3 grafice despre impactul pandemiei asupra vanzarilor cu amanuntul
Au trecut 5 ani de la inceputul pandemiei COVID-19, care a impulsionat livrarea on-demand si a dus la o crestere masiva a comertului online la nivel mondial. Reversul medaliei? Inchiderea temporara a magazinelor fizice, concediile medicale care au pus angajatii pe tusa si problemele logistice care au intarziat livrarile online.
Retaildive.com a strans laolalta 3 grafice interesante, apropo de pandemie si retail, din care reies urmatoarele concluzii interesante:
- Comertul online nu a inlocuit magazinele fizice (care au fost nevoite sa se adapteze rapid in pandemie) si se dezvolta in continuare . In SUA, in Q4 2024, 22% din total vanzari aveau loc pe Internet, fata de 19% in Q4 2019, dar se apropie de un platou, aceasta maturizare e-commerce urmand sa plaseze „felia” digitala din total retail la un procent stabil de 35%, in urmatorii 10 ani.
- In 2025 se vor inchide mai multe magazine offline ca in 2020. Coresight Research estimeaza ca 15.000 de locatii s-ar putea inchide anul acesta, cu 55% maim ult ca acum 5 ani si de doua ori mai multe ca in 2024.
- Categoriile de produse cele mai afectate in urma pandemiei par a-si reveni. Dupa ce toti consumatorii au cumparat masiv produse pentru casa, sport si electronice, in timpul pandemiei, entuziasmul s-a disipat, iar veniturile vanzatorilor de astfel de produse au scazut. Acum, acestea par a fi iar pe o panta ascendenta, gratie ciclului de reinnoire.
Leave a reply