Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Indonezia: piata e-commerce halal valoreaza 160 de milioane $

In Indonesia, imbracamintea halal/permisa – care respecta principiile Shariah (legea islamica) – este unul dintre sectoarele e-commerce cu cea mai mare dezvoltare. A patra cea mai mare tara din lume are o populatie majoritar musulmana, iar piata vestimentara halal e masiva: conform Bancii Centrale din Indonezia, 90% dintre produsele halal cumparate online in 2021 (adica din aproape 170 de milioane $) au fost reprezentate de produsele de Fashion musulman si modest, citim pe restofworld.org. Asta inseamna 160 de milioane $!

Prin urmare, in tasa asiatica au aparut destule branduri si start-up-uri care raspund acestor nevoi unice. Desi nu e usor deloc: orice produs care e certificat halal trebuie sa obtina o aprobare din partea Indonesian Ulema Council (MUI), Halal Inspection Agency si Halal Certification Agency. Acestea se asigura ca nu include ingrediente (carne de porc sau alcool) interzise in Islam. In cazul unei rochii sau a unui hijab, se verifica ce contin materialele si vopselurile folosite, cum au fost depozitate si prin ce canale au fost distribuite respectivele piese vestimentare. Daca interpretezi foarte strict principiile Shariah, atunci trebuie sa aprobi doar producatorii care isi trateaza etic muncitorii si folosesc produse financiare halal. Dincolo de ce spun autoritatile, consumatorii trebuie sa decida singuri daca un produs e halal.

Printre jucatorii e-commerce care activeaza pe aceasta piata indoneziana dificila se numara si Hijup.com, o platforma de Fashion pentru femei musulmane si unul dintre primele magazine online care a vandut moda islamica in Indonezia, in 2011. Compania proceseaza 200-300 de comenzi/zi si initial vindea doar tinute halal. Intre timp, s-a mai relaxat si accepta producatori axati pe produse modeste si musulmane, in jur de 500 de branduri, in total. Vestea proasta e ca, pana in 2026, toate produsele din tasa asiatica vor avea nevoie de un certificat halal (adica vor respecta Halal Product Guarantee Law), iar multe IMM-uri se vor lovi clar de obstacole de netrecut.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply