Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu ZiaFashion.ro

 

Magazinul online ZiaFashion.ro s-a lansat la jumatatea lui 2017 si a fost modificat de 3 ori pana acum, „pentru a oferi vizitatorilor si clientilor nostri o experienta cat mai placuta”, spune Mihaela Paraschiv (foto, Fashion Designer & Fondator ZiaFashion.ro). Aceasta ne-a povestit mai multe despre e-shop-ul axat pe bijuterii si accesorii handmade (coliere, cercei, bentite si agrafe de par), care vinde si cani decorate manual, in interviul de mai jos.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

 

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online
Mihaela Paraschiv: „Zia” este un nume feminin tipic dac, dar creeaza o identitate mai puternica alaturi de logo-ul nostru (care este inspirat din floarea vietii, simbol vechi, intalnit frecvent in cusaturile folclorice ale poporului nostru). Pentru noi, Zia Fashion nu este doar un business, ci o veriga care continua munca strabunelor noastre, de a crea frumusete in aceasta lume.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Zia Fashion este un vis din copilarie. Mai intai a fost doar o pasiune si imi placea nespus de mult sa creez hainute pentru papusile mele. Mai tarziu, in adolescenta, am realizat ca as vrea sa dezvolt si o afacere din pasiunea mea si sa aduc culoare, bucurie si zambete in vietile femeilor.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Sora mea, Georgiana Benescu, a fost cea care mi-a reamintit (in urma cu cativa ani) ce imi doresc cu adevarat de la viata. Pentru ca ii placea sa mestesugareasca tot felul de bijuterii, iar eu sau prietenele mele beneficiam de ele, intr-o zi, pentru ca avea prea multe in lucru, mi-a asezat in brate materialele, acul si ata si mi-a zis: „Poftim! Lucreaza si tu!”. Am fost sceptica, nu mai cususem de cand eram mica, insa mare mi-a fost suprinderea cand am vazut rezultatul. De atunci, m-am reindragostit si nu am mai putut renunta la ceva ce a devenit o parte din mine. Pe atunci eram in 2012 si lucram intr-o corporatie. Acum construim impreuna un brand romanesc, iar cu fiecare creatie careia ii dam viata, dorim sa ne inspiram si clientele sa radieze a culoare si veselie, precum accesoriul pe care il poarta.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Cu toate ca am terminat o facultate de profil economic, nu exista nicio materie care sa te invete cum sa fii antreprenor. In urma cu cativa ani am urmat niste cursuri de antreprenoriat, insa realitatea te invata cel mai mult. Practic, experienta ti-o construiesti singur. Urci, cazi, te lovesti si te ridici. Cand am inceput a trai pe propria piele ce inseamna un business, abia atunci am inteles ca din exterior se vede totul atat de frumos. Tot acum inteleg si de ce multi oameni renunta inainte de vreme. E nevoie de o determinare foarte puternica care sa te ajute sa depasesti toate obstacolele. Si cel mai important este mindset-ul. Sunt si multe beneficii, insa. Ca antreprenor esti fortat sa te dezvolti din toate punctele de vedere, ai o crestere mult mai rapida, deoarece te scoate din zona de comfort. Nu as mai reveni la statutul de angajat, chiar daca de multe ori tinzi sa crezi ca e mai caldut asa.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Practic am investit cat un salariu de-al meu. In acest business a fost necesar sa le iau pe toate pas cu pas si sa fiu autodidacta. Pentru ca nu aveam buget de dezvoltare, am invatat sa fac multiple meserii in acelasi timp. In scurt timp am reusit sa am vanzari cat sa pot reinvesti.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Cea mai mare bariera a fost lipsa bugetului pentru marketing. Acest lucru a incetinit foarte mult evolutia business-ului. Am identificat atunci oportunitatea de a ne lansa si pe alte marketplace-uri, care – in timp – ne-au crescut vanzarile. Mai ales in perioadele in care noi lucram la reconstructia magazinului online.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Cel mai mare avantaj este ca iti poti organiza timpul si in functie de prioritatile personale, lucru pe care il consider extrem de folositor, mai ales pentru femei. De asemenea, iti poti adopta propriul ritm de lucru, fara a mai fi stresata de deadline-uri. Un dezavantaj major este ca iti acapareaza tot timpul. Ajungi sa respiri si sa mananci business, cumva devine parte integranta din tine, mai ales cand afacerea este la inceput. Este ca un copil mic, care iti solicita toata atentia. Il iei si in concediu cu tine. Iar, la un moment dat, poate deveni destul de obositor, daca nu reusesti sa te mai si detasezi.

Care este publicul tinta al site-ului?
Femeile romantice, dar extrovertite, indragostite de frumos. Femeile care isi doresc sa iasa din anonimat si sa isi creeze tinute autentice, accentuandu-si astfel personalitatea. Si toti cei care doresc sa ofere un cadou unic si sa genereze o surpriza placuta si memorabila.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Accesoriile noastre poarta o amprenta diferita fata de ceea ce exista acum pe piata si se adreseaza femeilor care iubesc sa isi creeze tinute feminine si deosebite. Ele sunt realizate in serii mici, lucrate manual, cu mare atentie la detalii. Pentru noi, calitatea este foarte importanta, de aceea dorim sa ne consolidam o imagine a unui brand care pune accent pe satisfactia clientului.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Consideram ca este loc pentru toata lumea, important este sa ajungem la clientii care ne impartasesc aceleasi valori si gusturi. Un client ti-l fidelizezi usor daca ai un produs de calitate.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Avem productie proprie. Accesoriile noastre sunt lucrate de manute talentate si pasionate de frumos.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
In acest moment vindem prin propriul magazin online si cateva marketplace-uri din Romania.

Cati angajati aveti?
Consideram ca lumea are nevoie de o schimbare si observam ca trend-ul de a lucra pentru tine insuti este din ce in ce mai puternic. Asadar, am preferat sa fim printre novicii care sustin un nou model de business si ne-am limitat in a avea doar colaborari cu diverse firme (pentru servicii) sau liber profesionisti (care doresc sa lucreze de acasa). Astfel, oamenii se simt mai motivati, deoarece incaseaza in functie de cat lucreaza, iar noi am scutit multe cheltuieli cu spatiul de lucru, salarii si altele. Este un model care se pliaza foarte bine in randul femeilor, mai ales mamicilor cu copii mici. Iar astfel atingem inca un obiectiv pe care il avem in minte, chiar de pe vremea cand Zia Fashion era doar un vis.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna septembrie – n.r.)?
Fata de anul trecut, intr-adevar se resimte o scadere a vanzarilor, intrucat multe dintre accesoriile noastre sunt achizitionate de catre cliente pentru a fi purtate la evenimente speciale. Si, cum multe dintre acestea au fost anulate, evident ca am resimtit si noi asta. Insa nu atat de dramatic, pentru ca online-ul vinde acum mai mult ca niciodata. In acest moment nu putem spune daca vom incheia anul cu o crestere sau o scadere fata de 2019, diferenta nefiind atat de mare pana acum. Ne asteptam ca spre sfarsitul anului sa avem o crestere a vanzarilor.

Ati participat la Black Friday 2019?
Nu punem accent pe aceste reduceri si nici pe reduceri, in general. Preturile noastre sunt foarte accesibile, comparativ cu munca depusa pentru fiecare creatie in parte. Punem accent pe fidelizarea clientilor, oferindu-le un produs cu un design deosebit si de calitate, care nu se mai gaseste pe piata.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2019?
In perioada Sarbatorilor am avut cresteri de la an la an.

Cum si unde va promovati site-ul?
Pe retelele de socializare.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da. In prezent noi ne ocupam de pagina de Facebook si cred ca vom mai face asta o perioada de timp, pana vom reusi sa externalizam catre o agentie de marketing. Am facut si vom mai face si reclame platite. Pana acum, bugetul alocat a fost mai redus, dar intentionam sa redirectionam in promovare pana la 20% din profit.

Aveti versiune de mobile?
Magazinul nostru este construit pentru toate cele trei tipuri de device-uri: desktop, mobile si tableta.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
70% vin de pe mobile. Ne gandim ca restul de 30% provin, in special, de la clientii care lucreaza de pe un desktop si le este mai accesibil asa. Si eu plasez 90% dintre comenzi de pe mobil si este evident ca acesta este trend-ul.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Sfarsitul de an va fi decisiv.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Din fericire, la noi nu exista cheltuieli cu chirii sau salarii. De asemenea, nici depozitarea nu este o problema, deoarece produsele noastre ocupa foarte putin spatiu sau sunt realizate pe comanda. Prin conjunctura creata anul acesta, poate multi ar trebui sa regandeasca modelul de business, acolo unde este posibil.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Sa ajungem pe prima pagina in Google si sa avem tot mai multa vizibilitate.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Fiind la inceput, cu un volum de colete lunar nu tocmai substantial (pentru a avea o putere de negociere mai mare), preturile obtinute nu au fost tocmai in avantajul nostru si, evident, nici in al clientului. Asadar, o parte din pretul de livrare l-am suportat noi. Asta pana de curand, cand ne-am orientat catre o agentie de intermediere, care ne-a propus niste preturi mult mai rezonabile.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Dupa cum spuneam, in viitorul apropiat vom directiona o mare parte din venituri in promovare, pentru a fi din ce in ce mai vizibili in mediul online si a ne creste cota de piata. De asemenea, intentionam sa accesam si piata din Europa.

Leave a reply