Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu MiOrganics.ro

Site-ul MiOrganics.ro a aparut la final de august 2020 si vinde online produse cosmetice marca Reistill, pentru fata, par si corp, care contin peste 90% ingrediente naturale. Andrei Tornea (foto, Fondator MiOrganics.ro) ne-a povestit ce probleme a avut apropo de firma de curierat aleasa, de unde a facut rost de investitia initiala si ce planuri are pentru anul 2022. Aflati mai multe, in interviul de mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Andrei Tornea: Acest nume a fost, de fapt, o fuziune dintre conceptul „Midori” (din japoneza, care reprezinta un stil de viata, practic) si „Organics” (pentru a arata caracterul natural al produselor pe care le comercializam).

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea de business s-a format cand descoperisem aceasta gama, care m-a salvat de la niste probleme majore ale scalpului, cand produsele de pe piata locala nu faceau fata.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Da, am pornit singur, fiind asociat si in alta companie in acel moment. Am dorit sa gasesc un model de business care va putea oferi calitate si care, pe viitor, va participa la diverse proiecte sustenabile – imi doresc o lume mai buna.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Mai putin, majoritatea cunostintelor le-am obtinut pe parcurs, fiind – in ultimii ani – pe posturi administrative, in mai multe companii.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Nimic nu e usor sau simplu, orice necesita un efort. Banii i-am strans in ultimii ani (o parte), iar pentru cealalta am apelat la niste credite.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Cu insistenta 😊, sunt incapatanat de fel.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
De multe ori sa fii angajat este mult mai simplu, un angajator are mult mai multe responsabilitati, iar grija fata de propria afacere te face uneori sa activezi 24/7.

Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul tinta sunt toate persoanele care isi doresc o rutina aparte a parului, tenului sau pielii.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Pentru ca vom avea grija, pe viitor, sa ne diversificam gamele si sa facem propriile investigatii in privinta lor. In acest moment vindem doar produse despre care putem garanta 100% ca sunt de calitate.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
In primul rand, am ales sa venim cu niste branduri diferite de cele existente pe piata, suntem distribuitori autorizati, iar curand vom veni cu multe surprize placute pentru clientii nostri.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Lucram doar direct cu producatori. In aceasta perioada suntem in discutii cu mai multi, pentru a incepe ceva de amploare, la nivel european.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Online-ul si partenerii cu locatii fizice.

Cati angajati aveti?
In acest moment suntem o echipa relativ mica, de 5 oameni, insa cu niste scopuri foarte bine stabililte pentru urmatorii 5 ani.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost facut in luna septembrie – n.r.)?
In perioada verii a fost o scadere in activitatea online, insa am fost pregatiti de acest fenomen.

Ati participat la Black Friday 2020?
Foarte putin, nu am reusit sa facem o camapanie de amploare.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2020?
De Craciun a fost mult mai bine, totusi e o sarbatoare mai apropiata sufletului si ne aducem aminte sa avem grija de noi.

Cum si unde va promovati site-ul?
Facebook, Instagram, Google, TikTok.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Desigur, avem, facem si campanii. Avem o persoana exceptionala care se ocupa de pagini, facem si campanii platite.

Aveti versiune de mobile?
Avem o versiune mobila a site-ului, insa vrem ca la anul sa facem un efort pentru a crea o aplicatie nativa, ceva total diferit si foarte comod. PS: E un secret inca. 😊

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Aproximativ 90%.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Mai bine. 😊

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
E mai complicat aici, reducerea cheltuielilor nu se face la inceput, ci in timp.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Cea mai mare provocare este sa vii cu un produs nou, intr-o piata suprasaturata.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Cea mai mare problema la inceput a fost incheierea unei relatii cu o firma de curierat – toti isi doreau un istoric si un numar minim de comenzi (lucru ce nu putea fi garantat la deschiderea/lansarea magazinului).

Ce planuri de viitor aveti in online?Dorim sa gasim o cale de a optimiza costurile si de a veni cu oferte imbatabile pentru clientii nostri, la nivel european.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply