Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Power-Cube.ro

Power-cube.ro a fost lansat in martie 2016 si vinde online multiplicatoare pentru prize, prelungitoare, cabluri HDMI si USB, difuzoare si veioze, fiind distribuitor oficial al celor de la Allocacoc. Constantin „Dinu” Marza (foto, Owner&Manager Power-cube.ro) ne-a introdus in culisele afacerii sale si ne-a povestit cum a pornit afacerea de la un produs vazut pe aeroportul din Amsterdam, cum sta la capitolul Facebook si versiune mobile, cum arata publicul lui tinta si ce planuri de extindere online are.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!


ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Constantin „Dinu” Marza: Numele site-ului reprezinta denumirea principalei game de produse comercializate. A fost gandit initial ca un site de produs, dar a evoluat apoi in directia unui magazin online care reuneste produsele complementare ale aceluiasi producator (allocacoc.com).

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Mai degraba intamplator. Am vazut unul din produse pe aeroportul din Amsterdam si i-am scris producatorului, spunandu-i ca sunt interesat sa le distribui in Romania. Nu aveam experienta in domeniul distributiei si niciun model concret, dar mi-am zis ca nu poate fi prea complicat. Avem o mica firma de web si m-am gandit ca fac repede un site si vedem ce-o sa iasa.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Nu eram la primul proiect antreprenorial, aveam deja cativa ani de experienta. Produsul a fost factorul determinant, mi-a placut si am zis sa incerc. Am pornit singur, ulterior am avut un asociat, iar acum sunt din nou singurul asociat.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Nu am avut studii de specialitate si nicio pregatire extrascolara specifica. Eram familiarizat cu aspectele contabile ale unui business si, in general, increzator ca nu poate fi asa complicat sa cumperi de la un producator si sa vinzi la clientul final.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Nu a fost o investitie semnificativa. Am inceput cu comenzi mici, de cateva sute de euro, pe care le puteam sustine din cash-flow-ul celuilalt business. Site-ul l-am facut cu echipa proprie, iar costurile initiale de promovare erau de ordinul a 200-300 €/luna, relativ usor de sustinut. Pe masura ce volumele au crescut, a devenit un pic mai dificil, pana in momentul in care am reusit sa obtin un termen de plata de la producator. Ulterior, m-am folosit si de o linie de credit, necesara mai mult din cauza unei lipse de disciplina financiara.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Principala dificultate de care ne-am lovit a fost aceea de a ajunge la clientii revanzatori. Desi power-cube.ro este un site de retail pentru consumatorul final, firma face si distributie. Fiind mica si la inceput, nu reuseam sa fim „bagati in seama” de marii retaileri. Ulterior, firmele mari de distributie, deja prezente in marile lanturi, au listat si ele produsele, ceea ce ne-a determinat sa ne indreptam spre alte segmente: promotionale, magazine independente, decoratiuni interioare, etc.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
E o discutie fara sfarsit si, in esenta, subiectiva. Imi place flexibilitatea si libertatea de a alege ceea ce vrei sa faci. Pe de alta parte, nu ai confortul unui venit stabil si, daca e sa fii sincer cu tine, raportul dintre stres/efort si venit nu este neaparat mai bun decat in cazul in care ai fi angajat. Multi dintre noi suntem un soi de „antreprenori de buzunar”, in sensul ca pornim la drum cu o idee mai mult sau mai putin coapta, fara sa avem o strategie foarte clara. Este scuzabil la inceput, dar daca dupa cativa ani nu ai un minim plan cum sa ajungi la o cifra de afaceri de 1.000.000 €/an, nu ai facut mare branza. Nu, nu am nici eu planul asta.

Care este publicul tinta al site-ului?
In acest moment site-ul nu este promovat activ, asa ca nu tintim direct o anume categorie. Initial am presupus ca IT-istii vor fi clientii de baza, dar am fost surprinsi sa descoperim ca avem un public mult mai divers, care include persoanele pasionate de decoratiuni interioare si iubitorii de design. Surprinzator pentru noi, o mare parte din publicul nostru e format din femei.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Ar trebui sa cumpere produsele noastre pentru ca au un raport pret/calitate foarte bun si un design deosebit. Ar trebui sa le cumpere de la noi pentru ca le cumpara la pretul de lista recomandat de producator (exceptand, evident, promotiile), pentru ca avem livrare rapida, la un pret corect si pentru ca, in rarele ocazii cand un produs trebuie schimbat in garantie, se intampla simplu si fara conditionari.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Pentru clientul final, oferim garantia lucrului cu un importator direct si oficial al produselor. Pentru clientii revanzatori sau integratori, incercam sa intelegem nevoile sau proiectul si suntem dispusi sa fim flexibili, pentru a gasi solutia care sa functioneze. Nimic special in ce am zis, probabil ca asta face toata lumea, noua poate ne iese ceva mai bine.

De unde va cumparati produsele?
Produsele pe care le comercializam le cumparam direct de la producator (suntem distribuitor oficial al acestuia). Serviciile necesare desfasurarii activitatii (curierat, promovare, etc.) le cumparam din recomandari sau cerand oferte potentialilor furnizori.

Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
Pentru segmentul de retail, site-ul este principalul canal de vanzare, urmat de marketplace-uri. Participam ocazional la targuri.

Cati angajati aveti?
Sunt eu si un angajat. Avem norocul unui furnizor cu depozit in Europa (Olanda) si al unui transportator rapid si flexibil, ceea ce ne reduce mult din complicatiile logistice.

Cum va merge in perioada asta?
Volumele de pe site nu sunt senzationale, dar nu acolo este focusul nostru acum. Marketplace-urile, pe de alta parte, inregistreaza cresteri YoY semnificative. Anul acesta ne concentram mai degraba pe zona de distributie. Ultimele 3-4 luni din an sunt deosebit de pline pe zona de promotionale. Pentru retail, mai degraba noiembrie si decembrie.

Ati participat la Black Friday 2018?
Da.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2018?
Cred ca sunt la egalitate. Nu am reusit pana acum sa gasim o solutie foarte eficienta pentru Black Friday – avem vanzari, dar nu reprezinta o cifra impresionanta.

Cum si unde va promovati site-ul?
In acest moment nu derulam nicio campanie de promovare. De obicei, Facebook Ads si AdWords (Google).

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem o pagina de Facebook, dar nu ne mandrim cu ea. Suntem cam neglijenti vizavi de social media.

Aveti versiune de mobile?
Avem un site responsive, dar este deja usor invechit si performanta pe mobil nu este ideala. Suntem in procesul de a-l reface.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Depinde foarte mult ultimele 3 luni din an, cand inregistram volume semnificative pe piata de promotionale. Probabil vom inregistra o crestere de 10-15%.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Cred ca realitatea magazinelor online e un pic mai complexa decat nivelul costurilor. As zice ca, in primul rand, au o alta structura de costuri. Incercam sa mentinem un stoc cat mai mic (avantajati fiind de un furnizor cu depozit in Europa si un transportator flexibil si rapid), astfel incat sa nu avem costuri separate cu depozitarea (avem un birou impartit cu alti antreprenori si avem posibilitatea de a avea depozitarea in acelasi loc). Avem, de asemenea, un deal decent cu curierul. Zona de curierat poate reprezenta o oportunitate de reducere a costurilor, prin statiile de tip self-service, pe care le dezvolta mai toti curierii. Acestea permit reducerea costurilor cu circa 15-20%, daca esti dispus sa duci coletele la o astfel de statie sau la un centru fizic al curierului, in loc sa chemi curierul sa le ridice de la tine. Costurile cu „ultima mila” (transportul coletelor la si de la centrele de distributie) reprezinta cele mai mari costuri ale unui curier. O abordare alternativa (cu care am cochetat, dar am zis „pas”), sunt centrele de fulfillment. Centrele de fulfillment sunt depozite care ofera si servicii de procesare de comenzi. O solutie de genul acesta iti permite sa renunti la costurile cu personalul care pregateste comenzile si sa reduci din costurile de depozitare. Poti, practic, renunta de tot la un sediu fizic pentru activitatea ta. Nu sunt insa foarte avantajoase la volume mici si presupun sa pierzi controlul asupra unui aspect destul de important, anume felul in care comanda este pregatita. Pentru anumite tipuri de magazine (cum ar fi cele de cadouri sau cele care vand produse de lux) este complicat sa renunte la a controla acest aspect. Mai departe, poti incerca sa obtii reduceri de la furnizori, dar acestea sunt de obicei conditionate de volume. O varianta cu sanse mai mari de succes este sa obtii termene de plata, care pot reduce indirect costurile, prin usurarea gestionarii cash-flow-ului.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Provocarea principala pentru noi in acest moment este sa lansam un nou site, care va contine o gama mult mai larga de produse. Nu stiu cum si pe ce nisa vom reusi sa ne asezam, dar este clar ca formula actuala este limitativa.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
In ultimul timp, nu am mai experimentat probleme majore cu curierul cu care lucram, dar este adevarat ca acum 2-3 ani situatia era alta. Din experienta noastra, problemele curierilor sunt cam aceleasi si se reduc la resursa umana. Ce a facut diferenta pentru noi a fost atitudinea curierului atunci cand am avut probleme. Clientii sunt, in general, intelegatori si pricep ca nu avem control total asupra curierului. Au inceput, de asemenea, sa aiba asteptari mai realiste vizavi de livrari.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Un nou site, listarea in mai multe marketplace-uri.

Leave a reply