MerchantPro: vanzarile online au crescut cu 76% YoY, in 2021
In perioada ianuarie-septembrie 2021, numarul comenzilor online ale magazinelor de pe platforma MerchantPro a crescut cu 54% fata de anul precedent. In plus, in valoarea comenzilor plasate s-a intregistrat o crestere de 76% YoY, anunta platforma care ofera solutii SaaS pentru e-commerce, intr-un comunicat de presa. La nivelul celor peste 1.500 de magazine, cele mai active segmente de piata au fost Fashion & Accesorii, IT & Electronice, sport si Home & Deco, unde cresterile au ajuns si pana la 190%.
„Dinamica din online, care nu s-a diminuat odata cu indepartarea de momentul declansarii pandemiei, ne confirma ca ne indreptam spre digitalizarea obiceiurilor de consum. Diferenta o va face experienta consumatorului pe site, de la browsing, comanda si metode de plata diversificate si pana la livrare, retur si politica de marketing. Consumatorii schimba frecvent magazinele preferate daca nu isi gasesc produsele dorite, un pret corect, o livrare rapida sau pur si simplu o experienta buna pe site. Tocmai de aceea diferenta o fac solutiile optimizate, armonizate cu nevoia consumatorului actual de a primi satisfactie maxima la fiecare achizitie”, a precizat Arthur Radulescu (foto, CEO MerchantPro).
Alte informatii interesante din comunicat:
- cea mai dinamica luna din 2021 (din punct de vedere al comenzilor) a fost luna mai
- pe domenii, in prima parte a anului, cele mai multe comenzi au inregistrat magazinele de pe segmenul Home & Deco, Pictura & Arta, Bijuterii & Artizanat; odata cu venirea verii, au crescut comenzile pe segmentele Sport, IT & Electronice, Fashion & Accesorii, Frumusete si Sanatate
- fata de anul precedent, cea mai mare crestere a fost inregistrata pe segmentul IT & Electronice – aproape o triplare (+194%) in valoarea comenzilor si +159% a numarului acestora; comenzile Home & Deco aproape s-au dublat fata de 2020 (+95%), in timp ce valoarea lor a crescut cu 126%, numarul comenzilor de articole sportive a crescut cu 57% YoY, in timp ce la nivel de valoare cresterea a fost de 85%, pe segmentul Fashion & Accesorii s-au inregistrat cu 42% mai multe comenzi, procent mentinut si la nivel de valoare a acestora
- cea mai mare valoare a cosului mediu s-a inregistrat pe segmentul IT & Electronice, (156 €, +14% YoY); pe segmentul Home & Deco, valoarea comenzilor a inregistrat o dinamica similara (119 €, +15% YoY); in domeniul Fashion & Accesorii, se remarca o stagnare la nivelul comenzii medii (30 €); comanda medie pentru Articole sportive a avut o crestere de 18% fata de anul trecut, pana la 82 €
- in perioada iunie-august 2021 (lunile de vara, cand exista o scadere pe zona e-commerce), la nivelul magazinelor de pe platforma MerchantPro s-a inregistrat o crestere de 49% YoY in numarul comenzilor si o crestere de 66% in valoarea lor; verticalele Fashion & Accesorii si Articole sportive au avut cresteri de 50%, respectiv 65% (din perspectiva valorica), vanzarile de Bijuterii au crescut cu 73%, in timp ce cifrele Home & Deco s-au dublat
Pandemia a adus si trecerea in online si a multor afaceri locale, de mici dimensiuni, din zona artizanat si bijuterie, o digitalizare care ar fi avut loc intr-un ritm mai lent intr-un context normal. Mutarea a condus la cifre spectaculoase, la nivelul magazinelor de pe aceste segmente inregistrandu-se chiar triplari in numarul si valoarea comenzilor. „Asistam la digitalizarea afacerilor locale, de familie, un pas important pentru cresterea productivitatii si performantei micilor intreprinzatori. In lunile urmatoare vom vedea cresteri accentuate ale vanzarilor online pe magazinele artizanilor, designerilor si creatorilor locali”, considera Arthur Radulescu.
Leave a reply