Marketing-ul digital il scoate in fata pe producatorul PC Lenovo
Producatorul PC Lenovo a declarat ca adoptarea unor strategii de marketing bine diectionate l-au ajutat sa-si sporeasca veniturile de pe urma web-search-ului cu 175 % si sa treaca in fruntea clasamentului, alaturi de competitori binecunoscuti precum Apple, Sony, Dell si HP.
Date recente de la Gartner arata ca Lenovo a depasit HP-ul, devenind astfel cel mai bine vandut producator de PC-uri. Cu toate acestea, Chris Jowsey, senior manager de produs pe sectiunea e-commerce, a spus ca a fost nevoie de o strategie digitala bine targetata pentru a fi eficienti in transmiterea mesajelor de marketing.
Jowsey a mai adaugat ca firma a trecut de la bazele de date traditionale la cloud-ul pentru marketing oferit de Adobe in incercarea lor de a amplifica veniturile rezultate de pe urma anunturilor platite; acest pas s-a dovedit a fi extrem de inspirat, ducand la o crestere de 175% de pe urma search-ului in 60 de zile.
Astazi se observa disponibilitatea unei game tot mai largi de produse de marketing digital, unelte care permit business-urilor sa foloseasca mai inteligent informatiile pe care le au despre potentialii clienti.
Potrivit celor de la Adobe, solutiile lor ajuta la investigarea datelor demografice, dobandirea de informatii cu privire la navigarea pe internet, date de publicitate si alte informatii legate utilizatori care va permite crearea unei experiente personalizate, relevante pentru consumatorii inregistrati pe platfomele media digitale si sociale.
„Au trecut demult zilele in care se investea masiv in campaniile media si advertorialele traditionale. De acum inainte vor creste semnificativ investitiile in campaniile digitale targetate,”, a punctat Jowsey.
Conversiile web prin Adobe
Lenovo a crescut si rata de conversie din cautarile de pe web cu 53%. Jowsey a spus ca Lenovo investeste acum aproximativ 10% din bugetul sau de marketing in social media pentru a targeta un public tinta cu varste cuprinse intre 18 si 25 de ani.
„Clientul nostru principal se defineste ca un un barbat, profesionist, instarit, bun cunoscator al noilor trenduri in materie de tehnologie si care se identifica cu mostenirea brandului nostru, asociat si acum cu ThinkPad-ul negru mat”, a declarat Jowsey.
Paul Robson, managing director la Adobe Australia, a spus ca aceasta combinatie intre optimizarea procesului si analiza complexa a campaniilor a condus in cele din urma la o experienta fara cusur, personalizata si relevanta pentru consumator, si deasemenea la un randament sporit al investitiei (ROI).
„In timpul crearii de continut si optimizarii procesului marketerii trebuie sa se gandeasca si cum va conduce aceasta experienta la vanzari efective, pentru ca acesta este scopul in definitiv, nu numai promovarea fara substanta a unui brand”, a declarat Robson.
„Cei care nu se adapteaza vor fi lasati in urma.”
Analistul IBRS Guy Cranswick a spus ca noile tehnologii nu sunt intotdeauna eficiente in campaniile de marketing ale companiilor si ca totul depinde de cat de bine sunt folosite. Acesta a adugat ca atuu-ul platformelor precum cea oferita de Adobe este ca usureaza foarte mult procesul de analizare a datelor.
„Aceasta ofera o privire de ansamblu ceea ce inseamna ca poti lua decizii mai usor si poti evalua ce se intampla din punct de vedere financiar, sau prin utilizarea altor indicatori”, a spus Cranswick. Integrarea platfomelor de social media si a altor canale digitale este de acum esentiala pentru o abordare completa de branding.
“Companiile care nu utilizeaza social media si nu monitorizeaza forumurile nu vor avea nici o idee in ce directie se indreapta piata”, a subliniat analistul.
“Colectarea de date de inalta calitate si targetarea sunt doua practici esentiale. Targetarea la scara larga nu mai are practicitate in contextual actual insa aceste unelte permit targetarea precisa si, ceea ce este extrem de important, acestea pot fi adaptate pe parcursul unei campanii.”
Cranswick crede ca marketingul digital se va dezvolta pentru ca este “modul cel mai intelligent” de a obtine mai multa valoare de la client si de la diversele nise de piata.
“Si mai mult, aceasta inseamna ca tehnologia va deveni din ce in ce mai performanta dar abilitatile analitice de care este nevoie pentru a o interpreta si a lua decizii de business vor fi definitorii,”a adaugat acesta.
Sursa: http://www.afr.com/p/technology/targeted_online_marketing_boosts _ zZZ0nvC3ljAmAm4f9DsCGO
Autor: LUCILLE KEEN
Leave a reply