Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

123

Lectia de Usability I – Concluzii si Castigatori

Iata ca ne aflam la finalul celei de a doua editii a concursului lunar menit sa ajute comerciantii online participanti sa invete mai multe despre comertul electronic si domeniile conexe.

Aceasta lectie s-a numit “Lectia de Usability I”, iar elementul de pe pagina pe care l-am avut in vizor a fost pagina de succes sau thank you page-ul.

Cu acest prilej, le multumim colegilor de la  Libris care ne-au oferit premii castigatorilor acestei editii.

In aceasta editie, din februarie 2018, pagina de succes a magazinelor inscrise a fost verificata sub forma unui mini audit care a tinut cont de urmatoarele criterii:

  1. Existenta informatiilor esentiale pe pagina (numarul de comanda, datele de contact, program de lucru și existența marcilor de incredere);
  2. Mesajul de multumire;
  3. Procesul after sell;
  4. Informatiile referitoare la contul de client;
  5. Promovarea continutului “vedeta”;
  6. Elementele de inovatie.

Participantii, in afara de 2 dintre ei care au fost exclusi din concurs pentru ca nu respecta legislatia nationala precum si termenii si conditiile comunitatii ECOMpedia, vor primi cat de curand, fiecare pe emailul cu care s-a inscris, punctajul obtinut si o serie de recomandari pentru a-si imbunatati pagina de succes. 

Castigatorii editiei cu numarul doi a concursului lunar ECOMpedia – Lectia de Usability I

  1. Gajdos Csaba, Kreativshop – Kreativshop.ro, 6.71 puncte
  2. Florin Gheorghe, CauciucuriJante.ro – CauciucuriJante.ro, 4.32 puncte
  3. Daniel Gorgan, Dango – Dango.ro, 4.25 puncte

Concluziile celei de a doua lectii, Lectia de Usability

Existenta informatiilor esentiale pe pagina (numarul de comanda, datele de contact, program de lucru și existența marcilor de incredere)

Conform studiilor in domeniu, pentru a avea rezultate pe termen lung, pagina de thank you a oricarui magazin trebuie sa contina cel putin patru elemente absolut esentiale: numarul de comanda, datele de contact, program de lucru și existența marcilor de incredere. Aceste elemenente ofera clientilor mai multa siguranta si automat sansa de a mai comanda creste considerabil. 

Aceste elemente este bine sa fie vizibile in primul ecran, acolo unde este principalul mesaj al paginii “Va multumim pentru comanda facuta”. Informatiile esentiale de care vorbim acum sunt ca o continuare a acestui mesaj final. Datele de contact trebuie sa fie vizibile langa acest mesaj: telefon, adresa postala, adresa de email. Programul de lucru poate fi trecut simplu in aceasta pagina sau puteti crea un text prin care sa le spuneti la ce sa se astepte de la voi, cand ii va contacta cineva si cine, cand va fi procesata comanda etc. 

Spuneam luna trecuta in Lectia de Facebook ca cel mai mare dezavantaj al magazinelor online este bariera de comunicare dintre client si magazin, lucru pe care nu il intalnim si in cazul magazinelor traditionale, de tip brick-and-mortar. Tocmai din acest motiv trebuie sa oferim clientilor siguranta cu orice ocazie.

Din cate am observat in urma jurizarii la extrem de putine magazine am intalnit toate cele patru elemente prezente. La unii nici numarul de comanda nu este prezent, lucru care induce confuzie in randul clientului. Iar la cativa dintre participanti, mesajul de multumire de tipul “Va multumim ca ati plasat comanda…” nu exista. 

Mesajul de multumire

Mesajul de multumire, atat cel afisat pe pagina de succes cat si mailul imediat urmator sunt elemente tratate cu ignoranta pentru unii si asta este din pacate un lucru destul de des intalnit la magazinele din tara noastra si nu numai. Alegem sa pastram mesajele standard, uneori chiar netraduse, deloc atractive, care nu starnesc nici un fel de emotie, cu informatii insuficiente.

De asemenea, mesajele sunt transmise pe un ton foarte corporativ care nu lasa pe client sa se apropie in nici un fel de brandul respectiv. O abordare mai prietenoasa poate face de multe ori minuni, iar call to action-urile nu prea exista. Putem profita de acest mesaj pentru a indemna clientul sa distribuie produsul, sa ne dea un feedback, sa ne dea like pe facebook sau orice altceva.

Procesul after sell

Asa cum spuneam si mai sus, pagina de succes este o mina de aur pentru procesul de after sell. Este practic primul contact cu noul tau client si locul perfect unde poti sa-i spui cateva tips&tricks despre folosirea produsului cumparat, sa-i arati ce sa faca in caz de probleme, sa ii inviti sa se aboneze la newsletter sau sa pui link-uri la forumuri sau un helpdesk si trebuie sa profiti din plin de acest avantaj.

Screenshot

Din pacate, nici la acest capitol magazinele noastre online nu prea exceleaza. 

Informatiile referitoare la contul de client 

Nu este un secret faptul ca ne-am dori ca fiecare client de-al nostru sa aiba un cont de client. Acest lucru are cateva avantaje atat pentru noi cat si pentru clientii nostri. Daca esti de acord cu aceasta afirmatie ofera-le clientilor care au comandat fara cont mai multe informatii despre beneficiile de a trece la urmatorul nivel si a-si realiza un cont de client. 

Screenshot

Promovarea continutului “vedeta” 

Promovarea contentului pe pagina de thank you este un adevarat mister pentru magazinele online romanesti. Un avantaj urias pe care il putem crea cu ajutorul paginii de succes este ca putem pune linkuri catre cel mai bun content al nostru (din blog: ghiduri, tutoriale, infografice etc), care ne vor crea o imagine de expert in domeniu in mintea clientului. Din pacate, nici macar unul dintre concurenti nu a incercat o astfel de abordare.

Elementele de inovatie

Inovatia este punctul la care stam foarte slab si in aceasta editie. Predominant gasim paginile standard ale platformelor CMS folosite la construirea magazinului care nu transmit nimic nou ci mai degraba care fac clientul sa iasa repede din aceasta pagina.

Cu putina creativitate poti oferi clientilor mai mult decat ofera ceilalti. Transforma o idee in ceva viral si fa dintr-o pagina simpla pentru client un adevarat portal care ajuta la retentia si chiar transformarea clientilor in clienti fideli.

Puteti citi mai multe despre ce ar trebui sa contina o Pagina Thank You aici, pe slideshare, incepand cu slide-ul 82:  https://www.slideshare.net/ltaloi/checkout-optimization-scoala-de-vara-de-comert-electronic-gpec-2013

Raspunde la aceasta intrebare