Automatizarea interactiunii magazinelor online cu furnizorii poate creste vanzarile cu 30%, in 3 luni
Automatizarea proceselor operationale poate duce la cresteri semnificative in eficienta si vanzari. O dovedeste cea mai recenta solutie marca TARA Interactive, companie romaneasca de dezvoltare de software. Aceasta transmite, intr-un comunicat de presa, ca instalarea unei solutii bazata pe tehnologie RPA (Robotic Process Automation), de automatizare a interactiunii cu furnizorii, a ajutat un magazin online de piese auto sa aiba vanzari mai mari cu 30%, in doar 3 luni de la implementare.
„Clientul (…) se confrunta cu dificultati majore legate de gestionarea timpului si resurselor umane. Vanzarile se bazau pe un proces complex de comanda, care necesita verificarea stocurilor si a celor mai bune preturi pe platformele a cinci furnizori diferiti; o procedura care ocupa aproximativ 70% din timpul echipei de vanzari. Aceasta metoda ineficienta ducea la pierderea potentiala a clientilor din cauza raspunsurilor intarziate si a unui client service suboptimal”, explica Vlad Lepadatu (foto, Managing Partner la TARA Interactive).
Dupa o analiza amanuntita, specialistii TARA Interactive au propus automatizarea interactiunii cu platformele furnizorilor, ceea ce a permis accelerarea raspunsurilor oferite clientilor si introducerea automata a comenzilor in sistemele furnizorilor (atunci cand clientii acceptau termenii de livrare). Automatiarea a dus la transformari semnificative in structura operationala a magazinului online. Echipa de vanzari a fost eliberata de sarcinile repetitive si s-a putut concentra pe gestionarea clientilor mai importanti si pe optimizarea logistica. Mai mult, amortizarea investitiei in automatizarea relatiei cu furnizorii s-a realizat in doar 4 luni, confirmand astfel valoarea adaugata a automatizarii proceselor.
In prezent, doar 5% dintre magazinele online romanesti folosesc automatizarile de procese, dar asta doar in caz de forta majora. Dar procentul este i,n crestere in ultimii 2 ani. Cele mai frecvente cerinte primite de TARA Interactive din partea magazinelor online sunt legate de: preturile dinamice (solutie care presupune ajustarea in timp real a preturilor, in functie de cerere, oferta, comportamentul consumatorilor, actiunile concurentei), redimensionarea rapida a stocurilor (prin alegerea unor furnizori care permit comenzi online) si facturarea si inchiderea automata a facturilor (reducand cu pana la 10 ori munca reprezentantilor de vanzari).
TARA Interactive a incheiat anul 2023 cu afaceri de peste 1,2 milioane € (la nivel de grup), +15% YoY. Pentru 2024, compania estimeaza un avans de aproximativ 30% pentru business-ul desfasurat in Romania si de circa 80% pentru cel la nivel international, in contextul in care peste 70% din afacerile TARA Interactive au loc in afara Romaniei.
Leave a reply