INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Veloteca.ro
Saptamana aceasta am aflat de la Cristian Schneider (foto, Managing Partner veloteca.ro) cum sta treaba in comertul online cu biciclete si accesorii. Acesta ne-a povestit despre site-ul lansat in 2008, pornit alaturi de 2 prieteni, despre cat de fideli le sunt clientii, de unde isi importa produsele, cati angajati are site-ul si cat de mare spera sa fie cresterea cifrei de afaceri anul acesta.
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Cristian Schneider: La inceputurile comertului cu biciclete din Romania, ne-am dorit sa dezvoltam un magazin nu numai cu marfa multa, buna si pentru toata lumea, dar sa fie si educativ pentru piata si industrie. Asa a aparut comparatia intre „veloteca” si „biblioteca”, un loc unde gasesti si informatie si distractie si educatie.
De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Promovam deja de ani buni, destul de mult, utilizarea bicicletei (prin intermediul asociatiei „Bate Saua sa Priceapa Iapa”) si era evident ca vom dezvolta o piata la nivel national. Motiv pentru care ne-am gandit sa lansam in paralel si o afacere care sa ne „motiveze” financiar si sa ne satisfaca dorinta de a trai inconjurati de biciclete si tot universul lor fantastic.
Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Am fost trei. Ne-am completat reciproc prin experienta si abilitatile fiecaruia.
Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Chiar daca am urmat Facultatea de Management, a trebuit sa fiu autodidact, cu ceva specializari de profil din mers.
Cum ati reusit sa strangeti bani pentru finantare?
In primul rand, am facut uz de resurse logistice si administrative cu care am venit fiecare de acasa, dar am avut fiecare economiile personale. Nu am plecat la drum cu o investitie mare, de anvergura, ci am castigat increderea partenerilor si furnizorilor prin profesionalism si pro-activitate. Si mult marketing.
V-ati lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ati depasit?
Barierele legate de mentalitatea cumparatorilor, cu privire la utilitatea bicicletei si la preturile modelelor actuale de biciclete. Barierele legate de mentalitatea comerciantilor, a concurentilor. Toate au fost si vor fi surmontate prin comunicare, dialog si optimism.
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Vii primul si pleci ultimul. Iei ultimul banii si dai primul cu matura. Ai din ce in ce mai multa incredere in tine. Sacrificiul iti lasa un gust bun. Schimbi lumea in bine putin, dar sigur. Greselile sunt asumate, ne ajuta sa invatam din ele. Atmosfera de lucru este calma, chibzuita, bazata pe energie pozitiva si, in aceste conditii, vii cu drag la munca. Insa nu prea dormi linistit noaptea, cand stii ca iar trebuie sa dai statului aproape tot ce ai agonisit cu onestitate…
Care este publicul tinta al site-ului?
Utilizatori de Internet, cu un stil de activitate foarte mobil, cu o viata foarte activa si cu resurse mediu-superioare, atat financiar cat si intelectual.
De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Avem foarte multe produse in stocul curent al magazinului si al depozitului, iar serviciile noatre de consultanta, pre si post-vanzare, sunt foarte apreciate. Marea majoritate a clientilor se intorc la noi, sunt fideli.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata de la noi si cum arata aceasta piata?
Suntem mai mereu cu un pas inainte… la produse si la categorii de produse, la comunicare si la marketing, la dimensiunea stocurilor si la diversitatea acestora. Piata de biciclete in Romania se dezvolta inca destul de haotic, este deja macinata de piata neagra. Dar am inceput sa ne implicam foarte activ in asociatia profesionala a comerciantilor de biciclete, fiind si fondatori, in cadrul careia aducem unele imbunatatiri climatului de afaceri „pe doua roti”.
De unde va cumparati produsele?
Ne bazam in general pe importuri proprii, din UE, pentru a putea asigura o calitate superioara a produselor, dar suplimentam si cu produse de la importatori locali. Din pacate, in Romania nu se produc biciclete sau accesorii pentru acestea.
Cati angajati aveti?
Suntem 10 angajati permanenti si avem mai multi colaboratori externi.
Cum va merge in perioada asta? Sunt vizitatori pe site? Dar vanzari?
Merge mai bine decat in alti ani in perioada iernii… dar poate conteaza si vremea foarte surprinzatoare pentru aceasta perioada. Vizitatori sunt destui, caci iarna oamenii au mai mult timp sa stea pe net. Cu toate acestea, afacerea noastra este sezoniera, vanzarile semnificative sunt in perioada aprilie-septembrie.
Ati participat la Black Friday-ul 2017? Cum au aratat, comparativ cifrele de BF si Craciun de anul acesta?
Pentru Bike Friday – Black Friday avem mereu cresteri si ne vom concentra pe acest program de la an la an mai bine. Dar de Craciun de obicei inchidem, caci in vacanta nu prea cumpara lumea biciclete sau echipamente.
Cum si unde va promovati site-ul?
Marca Veloteca este promovata atat online, cat si offline, pe mai multe canale, printr-un mix de marketing.
Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem si pagina pe Facebook, si pe Google+, si cont in Google MyBusiness, si cont pe YouTube. Nu toate sunt foarte active, dar vom creste foarte mult prezenta in viitor. Deocamdata le administram noi. Facem campanii platite pe FB, dar conversia nu este aici cea mai buna.
Aveti versiune de mobile?
Site-ul este responsive, dar mai avem de lucru la afisarea pe mobil.
Cum credeti ca veti incheia anul curent, in crestere fata de cel precedent, cu cat anume?
Speram pentru 2018 la o crestere cu 25% a cifrei de afaceri.
In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Pe termen lung, alegerea unor servicii de calitate de la furnizori de incredere duc la reducerea costurilor.
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Ne dorim sa ramanem nr. 1 in retail-ul de biciclete din Bucuresti si din tara, chiar daca suntem in concurenta cu marii retaileri multi-sport.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Dupa multe experimente ne-am oprit la un furnizor unic, traditional. Dar nu pentru ca ar fi cel mai bun. Este doar cel mai convenabil, raport bun la cantitate-pret, nu calitate.
Leave a reply