Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu VioTopTravel.ro

Lansat in 2004, viotoptravel.ro vinde vacante in tara si strainatate, are sectiune de blog, canal de YouTube, pagini de Twitter, YouTube si Facebook si detine Marca de Incredere Trusted.ro. Stand de vorba cu Dorin Diuris (foto, General Manager viotoptravel.ro), am aflat ca site-ul s-a upgradat de 5 ori pana acum („Este o munca continua si totodata o obsesie a mea :)”), are si un frate mai mic (www.bookinglowcost.ro, care este practic o clona a viotoptravel.ro, tintit spre utilizatorii care vor oferte lowcost). Agentia a fost lansata de parintii lui si acum Dorin si sotia lui se ocupa de ea. Autodidact declarat, Dorin spune ca acum profitul creste anual cu 8 – 10% si ne-a explicat ce ofera in plus clientilor, intr-un domeniu in care concurenta este foarte mare. Descoperiti mai multe detalii interesante legate de comertul online cu vacante, mai jos.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

viotoptravel

ECOMpedia: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Dorin Diuris: Numele este ales de parintii nostri, o combinatie care vine de la Viorel si a fi in top.

De unde ti-a venit ideea de business?
In 2002, era cerere foarte mare pentru cazari la hotelurile din tara si multi turisti apelau la agentiile de turism pentru rezervari. Acum, din pacate, multi din ei fac rezervari pe portalurile mari din online, cu toate ca de multe ori preturile sunt mai mari ca la noi. Si tot atunci era cerere mare de biltee de avion.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Am facut Facultatea de Turism si Servicii, dar din pacate nu m-a ajutat cu nimic. Cea mai mare experienta am acumulat-o lucrand intr-o mare companie pe vase de croaziera, unde am invatat ce inseamna un sistem bine organizat si cu reguli stricte, care te obliga sa dai tot ce e mai bun din tine si sa fi cel mai bun la locul de munca. M-a invatat cum sa fiu organizat, cum sa lucrez dupa anumite standarde, cum sa lucrez dupa proceduri si sa o am etica de lucru. Dupa aceasta experienta de 11 ani, am decis sa raman acasa cu familia. Am descoperit marketing-ul online si m-am pus pe studiat. Mi-am dat seama ca acesta este viitorul si practic am luat-o de la zero, am fost in toata tara la tot felul de cursuri si seminarii, am fost de doua ori la scoala de vara GPeC, am participat anul trecut la concursul magazinelor online, am pus in practica tot ce am invatat, am cheltuit si pierdut multi bani, dar cel mai important este ca am acumulat experienta si au inceput sa sa arate si rezultatele.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare, a fost greu?
Ca sa putem sa ne dezvoltam pe online am investit sume mari de bani, care au provenit din profitul agentiei, practic am reinvestit totul ca sa putem sa progresam. An de an crestem profitul cu 8 – 10%. Este un efort permanent ca sa sustinem toate cheltuielile care sunt legate de tot ce facem pentru mediul online, care nu erau acum catva ani in bugetul nostru, deci a trebuit sa ne starduim sa vindem mai mult. Bineinteles ca vanzarile online ne-au ajutat mult in acest sens.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Primele probleme pe care le-am avut era ca nu intelegeam exact despre ce este vorba la un site, in ce consta promovarea, ce inseamna SEO, KW, prima oara am intrat in contact cu „baiatul de la bloc”, dupa care mi-am dat seama ca nu este solutia cea mai buna si am apelat la firme specializate, iar rezultatele au inceput sa apara. Toate cursurile si seminariile la care am participat si inca particip m-au ajutat enorm ca sa inteleg si sa evoluez in acest domeniu si sa stiu ce sa cer de la firmele cu care lucram.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
E simplu: ca angajat nu prea ai stres, lucrezi de la 9 la 5 si cam asta e. In schimb, cand ai propria afacere esti 24 ore disponibil, lucrezi fara sa te uiti la ceas, nu ai weekend, in vacante esti cu laptopul dupa tine, mintea este tot timpul conectata la business si esti intr-un continuu porces de invatare si imbunatatire personala si a afacerii.  Deci trebuie sa faci sacrificii ca sa ai rezultate de care poti sa fii mandru. Prietenii rad de noi ca in vacanta stam pe plaja cu laptopul si facem vanzari si vorbim cu turistii la telefon. Ne spun ca nu suntem normali si ca in vacanta trebuie sa ne relaxam. Au dreptate, dar noi asa ne relaxam, lucrand, este ca un drog, in orice minut liber ai lucrezi, inveti, studiezi, citesti.

Care este publicul tinta al site-ului?
Din statisticiile rezultate din campaniile de promovare, avem urmatoarele rezultate: 65% femei, cu familie si copii, intre 34 – 45 ani, din Bucuresti, Cluj, Timisoara, Iasi, Craiova, Brasov. Oricum turismul acopera cam toate varstele, toata lumea pleaca undeva intr-o vacanta.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Ne-am focusat mult pe usability, diversitate de oferte de la mai multi parteneri, tarife in timp real, asistenta pe chat, raspuns rapid la cererile de oferta, consiliere bazata pe experienta noastra in majoritatea destinatiilor turistice (pe care le-am si vizitat).

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata serviciilor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
In domeniul nostru concurenta este foarte mare, ofertele sunt aceleasi la toate agentiile, tarifele sunt la fel la partenerii cu care colaboram. Deci este greu sa te diferentiezi, iar cedarea din comisionul nostru ne poate duce la faliment pe termen lung. Ca sa fim diferiti de alte agentii de turism, incercam sa raspundem cat mai repede la o solicitare de vacanta, suntem dipsonibili pe telefon si chat pana seara, la orele 23:00, inclusiv in weekend, trimitem oferte pe WhatsUp si Facebook Messenger (chiar si pe SMS) si, in anumite situatii, putem sa oferim un tarif mai mic fata de alte agentii, daca sunt grupuri mai mari de turisti. 30% din vanzarile noastre se efectueaza seara intre orele 20:00 si 23:00, deoarece clientii sunt acasa si intra pe site sau ne trimit mailuri cu cereri de oferte.

De unde va cumparati pachetele de servicii?
Colaboram cu cei mai cunoscuti tour operatori de vacante din tara si strainatate, sisteme de rezervari internationale, companii aeriene, de transfer si asigurari.

Cati angajati aveti?
Cu totii suntem 7 si cautam sa ne extindem.

Cum va merge in perioada asta? Sunt vizitatori pe site? Dar vanzari?
Pentru noi, early booking (din noiembrie pana in martie) merge foarte bine, dupa aceea avem sezonul de vara din iunie – septembrie, cand sunt din nou vanzari mari pe ofertele last minute. In restul lunilor vanzarile scad.

Ati participat la Black Friday 2017?
Da, avem oferte speciale de Black Friday si avem vanzari foarte bune an de an.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de BF si Craciun de anul acesta?
BF a fost in crestere fata de anul trecut, de Craciun nu ne laudam in turism, clientii sunt preocupati de shopping si cadouri, nu de vacante.

Cum si unde va promovati site-ul?
Avem campanii pe Facebook pe mai multe destinatii turistice, la fel si pe AdWords, articole pe blog, postari pe social media, pagina de Facebook, remarketing, YouTube, Google+, Twitter, Instagram, LinkedIn, newsletter, campanii SMS, spoturi radio, bannere la diverse evenimente.

Cat de importanta este comunicarea pe Facebook si cat de mult investiti in ea?
Este foarte importanta pentru noi, informam utilizatorii cu postari despre destinatii turistice, diverse informatii, anumite oferte speciale etc. Avem campanii pe FB platite, noi administram pagina, campaniile le facem cu o firma specializata

Aveti versiune de mobile?
Da, punem mare accent pe varianta mobile, inca mai optimizam la ea, este mult de lucru, dar este important pentru ca 70% din trafic vinde de pe mobile. Orium pentru noi este avantajos ca utilizatorul sa intre de pe desktop, pentru ca oferle sunt mult mai usor de vizionat. In acest sens, incercam sa atragem cat mult trafic pe desktop. Traficul din mobile il convertim prin chat-ul care este mai tot timpul activ. De 4 ani avem si aplicatie mobile pentru iOS si Android cu ofertele din site, care ne aduce vanzari.

Cum credeti ca veti incheia anul curent, in crestere fata de cel precedent, cu cat anume?
In fiecare an ne-am propus (si am reusit) 10%, fata de anii precedenti. Anul acesta a inceput foarte bine, daca nu se intampla evenimente majore in lume, care sa afecteze turismul, vom face targetul si vom fi pe crestere.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Parerea mea este ca nu mai e valabila afirmatia ca online este mai ieftin decat offline. Este concurenta mare pe online in toate domeniile si, daca vrei sa ai vanzari online, trebuie sa investesti sume importante de bani si constant. Deci cheltuielile s-au marit, deoarece adunam costurile agentiei offline cu cele ale agentiei online, ca atare trebuie sa vindem si mai mult, ca sa le sustinem pe amandoua. Promovarea nu mai este ieftina deloc, iar un site performant costa. In acest moment, consturile legate de promovare si site sunt de trei ori mai mari decat cheltuielile legate de sediul offline.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Domeniul turismului este complet diferit fata de un e-shop, decizia de cumparare este mult mai lenta, de multe ori vanzarea se finalizeaza offline, telefonic sau la agentie, chiar si dupa cateva luni de search din partea utilizatorului si nenumrate schimburi de mailuri cu oferte diferite. Utilizatorii inca mai trimit mailuri cu cereri de oferte pe care le doresc, desi pe site la noi se poate cauta orice oferta in timp real si se poate rezerva si plati chiar si cu cardul. Utilizatorii nu au rabdare sa caute vacanta care o doresc, nu citesc atent ofertele, navigheaza haotic pe zite (stiu din Hotjar), am observat in general ca toti sunt foarte grabiti, ceea ce ma mira, mai ales cand alegi vacanta, trebuie sa-ti dedici timp ca sa reusesti sa gasesti ce iti doresti.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Vrem sa crestem vanzarile online, sa fim cat mai vizibili, sa ne pozitionam cat mai bine in cautari pe motoarele de cautare, sa optimizam cheltuielile de marketing si mentenanta site. Cu toate ca online este o lupta continua, lucram si imbunatatim site-ul continu, testam tot felul de campanii, invatam din esecuri si greseli. Targetul este sa fim printre cele mai accesate site-uri de turism din tara si profitam de faptul ca majoritatea agentiilor de turism nu sunt vizibile in mediul online si nu au resurse si cunostinte pentru a intra pe acest segment. In conditiile in care vanzarile online sunt in crestere de la an la an este obligatoriu sa luptam aceasta batalie cu toate fortele.

Raspunde la aceasta intrebare