Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

4 tipuri de postari si 3 tips&tricks pentru a creste reach-ul organic pe Facebook

La fel ca intreaga industrie a marketingului online, si Facebook isi actualizeaza si optimizeaza constant algoritmii privind reach-ul, incercand sa scoata in fata ce e mai revelant si util pentru comportamentul fiecarui user. Incearca sa-ti cunoasca preferintele si sa iti afiseze doar postari pe care le vei aprecia ca ceva folositor, indiferent daca sunt de la persoane sau brand-uri.

Asadar, odata cu acest proces continuu de actualizare, si noi trebuie sa ne adaptam din mers si sa actionam in consecinta. Sa testam si sa cautam cele mai bune variante de postari care prind, care au reach bun, peste medie si care genereaza engagement si, mai apoi, lead-uri si conversii.

Dar sa revenim la reach. Vorbind despre mediul organic, acesta este principalul atu al postarii – daca nu ajunge la nimeni, e clar ca nu poti avea asteptari nici pe mai departe, la alte rezultate (vanzari). Deci care sunt cele 4 tipuri de postari care, in momentul de fata, genereaza cel mai mare reach?

1. Materialele video

Probabil era previzibil, de cativa ani se vorbeste despre asta – si anume ca video-urile vor cuceri industria de content (si, pe buna dreptate, asta chiar se intampla). Creatorii de continut video sunt cei mai castigati. Brand-urile au inceput (si nu de ieri) sa apeleze tot mai mult la aceasta varianta. Sau colaboreaza cu vloggeri, pentru a avea mai multa vizibilitate si a ajunge la o anumita categorie de oameni, in speta abonatii influencerilor.
Facebook vrea sa devina unul dintre cei mai mari (daca nu chiar cel mai mare) distribuitori de continut video, astfel ca favorizeaza la maxim acest tip de postare. Recomandarea ar fi ca, in planul editorial pe care il ai, procentul de materiale video sa fie de aproximativ 70%, vreo 20% imagini si doar 10% text/link-uri. Cel mai bine e, daca vrei sa promovezi un link, sa il folosesti in video sau in imagini. Prinde mai bine.

2. Facebook live

Si live-ul este folosit de ceva vreme, la o scara destul de larga, cu rezultate foarte bune. Conform unor statistici, live-ul aduce de pana de 6 ori mai mult reach si engagement decat un material video postat. Si, pe langa faptul ca produce foarte mult engagement, omul fiind mult mai predispus sa comenteze in cadrul unui live daca subiectul e super catchy si interesant pentru el, acesta il va distribui mai departe catre cunoscutii interesati de acel subiect, astfel ca se va forma un snowball imens, care va duce reach-ul la cote super mari. Suna bine, nu?

3. Watch party

Acest „Watch party” presupune gazduirea unui video (live sau inregistrat, al tau sau a altcuiva) pe pagina ta, pentru comunitatea care te urmareste. Atentie, neaparat sa fie relevant pentru audienta ta! Statisticile spun ca oamenii sunt de pana la 800 de ori mai dispusi sa comenteze (sa aduca engagement) la acest tip de postare decat daca s-ar fi uitat la acel video initial, singuri. WOW! Prin asta, Facebook ne arata inca o data cat de mult accent pune pe crearea legaturilor, a comunitatii si a interconectivitatii prin continutul video.

4. Intrebari/Sondaje

Aici e si mai usor: pune intrebari simple, dar relevante! Daca activezi in industria de turism, ca tot se apropie iarna, intreaba-ti audienta unde merge in concediu sau unde petrece Revelionul. Mai mult de atat, poti face un sondaj in care propui 2 variante. Ideile astea le poti adapta super simplu (in functie de domeniu si audienta) si poti ajunge la un reach foarte bun, intr-un mod foarte simplu. Fara poze, fara descrieri, fara brainstorming. Doar 1-2 randuri de text si un semn de intrebare.

Si acum sa trecem la cele 3 tips&tricks mentionate in titlu:

1. Less is more

Axeaza-te pe relevanta, pe calitate. Daca postezi de 5 ori/zi nu inseamna ca generezi un reach mai mare. Gresit. Insa daca postezi o singura data, alegi un subiect super relevant si interesant pentru audienta ta, il structurezi frumos si il impanezi cu o imagine graitoare, sigur vei avea un reach ce va creste ca Fat-Frumos!
Daca ai observat, in ultimul timp Facebook vrea (si e presat oarecum) sa lase in mare parte doar continutul util, relevant si real. Incet-incet, va renunta la postarile de genul „click bait”, falsuri si alte exagerari, pentru a nu contamina newsfeed-ul si asa destul de aglomerat.

2. Distribuie postarea

Dupa cum stii, fiecare postare are un link, un URL unic, pe care il poti obtine facand click pe data la care a fost publicata. Acel link il poti copia si distribui mai departe in diferite medii: newsletter, Twitter, bloguri, in alte articole, Instagram si vei observa ca reach-ul va creste, proportional cu actiunile tale de „imprastiere” a postarii in diferite medii. Mare atentie: asigura-te ca nu va ajunge in spam! 🙂

3. Integreaza un chatbot

Folosirea unui chatbot nu e o noutate, insa nu foarte lume foloseste acest tool. E foarte util daca este configurat cum trebuie si poate sa faca o multime de lucruri! Poate raspunde intrebarilor, poate trimite remindere, poate aduna lead-uri, poate promova diferite actiuni, promotii, poate fi automatizat super bine astfel incat, daca ai un business care se bazeaza foarte mult pe comunicare prin Facebook, iti poate usura munca enorm. Un astfel de chatbot este cel de la Manychat.

Acum mai ramane doar sa iti faci un plan si sa le pui in aplicare. Succes!

Tu ce alte tips&tricks pentru cresterea reach-ului si/sau engagementului mai stii?

Alex Jivan (Marketing Manager, Spy Shop Romania)

Leave a reply