Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

MerchantPro, la 6 luni de pandemie: valori de +64% ale comenzilor magazinelor online

 

Contextul pandemiei COVID-19 a redefinit segmentul e-commerce, ducand la o crestere accelerata in numarul si in valoarea comenzilor online. La nivelul celor peste 1.500 de magazine din Romania active pe platforma MerchantPro (platforma locala SaaS de e-commerce), cresterea valorica din cele 6 luni de pandemie se ridica la 64%. In aceeasi perioada (martie-august 2020), numarul comenzilor a crescut cu 50%, transmite compania, intr-un comunicat de presa.

Perioada de debut a starii de criza, marcata de lunile de restrictii si de distantare sociala, a adus cresteri mai mari, insa dinamica pozitiva s-a mentinut si dupa relaxarea restrictiilor. Astfel, la nivelul lunilor de vara iunie-august 2020, s-a observat o crestere valorica de 52% YoY, iar valoarea tranzactiilor a crescut, in august, cu aproximativ 35% fata de perioada similara din 2019. O crestere de 30% s-a inregistrat si in numarul comenzilor plasate pentru magazinele care functioneaza pe platforma.

„Perioada aceasta a adus o schimbare clara in comportamentul de consum al romanilor, dar si in abordarea de business a antreprenorilor. Este clar ca digitalizarea a reprezentat mai mult decat o solutie de moment. Multi antreprenori au reusit sa deschida noi oportunitati si directii de business. Eficientizarea proceselor si in anumite cazuri reducerea costurilor – prin trecerea pe online – au contribuit, de asemenea, la o stabilizare pentru acestia intr-o perioada extrem de volatila”, explica Arthur Radulescu (foto, CEO Merchant Pro).

Perioada a marcat si schimbari in zona domeniilor active pe platforma. Astfel, initial a crescut interesul pentru zona produselor de consum necesare (alimente si curatenie). Apoi, interesul romanilor a mers si catre zona magazinelor cu servicii si produse din segmentul Home & Deco, Bricolaj si Produse pentru casa. Magazinele de pe segmentul Fashion au luat avant in perioada de vara, pe fondul reducerilor sezoniere, schimbarii anotimpurilor si inceperii scolii.

„La inceputul acestei perioade s-a crezut ca odata cu iesirea din starea de urgenta este posibil sa se revina la comportamentul obisnuit si sa se inregistreze cresteri mai mici sau chiar scaderi in online. Dimpotriva, zona de online a continuat sa creasca. Observam ca aceasta noua predilectie pentru online – atat din partea furnizorilor de produse si servicii, cat si a clientilor finali – se mentine si nu da semne ca reorientarea aceasta este una temporara. Practic, aceasta schimbare de comportament ar fi avut loc, intr-un context normal cu dinamica anuala de 15-20%, in circa 3-4 ani”, a mai precizat Arthur Radulescu.

Pentru perioada septembrie-decembrie, reprezentantii MerchantPro estimeaza mentinerea acestui trend ascendent, dar si o crestere in numarul de magazine online. MerchantPro a terminat 2019 cu o cifra de afaceri de 500.000 €, in crestere cu 15% YoY. In primele 6 luni din 2020, cresterea afacerilor MerchantPro a fost de 25%.

Leave a reply