.Planul de marketing fara primul punct nu se prea poate realiza.
Analiza contextului si definirea problemei se face la modul profund si folosind anumite unelte. Daca stabiliti de la inceput datele principale va fi mai usor restul pasilor de parcurs.In primul rand veti identifica competitorii brandului dumneavoastra, segmentul de piata caruia va adresati si mai ales ce va diferentiaza de restul brandurilor. Daca aveti un magazin de produse pentru copii,de exemplu, ganditi-va cu ce sunteti mai diferit decat celelate magazine din acelasi domeniu si scoateti acel ceva in evidenta.Competitorii si segmentul de piata sunt pionii principali si foarte importanti care vor „dicta” restul pasilor.
Ce unelte folosim ?
Tool-urile folosite sunt foarte importante. Ele va pot ajuta sau incurca. Recomandarea noastra este sa folositi Google Keyword Tool, „unealta” care va ofera date despre numarul de cautari pe grupuri de cuvinte sau pe cuvinte. Este cea mai recomandata si utilizata unealta de research deoarece identifica si topicurile care va vor ajuta in elaborarea strategiei de continut.
Stabilirea obiectivelor este pasul cel mai esential din elaborarea unui plan de marketing.In stabilirea obiectivelor trebuie sa aveti in vedere rata de retentie (de pastrare) a unui client, dezvoltarea de lead-uri, numarul mediu de produse vandute per client, numarul clientilor (potentiali) si cat costa achizitia dumneavoastra per client si care este timpul necesar pentru a ajunge la profit.Practic trebuie tinut cont de bugetul investit si durata campaniei astfel incat sa va atingeti obiectivul final: de a vinde. Important este sa va gasiti modalitatile eficiente care sa va duca spre atingerea obiectivelor.
Cand stabiliti obiectivele trebuie sa stabiliti si caile de acces spre a atinge scopul. Concret, ce retele social media folosim?Daca ati utilizat doar facebook si twitter, la urmatoarea campanie cand stabiliti obiectivele puteti include in strategie si pinterest, linkedin, reddit si altele. Important este sa utilizati orice canal spre a atinge obiectivele.
Planul de marketing trebuie creat si elaborat cu mare atentie si avand in vedere toate aspectele importante pentru a iesi pe profit. Despre crearea de strategie si definirea si finalizarea planului de atac in alt articol.
Leave a reply