Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

5 strategii de marketing si de pret, pentru magazinele online, de Craciun

Este sezonul Sarbatorilor (si momentul potrivit pentru a genera o tona de venituri suplimentare pentru magazinul tau online). Dupa graba de Black Friday si Cyber ​​Monday, s-ar putea sa simti ca lumea comertului electronic incetineste. Dar nu este asa. De fapt, si mai multi oameni se pregatesc sa cheltuiasca bani chiar pana de Craciun. Pentru a avea sansa la noi venituri in aceasta perioada festiva, trebuie sa te asiguri ca site-ul si stocul tau sunt in stare excelenta. De asemenea, sa ai cele mai bune preturi, stabilite pe baza unui software de pret. In acest articol, iti vom oferi 5 strategii de Craciun pe care le poti utiliza pentru a te asigura ca atunci cand vine vorba despre cadourile de sub brad, singurul pe care il desfaci este profitul. Ho ho ho!

Pregateste-ti site-ul
Primul lucru pe care trebuie sa il faci pentru a te pregati de Craciun este sa te asigurati ca site-ul tau este pregatit pentru tot traficul suplimentar care se va strange in aceasta perioada. Mai mult decat atat, trebuie sa te asigurati ca site-ul arata bine si este usor de navigat. Pune-te in pozitia clientilor tai. Cand cauti un cadou pentru o persoana draga sau un prieten, vrei sa intri pe un site care se blocheaza constant, scoate la intamplare articole din cos sau – mai rau – nu te lasa sa platesti? Evident ca nu.

Asadar, asigura-te ca ai un magazin online pregatit pentru traficul marit, pentru a te plasa in liga digitala in fata concurentei. Ce poti face este sa te asigurati ca site-ul este mobile-friendly. Multi cumparatori din aceasta perioada vor face o mare parte din cumparaturi chiar pe smartphone. Daca trebuie sa mareasca imaginile si sa scroll-eze pe site pentru a gasi mai multe detalii despre produsele dorite, probabil vor prefera site-ul unuia dintre concurentii tai.

Graficul de mai sus iti arata cresterea comertului electronic mobile si modul in care se estimeaza ca va creste acesta de-a lungul anilor. Asta inseamna ca este timpul sa iti optimizezi site-ul pentru dispozitive mobile. Si ca trebuie sa te gandesti si la viteza de incarcare a acestuia. Poti utiliza un instrument Google pentru a afla rapid cat de repede ti se incarca site-ul. Introdu adresa URL a acestuia si vei obtine o serie de informatii.

Oferte de Craciun
Cand vine vorba despre Craciun, oamenii cauta oferte specifice. Oferte pe care le poti afisa pe homepage-ul propriu sau pe o pagina nou-creata, special pentru Craciun. Asta face Amazon, adunand acolo o serie de cadouri diferite, potrivite pentru clientii lor. Avantajul Amazon si a gamei largi de produse vandute este ca ofera clientilor sansa de a segmenta clar tipurile de produse pe care le doresc. De exemplu, poate cauti cadouri pentru copii si sa ai un buget de maxim 10 $. Daca ai selecta acest criteriu, vei vedea doar produsele cele mai relevante pentru tine. Pentru a crea oferte de Craciun, nu trebuie doar sa creezi o pagina intreaga si sa iti puneti produsele acolo, poti crea oferte si reduceri specifice Craciunului.

In aceasta perioada festiva, site-ul I Want One of Those foloseste un banner mare pe site-ul propriu. Isi pastreaza elementele de brand, dar au adaugat decoratiuni tematice de Craciun in imagine. De aceea, nu pare deloc ciudat ca au oferte de Craciun. Desi oamenii vor sa cheltuiasca bani in perioada Sarbatorilor, acestia isi dau seama clar cand companiile incearca sa ii stoarca de bani. Deci asigura-te ca ofertele tale de Craciun sunt reale si conforme cu brand-ul tau.

Politica de retur extinsa
Exista un numar de oameni care vor cumpara cadouri de Craciun in ultima clipa. Exista, de asemenea, un numar de oameni care vor fi prea pregatiti si isi vor cumpara cadourile doarte devreme. Majoritatea magazinelor online ofera o perioada fix de zile in care clientul poate returna produsul cumparat: de obicei, aceasta este de 30 de zile.

Dar ce se intampla cand un client cumpara ceva la inceputul lunii noiembrie, dar acest cadou nu va fi primit si deschis decat pe 25 decembrie? Daca persoanei in cauza nu ii place obiectul si data returului a trecut, asta nu ii va pica bine deloc. Deci gandeste-te la extinderea politicii de retur. De asemenea, retine ca, de obicei, oamenii nu se gandesc la retururi decat la cateva zile dupa ce a trecut perioada Sarbatorilor, asa ca, daca poti, extinde cat mai mult perioada de retur.

Debenhams are o pagina speciala pe site-ul lor, care explica politica de retur clientilor. Acolo se precizeaza clar de cand poti incepe sa cumperi si in cat timp poti returna, perioada de retur fiind una foarte generoasa.

Social media
Social media este o mina de aur cand vine vorba de comertul electronic si cu atat mai mult cand vine vorba de vanzarile online de Craciun. Oamenii folosesc social media pentru a descoperi lucruri noi, a se conecta cu prietenii si – mai nou – pentru a cumpara de la brand-urile lor preferate. Daca iti structurezi corect strategia sociala de Craciun, vei avea un avantaj mare in atragerea de public nou. Stim cu totii ca brand-urile mari cheltuie mii de dolari p reclamele lor de Craciun si asta pentru ca sistemul functioneaza.

Sa luam, de exemplu, clasica reclama video de Sarbatori a celor de la John Lewis. Pana in prezent, aceasta a fost urmarita (pe YouTube) de peste 11 milioane de ori. Numar care nu include persoanele care au vazut-o la TV sau au share-uita-o pe alte platforme. Asta se intampla pentru ca John Lewis creeaza intotdeauna un sentiment de anticipatie in jurul reclamei lor sezoniere, incat oamenii au inceput sa astepte proactiv lansarea acesteia. Faptul ca retelele de socializare se bazeaza pe sharing inseamna ca, daca poti crea un clip potrivit pentru magazinul tau digital, de Craciun, vei avea doar de profitat.

E-mail-uri
S-ar putea sa ai diverse strategii in lucru, pentru a atrage public nou in magazinul tau virtual, in perioada Sarbatorilor. Totusi s-ar putea sa nu-ti dai seama ca ai la indemana o oportunitate neexploatata: lista de e-mail-uri a abonatilor tai. Lista ta de e-mail marketing este, cel mai probabil, formata din persoane care au cumparat deja un produs de la tine. Prin urmare, o poti folosi pentru a-ti spori vanzarile.

Postable se bazeaza pe faptul ca toata lumea primeste un cadou la Craciun si incearca sa genereze vanzari suplimentare dupa Craciun. Face asta folosind lista de e-mail-uri ale clientilor actuali, pentru a-i convinge sa cumpere un pachet de felicitari de multumire, pentru persoanele care le-au cumparat cadouri de Sarbatori. Si aceasta abordare functioneaza. Daca esti deja client Postable, le intelegeti brand-ul, viziunea si preturile. De asemenea, ai primit deja cadouri, deci de ce sa nu cumperi un pachet de felicitari pentru a-ti arata recunostinta?

Scapa de obstacole
Am mentionat deja cat de important este sa te asigurati ca site-ul tau functioneaza bine, cu viteza si fara nicio eroare. Dar acesta nu este singurul lucru care poate provoca frictiuni inutile. Stii si ca multi clientii sunt predispusi sa cumpere pe mobile. Si care este unul dintre cele mai frustrante lucruri apropo de cumparaturile pe smartphone? Introducerea detaliilor cardului bancar, evident: incerci sa introduci toate detaliile proprii (cu exactitate), dar ecranul este minuscul si campurile respective sunt si mai mici.

O modalitate de a contracara acest lucru este aceea de a permite oamenilor sa plateasca prin intermediul Apple Pay sau un echivalent Android. Unele persoane au deja datele bancare stocate in telefon si, astfel, efectuarea unei plati devine la fel de usoara ca atingerea ecranului cu un deget. Daca poti elimina cat mai multe obstacole, vei creste sansele de achizitie pentru cat mai multi vizitatori.

In exemplul de mai sus, poti vedea ca acest brand permite clientului sa plateasca prin Apple Pay sau PayPal. Oferind clientilor mai multe optiuni de plata, cresti sansele de succes. Mai ales ca, atunci cand navigheaza pe telefon, este posibil ca unii clienti sa nu aiba cardul cu ei. Prin urmare, isi spun ca vor reveni mai tarziu pe site-ul tau, dar stim cu totii cat de usor vor uita sa faca asta…

Concluzii
Campania ta de Craciun este, probabil, una dintre cele mai importante parti ale strategiei tale e-commerce, asa ca in niciun caz nu trebuie lasata pentru ultima suta de metri. Pregateste-te din timp, provoaca-ti publicul cu preturi dinamice si ofera-ti cele mai bune sanse de a genera vanzari. Doar Craciunul este sarbatoarea cadourilor, nu? Tu ce strategii folosesti pentru a te asigura ca vinzi bine de Craciun? Spune-ne intr-un comentariu, mai jos.

Leave a reply