Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu ReviVit.ro

 

ReviVit.ro a aparut in martie 2018 „si a fost rezultatul a cateva luni bune de munca. Imi amintesc si acum primele zile cand, dupa ce am avut deschiderea, asteptam sa intre comenzile. Si asteptam… 🙂 Acum, uitandu-ne in urma, ne dam seama ca pe atunci eram precum acul in carul cu fan. Acum am mai crescut un pic, dar mai avem inca mult de muncit”, povesteste Adriana Horvat (foto, Co-fondator ReviVit.ro). Aceasta ne-a dezvaluit ca se ocupa de e-shop-ul (axat pe remedii naturiste, vitamine, suplimente, uleiuri esentiale, produse de ingrijire, cosmetice, produse pentru mame si copii) impreuna cu sotul ei si ca si-ar dori sa vada ca in tara noastra exista mult mai multe solutii si ajutor pentru micii intreprinzatori.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Adriana Horvat. Aici am avut multe discutii si variante. Am cautat inclusiv sugestii de nume pe Internet, sunt multe tool-uri care ofera asa ceva. Am incercat sa facem combinatii de cuvinte care sa reprezinte ceva si sa aiba legatura cu domeniul ales si, pana la urma, sotul meu a venit cu numele „ReviVit”, adica revitalizare/revigorare prin vitamine. Ni s-a parut si un nume usor de retinut, asa ca am ramas la el.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Eu am mai avut un business acum mai bine de 15 ani, in offline, pentru o perioada foarte scurta de timp. Nu pot spune ca avem un model in domeniu. Pur si simplu am vrut sa incercam si varianta de antreprenoriat si sa vedem daca iese ceva. In plus, acum foarte multi ani am inceput sa folosesc si sa am incredere in produsele naturiste, in suplimente. Am testat multe suplimente (pentru ca am avut nevoie) si au functionat tot timpul. Asa ca nu promovam ceva doar pentru a vinde, ci pentru ca chiar credem in produsele pe care le oferim pe site-ul nostru.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Am cochetat cu aceasta idee mai multa vreme (impreuna cu sotul meu) si, pana la urma, a aparut momentul potrivit (cand sotul meu era intre joburi) si am zis: „Hai sa o facem acum. Daca acum nu e momentul, nu va mai fi niciodata”. Si asa am pornit impreuna si pe acest drum, care nu parea asa de greu la prima idee/vedere. 🙂

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Eu am terminat stiinte economice, iar sotul meu vine cu experienta in vanzari si customer service. Dar am avut (si avem in continuare) foarte multe de invatat, mult mai multe decat am crezut ca va fi cazul, cand am inceput.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Investitia a fost modesta, din surse proprii. Am inceput cu doar 39 de produse pe site, pe care le aveam si in stoc fizic. Pe parcurs, am schimbat putin strategia si, pe masura ce am crescut numarul de poduse, ne-am dat seama ca, pe langa faptul ca nu avem un spatiu asa de mare sa tinem atatea produse, nici nu stiam ce produse au trecere. Asa ca acum avem peste 1.000 de produse la vanzare, dintre care o parte sunt in stoc fizic, iar o parte sunt in stoc la furnizor. Din fericire, timpul de aprovizionare este foarte mic si astfel reusim sa livram la clienti destul de repede.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Au fost destule bariere, nu insurmontabile, dar care ne-au dat batai de cap. Neavand experienta in online, a trebuit sa invatam cam totul de la zero. Noi ne ocupam de tot, inclusiv de contabilitate si marketing. In primul an, nu cred ca a fost weekend in care sa nu lucram, invatam. Pentru un business relativ mic, ca al nostru, este greu sa obtii preturi bune la orice. Si, in plus, nu exista prea multe facilitati pentru firmele mici, care nu au prea multi bani. Probabil din cauza asta sunt foarte multe firme care se deschid si, in cateva luni, se inchid: pentru ca nu prea obtin ajutor de niciunde si profitul nu vine peste noapte. Am fost intrebati deseori, dupa doar cateva luni de la deschidere, daca avem profit. Mda. Daca ar fi asa de usor, cred ca toti am fi antreprenori. 🙂

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Un mare avantaj ar fi faptul ca ai mai multa flexibilitate si oarecum esti stapan pe propriul tau timp. Spun oarecum, pentru ca atunci cand esti angajat, in momentul in care ai plecat acasa de la job, ai terminat cu jobul pe ziua respectiva, iar mintea ta se poate concentra pe altceva. In timp ce, atunci cand ai propria afacere, iti poti face programul cum vrei tu, dar nu mai exista acea separare clara intre job si restul vietii tale. Cand ai propria afacere, mintea iti sta acolo cam mare parte din timp, pentru ca incerci sa gasesti solutii, faci strategii in minte si verifici tot timpul site-ul, conturile de publicitate si social media.

Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul tinta este in mare parte format din femei. Avem clienti si din randul barbatilor, dar majoritatea interesului pentru site-ul nostru vine din randul sexului feminin, de orice varsta si indiferent de venit. Avem produse pentru toate buzunarele.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
In primul rand, pentru ca suntem onesti si ne pasa de clienti. Avem un serviciu foarte bun de relatii cu clientii si chiar daca profitul este important, pentru ca din asta traim, nu este mai important decat sa fii sincer cu cel care cumpara sau vrea sa cumpere de la tine. Nu am putea recomanda niciodata un produs unei persoane daca stim sigur ca nu i se potriveste si nu o ajuta cu nimic. In al doilea rand, am incercat sa reducem costul de transport cat mai mult si sa suportam noi o parte din el, pentru ca stim cat de important este in procesul de cumparare si, pana la urma, nimeni nu isi doreste sa cumpere un produs cu 15 lei si sa dea 25 de lei pe transport.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Cred ca am raspuns mai sus la aceasta intrebare, in cea mai mare parte. Piata de produse de sanatate si produse de ingrijire este in crestere de multi ani, dar inca sunt foarte multe persoane care nu au incredere sa cumpere online sau cumpara de pe platforme/magazine foarte cunoscute (chiar daca poate preturile uneori sunt mai mari). Potentialul de crestere este mare si speram ca tot mai multa lume sa se orienteze inspre online, mai ales in conditiile actuale.

De unde va cumparati produsele?
Colaboram cu cativa distribuitori mari din Romania, de la care ne aprovizionam. Am avut cateva contacte si direct cu unii dintre producatorii locali, dar am fost dezamagiti de lipsa de flexibilitate si de serviciile care nu s-au ridicat la asteptarile noastre.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Principalul canal de vanzare este site-ul nostru, dar vindem si pe marile platforme de vanzari din Romania.

Cati angajati aveti?
2 angajati, adica eu si sotul meu. Sotul meu se ocupa doar de magazin, in timp ce eu incerc sa ajut cu tot ce pot, in special pe partea de promovare, eu avand si alt job. Speram ca in curand sa reusim sa obtinem ceva ajutor, prin externalizarea unor servicii, cum ar fi contabilitatea.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna iunie – n.r.)?
Am avut o crestere foarte mare in martie, cand a inceput toata nebunia cu pandemia si toata lumea cumpara orice. Pe urma, din aprilie, lucrurile s-au mai calmat, avem vizitatori pe site si vanzari, dar tot timpul este loc de mai bine.

Ati participat la Black Friday 2019?
Da, am participat.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2019?
Am avut vanzari un pic mai mari in perioada Sarbatorilor de iarna.

Cum si unde va promovati site-ul?
Ne promovam prin Facebook Ads, Google Ads, site-uri de comparare preturi, precum si pe paginile de social media.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, avem pagina de Facebook si de Instagram. La inceput, ne-am facut si pagina pe Pinterest, si Twitter, dar a trebuit sa ne concentram, in cele din urma, pe cele mai importante platforme pentru noi, pentru ca intretinerea paginilor de social media poate deveni un job full-time, iar pentru noi gestionarea timpului in mod eficient este o prioritate. Este foarte important sa fii prezent in social media. Oamenii isi amintesc de tine in fiecare zi, pentru ca iti vad postarile, capata incredere in brand-ul tau si, pana la urma, se decid sa cumpere. Eu sunt responsabila de administrarea paginii, astfel ca administrarea ei nu ne costa bani, doar timpul meu.

Aveti versiune de mobile?
Da, bineinteles.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Mai mult de jumatate dintre comenzi vin de pe mobil.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Estimam o crestere de 300% fata de anul trecut. Cel putina asa arata cifrele pana in momentul de fata si asta e si obiectivul nostru.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Asa cum facem noi: facem totul singuri. Nu am externalizat nimic pana acum, ceea ce inseamna costuri mai reduse. Dar, pe termen lung, nu este o strategie tocmai benefica. Daca externalizezi anumite servicii, iti ramane timp mai mult pentru dezvoltare, promovare. Pana la urma, trebuie sa gasesti un echilibru care sa fie benefic pentru tine si pentru business-ul tau.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Cred ca cele mai mari provocari vin din faptul ca nu exista prea mult sprijin pentru firmele mici, indiferent ca activeaza in online sau offline. Nu poti sa negociezi preturi sau sa obtii discount-uri foarte mari, pentru ca nu ai volume prea mari, la inceput. Si – automat – ori ai preturi mai mari si nu esti foarte competitiv, ori ai preturi OK, dar ai un profit foarte mic. Toate astea iti incetinesc cresterea si, daca nu esti perseverent si optimist :), nu rezisti prea mult pe piata. Daca vrei sa apelezi la o agentie de marketing, ca si firma mica, cu capital propriu, e cam dificil,  pentru ca preturile sunt foarte mari. Daca vinzi pe platforme de vanzari dedicate, care iti aduc vanzari mai multe, o faci mai mult pentru cash flow, pentru ca profitul e nesemnificativ. Asadar, ar trebui sa existe in Romania mult mai multe solutii si ajutor pentru micii intreprinzatori.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Nu prea am avut probleme deosebite sau prea multe. Am avut un contract la inceput de drum cu o firma de curierat, dar datorita volumului mic de vanzari din primele luni au incetat colaborarea cu noi. Am incheiat alte contracte cu alte firme, in schimb, si acum suntem relativ OK. Am fost contactati si de o platforma online care reuneste mai multe firme de curierat, cu preturi bunicele, si colaboram cu ei destul de bine. Un lucru care imi vine acum in minte si care este recent: se intampla, uneori, ca un curier sa nu livreze (din diverse motive, pe care doar el le stie) si sa treaca in sistem ca a fost refuzat coletul. Noi insa tinem legatura cu clientii si intervenim la firma de curierat, in astfel de situatii. Per total, putem spune ca suntem multumiti de firmele cu care colaboram.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Vrem sa ne diversificam si sa crestem oferta de produse, sa ne mutam intr-un spatiu mai mare si sa incepem un blog.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply