O companie de e-commerce a invatat sa vanda direct pe Facebook
Ashley White si-a lansat compania the Polkadot Alley pentru a-si completa venitul principal ca profesor de liceu cu norma intreaga.
Pana in 2009, avea un profit modest si un nou nascut, ceea ce a determinat-o sa renunte la serviciul ei din invatamant, din Lubbock (Texas, Statele Unite ale Americii). Dupa ce a ramas din nou insarcinata, in 2011, doamna White se pomenea constant pe Facebook cautand vanzatori de haine pentru bebelusi, si atunci i-a venit ideea sa-si transforme site-ul ei de e-commerce care vindea haine si accesorii pentru femei intr-un magazin pe Facebook.
Anul trecut, cand a obtinut venituri de 400.000 de dolari, compania doamnei White a trecut de la interfata principala pentru clienti la F-commerce, dupa cum a devenit cunoscut. In acest an, doamna White a spus ca Polkadot Alley este pe cale sa obtina venituri de 1,5 milioane de dolari, 95% provenind de la oamenii care cumpara bunuri prin sectiunea de comentarii de pe pagina de Facebook a companiei. Aceasta firma are opt angajati si un depozit de circa 1.500 de metri patrati.
Pentru un site de e-commerce, trecerea la Facebook nu este lipsita de riscuri.
„Functioneaza doar pentru o nisa extrem de ingusta a hainelor pentru copii sau a hainelor pentru femei cu o baza de clienti implicata. Este un mod atat de a achizitiona online comparativ cu folosirea unui site”, a spus Zak Stambor, Managing Editor al Internet Retailer.
Printre altele, site-urile de e-commerce de lux prezinta imagini mai bune, impreuna cu posibilitatea de a citi detaliile produselor si recenziile clientilor, precum si de a urmari chiar clipurile unui produs sau ale unui model. „Exista o intreaga serie de instrumente pe care vanzarea via Facebook nu le ofera”, a mai spus domnul Stambor.
Bineinteles, cea mai mare provocare este de a incasa. Mai intai, doamna White publica fotografii ale marfurilor pe pagina ei de Facebook, iar pentru a cumpara un articol, cumparatorii lasau un comentariu sub fotografie care suna ceva de genul „Vandut, XL”. De asemenea, ei isi lasau adresele de email, astfel incat sa poata fi facturati. La inceput, doamna White isi factura toate vanzarile de mana.
Ashley White a continuat sa se conecteze pentru a-si construi baza de fani, apoi, pe 11 iulie 2012, lucrurile s-au schimbat.
„Am vandut aceasta rochie de sport si fanii mei au innebunit. Am sfarsit prin a vinde 400 de rochii in trei ore si sa generez vanzari de peste 11.000 de dolari, intr-o singura noapte”, a mai spus ea.
Totusi, in zilele de dupa vanzare, ea a fost coplesita cu totul incercand sa completeze comenzile. Ea chiar si-a sunat o parte dintre fostii studenti, pe care i-a rugat sa vina s-o ajute sa prelucreze comenzile.
„Este extrem de multa munca sa faci singur inventarul si sa facturezi fiecare client individual. Ar fi durat ore intregi in fiecare noapte de vanzari si, uneori, as fi pierdut clienti, pentru ca mi-ar fi luat pana la 36 de ore sa facturez oamenii”, a adaugat doamna White.
Pentru ca sistemul le cerea clientilor sa-si posteze adresele lor de email pe pagina ei de Facebook, de asemenea, ea trebuia sa-si faca griji ca unii competitori i-ar fura cumparatori. Dupa marea noapte din iulie 2012, ea a inceput sa caute o aplicatie care s-o ajute sa proceseze platile si a gasit Soldsie, aplicatie de mobile prietenoasa, care elibereaza facturi direct celor care comenteaza la un post de pe Facebook. Comentatorii primesc o factura pe email pe care o pot achita prin PayPal, debit sau cu un card de credit de tip fisier. Soldies incaseaza 3% din totalul vanzarilor, un onorariu facturat la sfarsitul fiecarei luni. (Exista si alte aplicatii de plata care functioneaza pe Facebook, printre care Ecwid, Ribbon si Gumroad.)
Doamna White a spus ca a decis sa inceapa sa vanda direct pe Facebook, pentru ca dorea sa construiasca o relatie apropiata cu clientii sai.
„Pe site-ul meu, oamenii trebuiau sa ma caute si sa ma gaseasca, iar eu eram una intre alte milioane. Pe Facebook, daca sora mea sau cel mai bun prieten imi comenteaza pe pagina mea, aceasta ii atrage pe prietenii lor sa vada ceea ce facem. Este mult mai repede asa. Exista si cateva dezavanataje. Competitorii tai pot sa vada tot ceea ce faci. Si n-am niciun control asupra Facebook-ului, asa ca daca vand maine (n.r. – daca Facebook-ul este vandut), trebuie sa-mi dau seama ce altceva pot sa fac cu afacerea mea”, a subliniat ea.
Facebook a refuzat sa precizeze statisticile cu numarul de vanzatori care opereaza pe site, dar Chris Bennett, fondatorul Soldsie, a furnizat rezultatele lor ca dovada ca retail-ul pe Facebook creste: „Aplicatia noastra tocmai a depasit 1.000 de magazine pe Facebook si ne indreptam spre venituri de un milion de dolari, lunar”. El a completat ca 90% dintre proprietarii acestor business-uri sunt femei, multe fiind mame casnice din statele aflate in sudul SUA, cu tot cu Georgia, Alabama, Louisiana si Texas.
Sursa: http://boss.blogs.nytimes.com/2013/07/26/an-e-commerce-company-learns-to-sell-directly-on-facebook/?ref=business&_r=2
Autor: MELINDA F. EMERSON
Leave a reply