INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu SaraTremo.ro
SaraTremo.ro a fost lansat in noiembrie 2018, dupa 6 luni de pregatire – „Ne-am pregatit mult inainte, ca sa fim siguri ca va fi un succes chiar din ziua lansarii”, povesteste Elena Andronic (foto, Director General saratremo.ro). Magazinul online vinde bijuterii si ceasuri, trimite comenzile la clienti in 24 de ore (indiferent de localitate), are planuri de viitor interesante si beneficiaza din plin de expunerea oferita de marketplace-urile pe care este prezent. Descoperiti mai multe in interviul de mai jos!
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Elena Andronic: „Sara” este un nume care imi place foarte mult. Daca as avea o fiica, sigur ar purta acest nume. E elegant si feminin. Am ales completarea „Tremo” de la cuvantul italian „tremor” – fiorul de emotie pe care il simti in momentele speciale. Vrem ca bijuteriile SaraTremo sa insoteasca pe fiecare in cele mai importante momente.
De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Sunt pasionata de ceasuri. Initial, am vrut ca SaraTremo sa fie un brand doar de ceasuri, apoi mi-am dat seama ca trebuie sa oferim o gama completa de accesorii, pentru a veni in intampinarea nevoilor clientilor nostri.
Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Am deschis primul meu business la 23 ani, eram inca la masterat. Am pornit la drum singura, insa am beneficiat de ajutorul unor oameni dragi mie, pe parcurs. Nu am avut o motivatie anume sa intru in lumea antreprenoriala – totul a decurs de la sine. Am avut intotdeauna o fire independenta si nu as putea avea un job clasic. Nu ma vad decat pe cont propriu.
Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Pregatirea mea din facultate a fost departe de educatia antreprenoriala. Tot ce stiu, am invatat singura. Sunt autodidacta. Cateodata am invatat pe propria piele, dar am mers inainte.
Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Banii pentru primul business au fost imprumutati de la fratele meu. Apoi, un business l-a sustinut pe urmatorul si lucrurile au mers de la sine. Am investit mult, in special in promovarea online.
Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Bariera de care m-am lovit la inceput (si de care ma lovesc si acum) este lipsa anagajatilor de calitate, care sa aprecieze eforturile mele, pentru ei si sa dea in schimb un minim de responsabilitate.
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Eu nu vad decat avantaje in a avea propria afacere, insa asta depinde de firea mea. Faptul ca eu decid ce fac cu timpul meu in fiecare moment este o rasplata mult mai mare, comparativ cu faptul ca muncesc mai mult decat daca as avea un job.
Care este publicul tinta al site-ului?
Initial, am targetat persoane intre 30-50 ani, cu venituri peste medie. Pe parcurs, am constatat ca sunt foarte multi tineri (de liceu, chiar) interesati de bijuteriile SaraTremo si, de asemenea, foarte multe persoane peste 50 ani care vor sa cumpere (pentru acestia, a trebuit sa simplificam foarte mult procesul de comanda online). In general, a fost o surpriza si pentru noi sa constatam ca sunt atat de multi barbati care cumpara bijuterii.
De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Clientul nostru nu cumpara doar o bijuterie. Cumpara o bijuterie ambalata intr-un anumit fel, livrata intr-un anumit fel, beneficiaza de anumite servicii de suport pre- si post-vanzare, beneficiaza de anumite reduceri si bonusuri. Vrem sa cream o relatie pe termen lung cu fiecare client al nostru. Scopul meu nu e sa inchei o vanzare acum si gata, ci sa ma asigur ca acel client se indragosteste de brand-ul SaraTremo si revine oricand vrea sa ofere un cadou special.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
In general, cu mici exceptii, bijuteriile comercializate la noi sunt aduse din China si Turcia. Placajul cu aur al acestora este de 1-2 microni grosime. Noi avem 80% din marfa din Brazilia si Thailanda. Placajul cu aur al bijuteriilor comercializate de noi este de 7-8 microni grosime si asta face diferenta. De asemenea, oferim ambalaje de calitate premium si un customer service foarte bun, zic eu.
De unde va cumparati produsele?
Avem furnizori interni si externi si construim o relatie foarte buna cu acestia, pentru a asigura cea mai buna calitate si cel mai mic pret pentru clientii nostri.
Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Site-ul propriu este cel mai important canal de vanzare si aici ne concentram eforturile, pentru a oferi calitate de exceptie la cel mai bun pret, insa nu neglijam nici marketplace-urile, care ne aduc un procent destul de bun din vanzari.
Cati angajati aveti?
Momentan, 2 persoane se ocupa de tot ce inseamna proces de achizitie si vanzare, insa planuiesc sa extind aceasta echipa. Am externalizat tot ce s-a putut externaliza, asa incat 2 oameni sa fie suficienti pentru lucrul in depozit in acest moment.
Cum va merge in perioada asta?
Sunt vizitatori pe site, sunt vanzari, suntem pe trend ascendent. De la lansare si pana acum, am mers doar pe trend ascendent.
Ati participat la Black Friday 2018?
Am participat, insa site-ul era abia lansat si scopul nostru pe atunci era sa castigam awareness mai mult decat vanzari.
Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2018?
Vanzarile de Craciun au fost mult mai bune decat cele de Black Friday, intrucat clientii incepusera deja sa afle despre brand-ul nostru.
Cum si unde va promovati site-ul?
Incercam sa testam tot ce se poate si pastram ce da rezultate. Pana acum, avem ROI bun pe Google Ads si Facebook Ads. In general, mizam pe promovarea online si mai putin offline.
Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem pagina de Facebook, consideram ca este foarte importanta. Investim timp, munca si bani in dezvoltarea ei. Am externalizat serviciul de administrare a acestei pagini si avem rezultate bune in promovarea ei. Ne intereseaza mai putin sa marim numarul de Like-uri si mai mult sa cream o baza de clienti fideli prin intermediul acestei pagini de socializare.
Aveti versiune de mobile?
Da, platforma pe care avem site-ul ne-a oferit o versiune functionala de mobile, suntem multumiti de cum functioneaza. Aproximativ 70% din comenzi ne vin de pe mobile, deci este un aspect foarte important pentru noi sa oferim o experienta excelenta clientilor cand vor sa comande direct de pe telefon.
Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Cu siguranta vom incheia in crestere si ne asteptam la cifre foarte bune.
In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
In primul rand, noi am constatat ca externalizand foarte multe servicii am economisit foarte multi bani, comparativ cu situatia in care am fi angajat oameni interni pentru respectivele activitati. In al doilea rand, bugetul de promovare trebuie analizat riguros. Acesta este cel mai mare cost pentru un business online si trebuie sa profitam de mijloacele de promovare gratuita pe care Internetul ni le ofera. Aici ma refer la prezenta pe marketplace-uri, pe noi ne-a ajutat la awareness. Platim comision per vanzare, insa expunerea valoreaza mult mai mult decat acel comision.
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Sigur, concurenta e consistenta si trebuie sa ne facem vizibili. Creativitate, munca si promovare – toate acestea trebuie aplicate in mod consecvent.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Initial, lucram cu o singura firma de curierat si mai aveam momente tensionate cu acestia. Acum, lucram cu 2 firme de curierat si este foarte bine asa: pe zonele unde sunt probleme cu un curier, livram cu celalalt si in acest mod ne asiguram ca ajung comenzile la clientii nostri in 24 de ore, indiferent de localitate.
Ce planuri de viitor aveti in online?
Ne axam pe diversificarea portofoliului de modele comercializate. In prezent, avem aproximativ 1.200 de modele de bijuterii si vrem sa crestem aceasta cifra cu modele din gama premium si luxury. De asemenea, intentionam sa cream o linie proprie de accesorii de tipul portofele, curele, cravate, ochelari de soare, poate si parfumuri. Nu excludem nici varianta de a ne extinde business-ul offline. Planuri sunt, idei sunt, speram intr-o stabilitate economica si politica, pentru a avea mediul prielnic de dezvoltare.
Leave a reply