Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Mesaje promotionale vs mesaje tranzactionale, in e-commerce. De ce conteaza diferentierea?

In e-commerce, comunicarea cu clientii prin SMS sau e-mail e la ordinea zilei. Pentru a nu-ti expune afacerea la riscuri, e bine sa cunosti diferenta dintre mesajele tranzactionale si cele promotionale. Vei afla, in cele ce urmeaza, de ce.

Ce sunt mesajele promotionale?

Cunoscute si sub denumirea de mesaje de marketing sau mesaje publicitare, mesajele promotionale sunt folosite cu scopul de a creste vanzarile sau pentru brand awareness. 

(SMS Rich Media / RCS Business, Vivre-Orange-sendSMS)

Orice mesaj care are scopul de a-ti promova afacerea este considerat promotional: reduceri si oferte, produse noi, servicii noi, concursuri cu trageri la sorti. Pentru a trimite mesaje promotionale prin canale de marketing direct (SMS, e-mail, TeleMarketing) este necesar consimtamantul expres al destinatarilor. 

Ce sunt mesajele tranzactionale?

Mesajele tranzactionale sunt raspunsuri informationale, de utilitate directa, livrate intr-un timp util clientilor. Spre deosebire de mesajele promotionale, mesajele sau notificarile tranzactionale sunt necesare, nu optionale. Exemple de mesaje tranzactionale in e-commerce: parole cont sau mesaje de resetare a parolei, validare cont, confirmari de expediere, actualizari privind livrarea.

Pentru a primi mesaje tranzactionale, clientul isi da acordul cand isi face cont pe site si bifeaza ca accepta termenii si conditiile. Mesajele tranzactionale sunt livrate de regula sub forma de SMS-uri sau e-mailuri. Daca e important ca mesajul sa fie citit cat mai repede de client, opteaza pentru notificarile prin SMS, caci acestea sunt deschise imediat.

De ce este important sa faci diferenta?

Diferenta e data de consimtamant. Intotdeauna trebuie sa ai permisiunea explicita a clientilor pentru a trimite mesaje SMS/ Chat promotionale sau e-mailuri publicitare.

Pe langa importanta stabilirii unei relatii cu clientii bazate pe incredere, risti o amenda pentru incalcarea regulamentului GDPR. Amenzile pot ajunge pana la 20 milioane de euro sau 4% din cifra de afaceri globala a anului precedent. Romania ocupa locul 3 in Europa in privinta numarului de amenzi acordate din 2018 si pana in prezent.

sendSMS recomanda marketerilor sa se asigure ca: 

  • Utilizatorii si-au dat consimtamantul pentru marketing direct (sms, e-mail). Cand isi creeaza cont, sa existe double opt-in (fara casute pre-bifate) si un link catre regulamentul privind comunicarea in scopuri marketing. Daca folosesti un Landing Page pentru a creste numarul abonatilor prin SMS sau E-mail, include si un link catre regulament si o casuta de bifare a acceptarii termenilor si conditiilor. 

(captura dintr-un LP pentru SMS leads)

  • Consimtamantul de inscriere la mesaje promotionale este semnalat printr-o actiune afirmativa, specifica, lipsita de ambiguitate, ne-conditionata. Consimtamantul nu trebuie sa fie implicit sau presupus. De exemplu, nu folosi numarul de telefon completat pentru notificari privind livrarea pentru a trimite SMS-uri comerciale
  • Clientii cunosc si au la indemana optiunea de a-si retrage consimtamantul in orice moment (link dezabonare in E-mail sau link scurt de dezabonare in mesajul SMS; reply cu “Stop” la SMS).
  • Nu se amesteca informatia tranzactionala cu cea promotionala, cand se trimit mesaje clientilor care nu si-au dat acordul pentru notificari comerciale. De exemplu, un mesaj precum “Coletul e pe drum. Va ajunge la tine maine, intre orele 11-13. Drept multumire, poti comanda produsul X la 50% reducere de aici: https://site.ro/produs-x/” este unul promotional, chiar daca include si o informatie tranzactionala.
  • Folosesc numere de telefon scurte diferite sau adrese de e-mail diferite pentru fiecare tip de comunicare (tranzactionala si publicitara). Astfel, daca un utilizator blocheaza un numar de telefon sau o adresa de email, deoarece nu mai doreste sa primeasca mesaje promotionale, acesta poate primi in continuare informatii tranzactionale. 

 Mesajele SMS si E-mailurile sunt elemente esentiale ale strategiei de comunicare si marketing. Asigura-te ca faci diferenta intre mesajele tranzactionale si cele promotionale si ca respecti regulamentele in vigoare.

Despre Baltoi Liviu

fondator SendSMS.ro

Leave a reply