Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

3 grafice despre impactul pandemiei asupra vanzarilor cu amanuntul


Au trecut 5 ani de la inceputul pandemiei COVID-19, care a impulsionat livrarea on-demand si a dus la o crestere masiva a comertului online la nivel mondial. Reversul medaliei? Inchiderea temporara a magazinelor fizice, concediile medicale care au pus angajatii pe tusa si problemele logistice care au intarziat livrarile online.

Retaildive.com a strans laolalta 3 grafice interesante, apropo de pandemie si retail, din care reies urmatoarele concluzii interesante:

  1. Comertul online nu a inlocuit magazinele fizice (care au fost nevoite sa se adapteze rapid in pandemie) si se dezvolta in continuare . In SUA, in Q4 2024, 22% din total vanzari aveau loc pe Internet, fata de 19% in Q4 2019, dar se apropie de un platou, aceasta maturizare e-commerce urmand sa plaseze „felia” digitala din total retail la un procent stabil de 35%, in urmatorii 10 ani.

  2. In 2025 se vor inchide mai multe magazine offline ca in 2020. Coresight Research estimeaza ca 15.000 de locatii s-ar putea inchide anul acesta, cu 55% maim ult ca acum 5 ani si de doua ori mai multe ca in 2024.


  3. Categoriile de produse cele mai afectate in urma pandemiei par a-si reveni. Dupa ce toti consumatorii au cumparat masiv produse pentru casa, sport si electronice, in timpul pandemiei, entuziasmul s-a disipat, iar veniturile vanzatorilor de astfel de produse au scazut. Acum, acestea par a fi iar pe o panta ascendenta, gratie ciclului de reinnoire.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply