Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu MinuneaNaturii.ro

Site-ul MinuneaNaturii.ro a fost lansat la finalul anului 2014, la nici 6 luni de la deschiderea primei locatii fizice a afacerii, din Timisoara, ne-a povestit Adrian Ienin (foto, Cofondator si COO MinuneaNaturii.ro). Varianta initiala a magazinului online a venit in completarea vanzarilor din locatia fizica si a avut scopul „de a facilita accesul clientilor la produsele noastre si de a educa oamenii in ceea ce priveste tratamente naturale si un stil de viata sanatos”, spune Adrian, un farmacist devenit specialist in nutritie. Magazinul online e o farmacie naturopata, care vinde alimente integrale, suplimente, detergenti, cosmetice naturale si nu numai, oferind clientilor solutii din sfera naturii, pentru un stil de viata sanatos. Aflati mai multe, din interviul de mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Adrian Ienin: Numele denumeste locatiile fizice si site-ul si provine de la faptul ca, prin apropierea de natura, oamenii pot trai minuni pe pielea lor. Atat eu (ca si cofondator), cat si multi dintre pacientii nostri au trait minuni din punct de vedere al sanatatii lor, odata ce si-au schimbat alimentatia, stilul de viata si au adoptat un protocol de remedii naturale. Pur si simplu, pacienti bolnavi de boli cronice (care aparent erau nevindecabile sau de care urmau sa sufere toata viata) s-au vindecat prin intermediul acestor schimbari. Minunea Naturii reprezinta o alternativa sanatoasa si este un concept inovativ, la mijlocul distantei dintre farmacia clasica si un magazin naturist. Pacientii sunt consiliati doar de farmacisti sau asistenti de farmacie, insa primesc numai recomandari de produse naturale si sfaturi de stil de viata sanatos. In acelasi timp, Minunea Naturii (prin logo-ul in forma de curcubeu) reprezinta speranta de a trai intr-o societate cu mai putine boli si mai putini oameni bolnavi.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea business-ului a plecat de la o necesitate. Eu sunt de profesie farmacist, dar – la un moment dat – am fost pus in fata unor provocari mari in viata si mi-am schimbat directia. Am trait pe pielea mea si pe a celor apropiati un impact fantastic asupra sanatatii, doar prin schimbari in stilul de viata, adevarate minuni… Dar care contraziceau ceea ce am invatat noi in Facultatea de Farmacie (de exemplu, ca hipertensiunea arteriala nu se vindeca). Astfel nu am mai putut sa stau la farmacie si sa recomand doar medicamente, stiind ca exista alte alternative. M-am specializat in nutritie si am imbinat-o cu fitoterapia, obtinand rezultate foarte faine. Pacientii aveau insa dificultati in a gasi toate produsele recomandate si astfel intarziau inceperea tratamentului sau erau nevoiti sa-l intrerupa. Asadar, pentru a elimina acest neajuns, am fondat Minunea Naturii, unde gasesc totul pentru un stil de viata sanatos.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Motivatia a venit din a suplini nevoia pacientilor si din dorinta de a-i ajuta sa aiba o sanatate mai buna. Deoarece am trait pe pielea mea si am experimentat impreuna cu familia aceste schimbari transformationale, sotia mi-a fost alaturi si impreuna cu ea am fondat (si dezvoltam in continuare) acest concept.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Mi-as fi dorit sa primesc o educatie antreprenoriala din familie sau din alta parte, insa am fost mai mult autodidact sau mai degraba am invatat din propriiel greseli (si inca invat). Desi am participat si particip in continuare la cursuri de business, pana la urma, propriul business ramane cea mai buna scoala. Sper insa sa le transmit copiilor mei aceasta experienta dobandita, astfel incat ei sa nu mai treaca prin dificultatile si greselile prin care am trecut eu.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Am pornit la drum de la 0, fara sa avem niste bani pusi deoparte si fara sa fi avut asta in plan. Am girat cu casa parintilor mei, am luat un imprumut bancar si astfel am avut banii necesari primilor pasi. Investitia initiala a fost in jur de 30.000 €, iar apoi tot ce am obtinut in acest ani a fost – practic – reinvestit.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Dificultati sunt si au fost mereu, am putea face un interviu doar despre asta. Dificultatile au venit din lipsa de experienta in general.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Desi aproape tuturor oamenilor le surade la un anumit nivel sa devina antreprenori, sa devina „patroni”, ei vad doar partea buna a lucrurilor. Diferenta majora intre un angajat si un antreprenor este data de nivelul de responsabilitate. Un angajat are doar responsabilitatea rolului pe care il are, pe cand un antreprenor are (pe langa responsabilitatea business-ului) si responsabilitatea de a asigura traiul pentru familiile tuturor angajatilor. In plus, un angajat lucreaza 8 ore/zi si gata, pe cand un antreprenor lucreaza 24 de ore din 24. De multe ori m-am gandit ca daca ramaneam angajat as fi avut, poate, mai multe beneficii decat am acum, dar antreprenoriatul este un drum cu sens unic, de cele mai multe ori!

Care este publicul tinta al site-ului?
Exista 3 avataruri principale de clienti: cei care au adoptat o alimentatie sanatoasa si cauta produse integrale, vegane, bio, fara aditivi, fara gluten, etc.; cei care sufera de o afectiune sau isi doresc sa previna aparitia ei si cauta solutii in zona de remedii naturale; mamiciile si familiile cu copii mici, care cauta produse cat mai naturale pentru ei – pentru mama (cosmetice, produse de stimularea lactatiei, etc.) si pentru bebelusi (cosmetice, produse fara zahar, fara gluten, alimente destinate diversificarii alimentatiei, etc.).

Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
Atuurile principale sunt gama foarte diversificata de produse si faptul ca livram din stocul nostru. In momentul de fata avem in stoc peste 50.000 de produse. Un alt atu il reprezinta schemele sau pachetele de produse create de noi pentru diverse afectiuni si care au fost testate pe pacientii nostri. Astfel aducem claritate oamenilor care cauta solutii naturale pentru afectiunile lor si nu mai sunt nevoiti sa bajbajie: ce sa iau, cum sa iau? Principalul atu al locatiilor fizice il reprezinta consilierea oferita de farmacistii nostri, insa acest aspect nu a putut fi transpus 100% in online.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Asa cum am spus, atuul nostru principal este reprezentat de experienta in naturopatie, acumulata in acesti 8 ani. Practic, suntem deschizatori de drum in Romania, pe acest segment, nemaiexistand o alta farmacie naturopata inaintea noastra. „Farmacie naturopata” se traduce prin a oferi pacientului solutii din sfera naturii, pentru problemele pe care le are. Si aici este importanta imbinarea a cat mai multe arii, pentru a obtine rezultate cat mai bune: alimentatie, remedii naturale, miscare fizica, gestionarea problemelor de la nivel emotional. Noi ne ocupam – in special – de primele doua, insa si ultimele doua sunt foarte importante. Referitor la piata din Romania, ea este aparent in crestere si aparent tot mai multe persoane cauta sa manance cat mai sanatos si cauta pentru ei remedii naturale. Adevarul este ca sunt inca destul de putini, iar contextele din ultima vreme (pandemia, razboiul) sunt niste factori foarte perturbatori si nu creeaza o predictibilitate nici pentru client si nici pentru noi, ca business.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Ne-am dorit mereu sa oferim produse de calitate, cat mai naturale, dar si sa suplinim toate nevoile oamenilor, astfel incat sa beneficieze de o experienta de tip one-stop-shop. Adica sa gaseasca tot ceea ce au nevoie pentru un stil de viata sanatos: suplimente si remedii naturale, ceaiuri, tincturi; alimente integrale, bio, condimente naturale, sare naturala si produse pentru diete speciale (vegetarieni, vegani, produse fara zahar, fara lactoza, fara gluten); cosmetice naturale si uleiuri esentiale de calitate; detergenti ecologici cat mai prietenosi cu mediul inconjurator; diverse aparate de mare ajutor intr-un stil de viata sanatos (periute de dinti cu ultrasunete, blendere, deshidratoare, filtre de apa, difuzoare de aromoterapie). Sunt foarte multe produse si foarte multi furnizori – in momentul de fata avem in jur de 300 de furnizori pentru produsele noastre.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Asa cum am spus, pe langa magazinul online care se adreseaza persoanelor din oricare colt al tarii (si chiar al Europei), avem si 3 locatii fizice, in Timisoara.

Cati angajati aveti?
Avem in jur de 21 de angajati si cativa colaboratori externi, pentru anumite servicii.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna iulie – n.r.)?
Ultimii 2 ani au fost foarte complicati cu vanzari in „dinti de fierastrau”, cand sus, cand jos. Exact in acest moment este perioada verii si a concediilor, iar asta se simte in vanzari.

Ati participat la Black Friday 2021?
Da, am avut o campanie de Black Friday cu rezultate bunicele, insa nu este metoda principala prin care dorim sa ne promovam. Preferam sa avem tot timpul anului preturi foarte bune si corecte pentru produsele noastre, iar asta nu permite o discrepanta foarte mare sau niste oferte spectaculoase de Black Friday. In acelasi timp, integritatea si corectitudinea sunt printre cele mai importante valori pentru noi, astfel incat nu vom avea niciodata o politica de preturi inselatoare, prin care sa crestem pretul, ca mai apoi sa avem de unde sa-l coboram.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2021?
Craciunul, in general, nu este o perioada de varf pentru noi, fiind similar trend-ului din perioada iernii. In afara de faptul ca importam si vindem singurele bomboane de pom vegane si fara zahar din Romania si avem un varf de vanzari pe ele, fiind exact perioada specifica, nu se remarca alte varfuri in vanzari.

Cum si unde va promovati site-ul?
Nu avem un mod special sau neobisnuit de a ne promova. Avem insa, in acest an, un proiect foarte important, pe care l-am denumit „Legitatile sanatatii” – niste fundamente pentru sanatate, niste sfaturi scurte pe care le publicam in fiecare dimineata la ora 07:00 si prin care dorim sa oferim o alternativa la toate celalalte informatii ambigue pentru sanatate. O persoana care isi doreste sa adopte un stil de viata sanatos, porneste cu determinare si entuziasm, la inceput; dar, pe masura ce trece timpul, entuziasmul si determinarea scad, pentru ca este bombardata din toate partile cu informatii contrarii, care o determina sa revina la vechiul stil de viata. Legitatea zilnica (aceasta informatie scurta de mai sus) este menita sa mentina persoana „pe sina” si sa o faca sa nu renunte la adoptarea stilului de viata sanatos, pentru ca este cel mai important lucru pe care il poate face pentru ea, pe termen lung. Am primit sute de mesaje de multumire si apreciere de la clientii nostri si asta ne da putere sa continuam cu acest proiect.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Suntem inscrisi pe toate platformele de socializare: Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, MeWe, TikTok, insa atat impactul, cat si implicarea noastra sunt diferite, pe aceste platforme. Pe Facebook si Instagram sunt ceva mai activi, iar pe YouTube si TikTok urmeaza sa ne implicam mai mult, in perioada urmatoare. Avem o companie de marketing care le administreaza, insa informatia postata este furnizata de noi. Se intampla sa facem si campanii platite, insa rata de conversie din aceste canale a scazut mult, fata de acum 3-4 ani.

Aveti versiune de mobile?
Avem o versiune responsive la care s-a lucrat destul de mult, astfel incat sa fie cat mai bine optimizata pentru mobil.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Desi am avut de acum 8 ani, inca de la inceput, o versiune si pentru mobil, iar atunci traficul de mobil era de maximum 10%, acum reprezinta o majoritate covarsitoare. In jur de doua treimi dintre comenzi vin de pe dispozitive mobile.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Am crescut de la an la an, cu 10, 20, 30% si ne asteptam sa fie la fel si in acest an. Nu putem face un pronostic, pentru ca vanzarile au variat foarte mult in ultimii 2 ani, din cauza conjuncturii. Nici acum nu stim ce se va intampla, cum ne va afecta in viitor conflictul din Ucraina, daca va mai veni de la toamna un nou val de COVID-19, sunt multe incertitudini.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Visul nostru este sa eliminam complet dependenta de Google, Facebook si alte canale care nu sunt sub controlul nostru. Daca vom reusi asta, atunci vom putea reduce cheltuielile, fara sa afectam vanzarile. Altfel insa este dificil. Mereu incercam sa optimizam procesele, ca mai degraba sa mentinem cheltuielile, in timp ce vanzarile cresc.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Cea mai mare provocare este sa ne deservim clientii in mod impecabil. Nu am reusit inca sa facem, de exemplu, un sistem prin care stocurile sa fie 100% reale si fara erori. In momentul de fata, ele se actualizeaza de mai multe ori pe zi, insa tot nu este suficient. Si noi poate suntem perfectionisti si ne dorim sa facem totul cat mai perfect: site, experienta clientului, customer care, ambalarea si livrarea coletelor – efectiv, toti pasii. Cel mai bine cred ca observa asta clientii care sunt alaturi de noi de mai multi ani si care au vazut imbunatatirile aduse de-a lungul timpului. Am putea sa ne plangem si sa enumeram o gramada de probleme, dar evitam sa facem asta si preferam sa gasim solutii, in schimb. Viata, in general, nu este ceva perfect si in orice situatie exista o latura pozitiva si una negativa, transformam problemele in provocari si esecurile in lectii, astfel incat sa devenim din ce in mai buni.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
De-a lungul timpului, am avut contracte cu nenumarate firme de curierat si niciuna nu este perfecta. In momentul de fata avem contracte active cu 4 firme de curierat, iar provocarea este sa pastram un echilibru intre costul livrarii si calitatea serviciilor.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Scopul nostru declarat, misiunea noastra, este sa ajutam oamenii sa fie mai sanatosi, iar site-ul este un instrument pentru asta. Idealul nostru este sa cream o comunitate cat mai mare si cat mai interactiva, careia sa  ii putem oferi cat mai multe informatii valoroase despre sanatate, in schimbul carora sa cumpere de la noi produsele necesare. In cifre, ne dorim sa pastram cresterea sustenabila de 20-30% fata de anul anterior.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply